Elekma  Autoracing

940 classik

  • 10 Vastauksia
  • 1450 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pilvilinna

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
940 classik
« : 02.11.2019, 16:16:09 »
Tere, kirjoitan teille ensimmäistä kertaa koska ette ole aiemmin vastannut kirjeisiini...
Heh, tuo 940 kadottaa jäähdytysnestettä mutta ulkoista vuotoa ei ole näkyvillä. Vuoti kyllä paisarin alta mutta se on korjattu. Samoin pikku letku syylariltä oli täysin tukossa, sekin korjattu.
Onko kannentiiviste ainut vaihtoehto?
Miten varmistun syystä?
Vaatiiko muuta kuin vaihtaa tiiviste?
Kiitos.

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 classik
« Vastaus #1 : 02.11.2019, 16:30:39 »
Käykö heti kaikilla kun seisomisen jälkeen starttaa? Tai tuleeko käynnissä kaasutellessa paisarista kuplia?
Vesipumppu tai paremminkin sen kumitiivisteet osaa vuotaa salakavalasti hissukseen sekä lämppärin kenno.
Millä tahdilla neste häviää?
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Pilvilinna

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 classik
« Vastaus #2 : 02.11.2019, 22:33:04 »
Kyllä se käy asiallisesto, kuplia en oo etsiny.
Vesipumppu just vaihdettu ja todettu ettei se vuoda mistään. Paisari on tyhjä kun käy heittämässä parinkymmenen kilsan lenkin.
Lämpinä kun varovasti avaa korkkia, nestettä palaa kyllä paisariin mutta osa on kadonnut.
Voiko korkissa olla vikaa. Se kyllä "hengittää" toiseen suuntaan, en muista kumpaan

Kankikari

  • Vieras
Vs: 940 classik
« Vastaus #3 : 02.11.2019, 22:59:59 »
Lämmityslaitteen hana.. vuotaa kuumana eikä jätä jälkeä.

Syylärin etuyläreuna anturin paikka tai muu letkulähtö vuotaa ei jätä kuin valkoisen rannun vuotokohtaan ellei säkällä löydä märkää kohtaa sormella.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 classik
« Vastaus #4 : 03.11.2019, 11:33:56 »
Lämppärinkenno vuotaa 100% varmuudella jos ei ole jo vaihdettu. Se kuinka paljon se vuotaa on ihan yksilöllistä, tipan vai noin pirusti... Saa aika yllättävän kauan ja pitkään vuotaa ennen kuin alkaa lasit huurtumaan ekan kerran.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Pilvilinna

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 classik
« Vastaus #5 : 03.11.2019, 13:31:54 »
Mitäs kautta tonne lämppärin kennolle pitää alkaa pyrkimään? Lattialleko sen pitäis vuotaa jos vuotaa?
Kiitoksia, pitää aloittaa systemaattinen tutkiminen.

Poissa pakastearkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 classik
« Vastaus #6 : 03.11.2019, 13:38:24 »
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=141.0

Erittäin ikävä operaatio tehdä. Kesällä vaihdoin kennon omaan classiciin

Tucci

  • Vieras
Vs: 940 classik
« Vastaus #7 : 03.11.2019, 14:48:31 »
Tarkista letkuklemmarit ensin onko mistään korkannut kierteet, valkoinen töhkä on merkki vuodosta.
Tuulitunnelin voit ottaa irti ja työntää hihnoja vasten, maski irti alkaa näkemään onko märkä tai valkeaa jossain.
Termostaattikotelo ja lohkolämmittimen vastuksen tiiviste on usein vuotavia.
Vuoto voi näkyä yön seisomisen jäljiltä ennen aamun ensimmäistä starttia, termostaattikotelo varsinkin.
Lämmityslaitteen letkut moottorin päässä, imusarjan alla olevat viat on hankala havaita.
Mitään lisävarusteita, ardiccia tms.?

Poissa Pilvilinna

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 classik
« Vastaus #8 : 03.11.2019, 17:07:51 »
Ei oo lisävarusteita. Taidan pestä ihan ekaksi konehuoneen niin mahdolliset vuodot erottaa sen jälkeen paremmin. Vuodothan pitäis löytää jollain lampullakin. Nestepurkin kyljessä asiasta mainittiin. Litkussa on jotain ainetta mikä loistaa tuossa valossa. Mutta sehän vaatii puhtaan konetilan ettei kaikki vuosien aikaiset paskat kiusaa.
Tää on aika outoa, nyt ajettu 50km ja nestettä ei tällä kertaa kadonnut. Tämä forumin voima taitaa olla aika kovaa kun pelkkä keskustelu korjaa autoa.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2019, 17:09:49 kirjoittanut Pilvilinna »

Kankikari

  • Vieras
Vs: 940 classik
« Vastaus #9 : 03.11.2019, 17:45:28 »
Ihan ensimmäiseksi ei kannata puolta autoa purkaa vaan kattelee letkut unohtamatta öljyjäähyn ja turbon pikkuletkuja. Kova lämpö turbolla ei näy pikkuletkuissa ku kylmänä tai märkänä klemmarina.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 classik
« Vastaus #10 : 06.11.2019, 00:12:16 »
Ihan ensimmäiseksi ei kannata puolta autoa purkaa vaan kattelee letkut unohtamatta öljyjäähyn ja turbon pikkuletkuja. Kova lämpö turbolla ei näy pikkuletkuissa ku kylmänä tai märkänä klemmarina.
Nää kaikki on jo pettäny molemmista autoista, sitten myös kannesta kennolle menevät letkut on pettäny.
Mulla ei nyt viimeks kylmänä vuotanut öljyjäähyn letku vaan sitten ku alko lämpenemään, termarikotelo on pariinkin otteeseen tihkunut, välillä noi ottaa aikansa ennenku vuodot löytyy.

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

 

RallyBaron  Samppasport