Tervehdys Volvoväki,
Potilaana tuollainen -89 turbo farkku (b230ft / autom).
Ongelmana tosiaan tyhjäkäynti. Kylmäkäynnistyksen jälkeen käy noin 1000rpm, mutta lämmettyään tyhjäkäynti nousee pysähtymisen jälkeen hiljalleen tuonne 1300rpm tuntumaan.
Huohotinletkulle menevän ohuen alipaineletkun jos puristaa kiinni, niin tyhjäkäynti asettuu normaaliksi, 800rpm paikkeille. Muita letkuja puristamalla ei samaa tapahdu, enkä muitakaan imuvuotoja starttipilotilla ole löytänyt.
Mikähän tuon huohottimelle menevän pikkuletkun tarkoitus on ja miten sen kuuluisi toimia? Eikö tuo aiheuta tavallaan jatkuvan imuvuodon? Tai muuta ajatusta mistä tässä olisi kyse?
Auto on itselle tuore hankinta, niin tässä perehtymässä turbovolvon sielunelämään pitkästä aikaa. Sen verran on vanhaa kokemusta pohjalla, että varttivuosisata sitten tuli aloiteltua autoilua 244 turbolla, josta erittäin plusmerkkiset muistikuvat takaraivossa
. Tämä 740 on 238tkm ajettu säilymä, josta on tarkoitus hieroskella museoautoa talven mittaan..