Autodiagnoosi  Carcom Oy

volvo 740 takajouset

  • 25 Vastauksia
  • 16899 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: volvo 740 takajouset
« Vastaus #15 : 07.01.2011, 15:22:14 »

Kerroin että noin on 940 farkussa ja volvon alkuperäisiskareilla. En puhunut mistään antiikki 740 seeedanista.
Ne on ihan eri autoja vaikka varaosia myydään muka sopivina keskenään.


No alustan puolesta nuo kyllä ovat täysin identtiset kun ovat samalla pohjalevyllä ja samalla pyöräntuennalla kummatkin. että se siitä antiikkisuudesta  ::)

Painoissa onkin sitten hieman eroa mikä muuttaa jousien ja iskareiden ominaisuuksien tarvetta.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: volvo 740 takajouset
« Vastaus #16 : 07.01.2011, 15:51:49 »
Ei nyt jaksa vaahdota selvästä asiasta. Perehtykää ennen väittämistä.
Onkos niissä muuten samat perät?
Alkupää/loppupää?

Sama taka-akseli sieltä löytyy kummastakin. Tai 945:ssa taitaa yleisesti olla 1031 akselia ja 740:stä löytyy 1031 tai 1030
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: volvo 740 takajouset
« Vastaus #17 : 07.01.2011, 16:07:25 »
Pihasta löytyy -85 740 sedani ja -95 940 farmari ja kyllä niissä takapään tukivarret, ripustukset yms on ihan samat. Jouset ja iskarit on täysin vaihtokelpoisia keskenään, ainoat erot on jäykkyyksissä ja tosiaan sopivuudenhan määrää ainoastaan jousen ja iskarin pituus suhteessa toisiinsa. Toisinsanoen jos on ne pisimmän mallin iskarit niin jousia ei voi katkoa yhtään ulosjoustoa rajoittamatta eikä esim ne farkun kuormajouset välttämättä pysy paikallaan edes lyhentämättöminä. Lyhyemmät iskarit sopii kaikkien jousten kanssa.

740 ja 940 farkuissahan ei takapäässä ole käytännössä yhtään mitään eroa edes ulkonäöllisesti, saati sitten alustassa. Jos ei sitten toisessa ole haettu jotain erilaisia ajo-omituisuuksia alustan jäykkyydellä.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

hevonen

  • Vieras
Vs: volvo 740 takajouset
« Vastaus #18 : 07.01.2011, 17:12:02 »
En vaan osaa, en ala väittään.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: volvo 740 takajouset
« Vastaus #19 : 07.01.2011, 17:50:20 »
En vaan osaa, en ala väittään.

Älä nyt hyvä mies hermostu :) Eikai tässä kukaan vastaan väitäkään. Samaa mäkin ihmettelin että miten niistä jousista toiset muka pätkii pois ilman ongelmia kun mulla ei vakiojousetkaan tahtonut pysyä kupissaan. Jos vielä iskareita uusin ja vakioiskareita jostain syystä käytän niin varmistan kyllä ensin mitan kanssa että ne on niitä lyhyempiä versioita tai sitten ostan kokonaan toiseen autoon tarkoitetut lyhyemmät iskarit.

Tällähetkellä sedanissa takaiskarin mitta 365mm, verrattuna vakio noin 470mm, riippuen merkistä ;)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

hevonen

  • Vieras
Vs: volvo 740 takajouset
« Vastaus #20 : 07.01.2011, 20:32:50 »
Ehän mie mutta kerroin vain mitä on tullut vastaan :) En ala väittelemään selvästä asiasta. Mulla on vikaa vehkeissä, thats it. ;D

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: volvo 740 takajouset
« Vastaus #21 : 07.01.2011, 22:01:18 »
Ehän mie mutta kerroin vain mitä on tullut vastaan :) En ala väittelemään selvästä asiasta. Mulla on vikaa vehkeissä, thats it. ;D

No joo, mutta et ole yksin ongelmasi kanssa, niin on mullakin  ;D
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 740 takajouset
« Vastaus #22 : 09.01.2011, 19:50:11 »
itsellä sedan 940 takana 745/945 kuorma jouset ja korkeapaine kaasu iskarit perä on korkeampi kun aiemmin, mutta parempi niin päin. aiemmin oli perässä huonot iskarit ja löysät jouset: ajo oli melkoista muljuamista ja vähänkään painoa päällä niin otti takana rengas sisälokariin kiinni. uudet jouset ja iskarit niin heti on silmää miellyttävämpi vaikka perä onkin korkea, onhan sentää jämäkämpi ajaa, ja reilusti, jos näiden autojen kanssa niin voi sanoa :D

volvo s80 2,5t

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 740 takajouset
« Vastaus #23 : 11.01.2011, 11:04:06 »
Näkyy olevan ongelmana että takajouset eivät pysy paikallaan? Itse vaihdoin aikanaan GLT:hen Bilteman vakiot ja tarvitsin jousipuristimia että sain ne paikalleen. Tosin osasyynä saattoi olla Bilteman jarruletkutkin, mutta "puristelu" oli kyllä sitä luokkaa että "siellä pysyi", vaikka olis letkutkin katkaissut :). Ei tosin ihan samaa luokkaa kuin Mondeo farkussa, jossa tarvittiin kolme puristinta ja vielä tasan oikeaan järjestykseen, jotta jousen sai paikalleen 8). Nämä viimeksimainitut olivat sitten Motonetista.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: volvo 740 takajouset
« Vastaus #24 : 11.01.2011, 11:57:21 »
itsellä on noi lesjön madallus jouset ja sachs advantage iskarit ja jousi pysyy juuri kupissaan ko auton tunkkaa ylös,sillain että ilman puristimia saa jouset välistä pois.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa volvo740tic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 740 takajouset
« Vastaus #25 : 14.01.2011, 20:20:33 »
nyt 745 farkun jouset sedanissa ja pikkasen paremmalta näyttää ja eikä lätkät laahaa kuormalla

 

Elekma  Autoracing