KL-varaosat  Race.fi

940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta

  • 27 Vastauksia
  • 7420 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kartanobox

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« : 05.02.2012, 22:45:33 »
Olen tässä ihmetellyt hiljakkoin hankitun -94 940 farmarin huonohkoa käynnistyvyyttä
kylmänä verrattuna edelliseen 240 kaasarivolvoon.
Ensimmäisellä starttauksella ei kylmänä edes lupaa. Toisella yrityksellä lähtee yleensä heti.

Nyt kun saatiin nauttia välillä yli 20ast pakkasista alkaa käynnistys onnistua vasta vaivoin kolmannella
yrityksellä. Ja tietenkin lohkolämppäri pitää olla päällä. Ilman sitä ei mitään mahiksia.

Tänään tutkin tältä palstalta haulla systeemin mekaniikkaa ja vikapaikoiksi mainittiin lämpöanturi/kylmäkäynnistyssuutin tms.

Mutta eihän tosta volvosta löydy koko suutinta imusarjasta. Ei edes koneistettua reikää ko. paikasta. Mikälie välimerenmalli tuontiauto??

Onko näissä jetronik malleissa muuta kylmäkäynnistys systeemiä, vai pitääkö nyt pärjätä vai tälläisellä "kesäautolla"?
Meinaan vaan että, jos joutuu reissulla jättämään auton paikkaan jossa ei lämpötolppaa, voi olla ettei tämä pohjoisiin oloihin
suunniteltu aito ruotsalainen lunastakaan lupauksiaan.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #1 : 06.02.2012, 14:47:45 »
Ei näissä "uudemmissa" lh-2.4 ruiskullisissa enää olekaan erillistä kk-suutinta, rikastus hoidetaan ihan normisuutinten kautta antamalla enemmän ruokaa. Ei oo mitään eri versioita.
Sinuna vaihtaisin suosista sen anturin, ihan tarvikemallikin on pelannut hyvin. Hinta jotain kympin luokkaa.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=37-3309

Vaihtamista helpottaa 19mm pitkä hylsy. Huomaa että laitat sen tiivisteprikan sinne, kaikissa uusissa antureissa sitä ei tule mukana.
Kun kone on vielä haalea ajon jälkeen, päästä paisarista paine pois korkkia avaamalla, laita korkki kiinni ja vaihda anturi. Nestettä tulee ehkä vajaa kahvikupillinen ulos, koska alipaine pitää nesteen koneessa. ;)

Anturi on kolmos imukanavan alla.

Poissa deicarus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #2 : 06.02.2012, 16:48:54 »
Pitää itekkin testata tota anturin vaihtoa. Samaa ongelmaa ollut omassa kotterossa  :)
Volvo V70 mk2 2.4 D5
Volvo 945 2.3FK

Poissa kartanobox

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #3 : 08.02.2012, 19:12:10 »
Vähän tilannekatsausta alkuperäiseen kysymykseen.

Kävin siis ostamassa uuden lämpöanturin,, ja samalla uudet boschin 4-kärkitulpat.
matkalla kotiin hain vielä siniseltä tiskiltä virranjakajan kannen/pyörijän.

Tulpat ja v-jakajaosat kerkesinkin vaihtaa ensimmäisenä iltana.
Nyt on pari päivää ajeltu ja auto on lähtenyt käyntiin aina ekalla startilla aivan kuin kuluukin.
Ennen sitä ensimmäinen startin pyöritys oli aina ilman,että kone edes lupaili.

Mitään ihmeellistä ei vanhoissa osissakaan näkynyt, vanhat 1-kärki tulpatkin tasasesti harmaat, vähän mustaa
kierreosan päissä. kärkivälit 0.8mm.

Lämpöanturi on vielä vaihtamatta, ja jos viikonloppuun asti starttailee ilman temppuja, niin voipi jäädä anturi
odottamaan ens talvea hyllyyn.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #4 : 08.02.2012, 19:20:05 »
No hyvä homma jos noin helpolla mennee... :)
Tuolla vinokoneella on taipumusta vaatia neljä puristusta läpi ennen kuin käynnistyy. En oo yhtäkään vinokonetta tavannut joka käynnistyy metodilla vou..vou..--> käy.(Hieno kuvaus startista mutta en muutakaan keksinyt...) :idiot2:

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #5 : 08.02.2012, 23:25:34 »
Huono YKK-anturi aiheuttaa kanssa käynnistysvaivoja, mulla oli vanhalla anturilla tosi vaikeaa saada käyntiin edes pikku pakkasilla. Tulpat kastui.

Niin ja kylmäkaynnistyssuutin on vain ekoissa 940:sissä. Poistuikkohan 92-93?
« Viimeksi muokattu: 08.02.2012, 23:27:18 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #6 : 08.02.2012, 23:40:24 »
Ainakaan omassa -93:ssa ei enää ole.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Petteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #7 : 14.02.2012, 19:44:17 »
Sama pata sama tauti vm-91 sillä erolla että kun lähtee ajaan niin nykii ihan v...sti kunnes moottori vähän lämmennyt.Maaginen lämpötila missä oireet alkaa on -5 astetta.Anturit on vaihdettu,kokeiltu toisella ECU:lla,IMM vaihdettu ym ym.Pitäiskö vikaa etsiä sytty puolelta kun toi nykiminen tuntuu kuin kipinä loppuis?

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #8 : 21.02.2012, 22:59:36 »
täällä olis kanssa vähän ongelmia tuon kotteron kanssa. kone vaan nyt 230et mut kumminkin. loppu käyntiin lupaaminen kokonaan nyt tässä ku auto seissy tallissa. no otimpa tuon kylmäkäynnistys suuttimen letkun irti ja tukin ettei ainakaan siitä pensaa tulvi oli meinaan sarja aika pensassa ku käytin irti. no saimpahan käyntiin mut nyt ongelmana 2-3 tonnin tyhjäkäynti mikä välillä kumminki putoo alle tonnin. tahtoo käyä vajaalla koneella eikä kestä ruoskaa yhtään. jakoki tarkistettu ja kohallaan on. pensa käryää aivan tajuttomasti jatkuvasti. kiinnostas kovin tietää vaan nyt mistä johtuu tuo järkyttävä pensan sotkeminen ja miks käynti aivan v****llaan. immuki testattu ja toimii. boksiin tosin vaihettu viking racingin lastu et voiko se tehä tepposia...?
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #9 : 21.02.2012, 23:40:10 »
hop hop unohtu mainita vielä sellainen ilmiö että ku tuo käyntihäiriö alko tosissaan pahenemaan tuoss vuojen vaihteessa. tallilta oli tarkotus illalla lähteä kotio ni eipä lähettykkään. sai sahata ja sahata ja yhtäkkiä mahoton poksaus ja väläys konehuoneesta sarjan alta... no päätettiin antaa olla ja lähettiin toisella kulkineella pois ja seuraavana päivänä tutkittiin. ruiskun alta lämpöanturi oli kirjaimellisesti räjähtäny... se anturi oli siis jo kertaalleen vaihettu ihan koe mielessä. no nyt on se anturi jälleen kumminki vaihettu mut ei auttanu mihinkään.. mut mikä tuon anturin räjähtämisen aiheutti :D
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #10 : 22.02.2012, 13:42:12 »
auttakee hyvät immeiset :(
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

s73

  • Vieras
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #11 : 23.02.2012, 06:16:17 »
anturi meni oikoseen paljon starttailun takia. Haiseeko bensa moottoriöljyn seassa? Heiluuko kiekkamittari startatessa? Jos vakio osia löytyy kokeile niillä.  jaa, vuoden vaihteessa joko se pyörii?
« Viimeksi muokattu: 23.02.2012, 06:20:45 kirjoittanut s73 »

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #12 : 23.02.2012, 18:26:42 »
anturi meni oikoseen paljon starttailun takia. Haiseeko bensa moottoriöljyn seassa? Heiluuko kiekkamittari startatessa? Jos vakio osia löytyy kokeile niillä.  jaa, vuoden vaihteessa joko se pyörii?
Miten se anturi simahtaa starttauksesta?

Onhan sulla oikeet liittimet niissä lämpöanturissa ja lisäilmaventtiilissä. On et:ssä värikoodilla ja EI mene väri väriin.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2012, 18:50:31 kirjoittanut hevonen »

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #13 : 23.02.2012, 21:10:36 »
tuossa ku viimeks katoin ni näytti kovin siltä et ne ei päikseen mene koska venttiilissä kolme pinniä ja anturissa kaks jos en aivan väärin nyt muista... tänään koitettiin toisella motronic boksilla ja hiukan lupaili taas ja hetken käviki taas kolmella mut siihe jäi.. sammu itekseen.. ja kyllä.. pensa haisee öljyn seassa et pensaa menee vähän sanosinko LIIKAA:D sit tänään tuossa sammumisen jälkeen aloin kipinää tsekkailemaan ni kas kas eipä tullu enää puolallekkaan virtaa.. mistäköhän moinen oire tähän sotkuun viel.. kiekkamittariki hyppii nätisti ku starttaa.. omat ja naapurin keinotki alkaa olla lopussa mut päätöksen olen tehnyt... tuo farkku herätetään vielä.. makso sitte kuinka monta lavaa kaljaa vaan-_-
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #14 : 23.02.2012, 21:56:54 »
tuossa ku viimeks katoin ni näytti kovin siltä et ne ei päikseen mene koska venttiilissä kolme pinniä ja anturissa kaks jos en aivan väärin nyt muista...
Molemmissa kaksi.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo