Elekma  Autoracing

940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta

  • 27 Vastauksia
  • 7419 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #15 : 23.02.2012, 22:03:48 »
täytyyypä tsekata tuo asia uudemman kerran...
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #16 : 23.02.2012, 23:06:03 »
Tarkoitus oli varmaan todeta, että lämpöanturin ja starttisuuttimen johdoissa on kaksi pinniä, ja niissä menee musta siniseen ja sininen mustaan, loogisesti. Lisäilmaluistissa on ET:ssä 3 pinniä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #17 : 23.02.2012, 23:31:31 »
starttisuutin=kylmäkäynnistysuutin(ko)?
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #18 : 24.02.2012, 00:10:17 »
kappas vain nuohan olivat juurikin väri väriin paikollaan... no nytpä on oikein päin.. seuraava kysymys sitten kuuluuki et mitä tää mun kämmäys mahollisesti kerkis rikkoa"/ vielä ei kovinkaan heränny käyntiin. ja tuo kipinän hukkuminen hieman ihmetyttää myös nyt"/
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #19 : 24.02.2012, 18:06:02 »
Tarkoitus oli varmaan todeta, että lämpöanturin ja starttisuuttimen johdoissa on kaksi pinniä, ja niissä menee musta siniseen ja sininen mustaan, loogisesti. Lisäilmaluistissa on ET:ssä 3 pinniä.
Eikö se tullut selväksi kirjoittamastani loistavasta vastauksesta? :) Molemmissa kaksi, kun kaveri tarjoaa vaihtoehdoiksi kaksi ja kolme...
Kirjoitin että ei mene väri väriin. Mikähän se toinen vaihtoehto on kun töpseleitä on kaksi...
Joo, joskus tää on helppoa ja joskus ei ihan niin helppoa... :nuhtelu

kappas vain nuohan olivat juurikin väri väriin paikollaan... no nytpä on oikein päin.. seuraava kysymys sitten kuuluuki et mitä tää mun kämmäys mahollisesti kerkis rikkoa"/ vielä ei kovinkaan heränny käyntiin. ja tuo kipinän hukkuminen hieman ihmetyttää myös nyt"/
Sitä ei tiedä varmasti kukaan. Mittaa tuleeko lämpöanturille jännite...
« Viimeksi muokattu: 24.02.2012, 18:08:44 kirjoittanut hevonen »

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #20 : 25.02.2012, 01:15:37 »
no nytpä näytti kipinäki ittesä tosin testattua tuli vaan pöyältä löytyneellä tulpalla ja ekan pannun johon päähän tuikkasin kiinni ja pyöräytin ni kipinän anto mut väri oli aikas keltanen "/ tosin tuo saatto johtua paskasta tulpastaki... kumminki kipinä näky. pensakaan ei enää tuoksunu niin kovin mut käyntiin ei vanhus viel jyrähtäny"/ ihmetteleminen jatkuu huomenissa..
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #21 : 25.02.2012, 08:18:52 »
Paa tulpanrei'istä pikku luraus öljyä sylintereihin ja sitten uutta yritystä. Jos bensa ja kipinä tulee oikein, pitäis jyrähtää.
Tuo öljy sen takia että jos on saanut bensaa lujasti ilman kipunaa, on voinut huuhtoa öljykalvon sylintereistä eikä tiivistä.

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #22 : 26.02.2012, 23:58:14 »
juu u. kipinä oli viiä melkein tajun multa ku otti maita vähän auton kylestä ku tulppanippu oli käsissä :D ja pensa haisee edelleen startatessa... koitettiin myös vetämällä käyntiin muttei mitään vaikutusta...
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #23 : 27.02.2012, 10:17:22 »
Tarkista nyt että sulla on johdot oikein kytketty.

Suuttimen johdot irti, tulpat pois ja sahaa startilla sylinterit kuiviksi.

Uudet tulpat. Tarkista myös jakajan kansi ja pyörijä.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #24 : 06.03.2012, 15:06:15 »
haluisko joku tähän väliin vielä kertoo et mikä on noitten tulpan johtojen OIKEA järjestys :D ihan tarkitusmielessä. yks kaveri tuossa kävi väittämässä et ne on väärin mut kirjan mukaan oli taas oikein. no netistäki kuukelilla hain ni näytti jälleen olevan väärin XD kohta saa alkaa tarjoilee tänne suunnalle megaruuttaa :D
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #25 : 06.03.2012, 16:51:09 »
Katselet konetta auton edestä, jolloin jakajan vasemmasta reunasta alkaen 4-3-1-2, eli takaa eteenpäin ja etummaiset ristiin.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #26 : 06.03.2012, 23:18:31 »
olimpa kerranki oikeessa siispä :D no mutta ihmettely jatkukoon. ei tää laitos vieläkään suostu käymähän.
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilman kylmäkäynnistyssuutinta
« Vastaus #27 : 12.03.2012, 14:42:50 »
noniiin pikkuhiljaa alkaa selkiimään:) vieläkään ei tosin oo kk suutin toiminnassa mukana mut käyntiin suostu viimeinki :) tosin pikku suostuttelun jälkeen. olipa ampunu jarrutehostimen letkun irti sarjasta ja siitä pieni imuvuoto ja samaan syssyyn otin samasen koneen vanhat tulpat ja testasin niillä. täytys jahka kerkiää ni uuet vielä hakia ku muuten pelaa mut vähän meinaa vajaana hakata tyhjäkäynnillä mut kevyessä vedossa pelaa täysin. ja toinen ni jos on valmiiks huonot tulpat ja nostaa ahoille ni sit se pätkiminen vasta alkaaki? tämä tekee tällä hetkellä juurikin sitä.
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy