Samppasport  Futurez

Kaasu jumittaa, kierrokset nousee ja vauhti kiihtyy

  • 2 Vastauksia
  • 1665 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Olihan pakkaset

En ihan varma ole, missä se jumi oli, mutta kovaa mentiin ja Volle vei ;)

Pienellä lämmityksillä päästiin aina matkassa etteenpäin ja vanhastaan ajattelin että tässä 960sessani olisi kaassuvaijerit jäässä tms. Sitte ku alko taulussa vilkkumaan se laatikon OD valo, niin alko huolestuminen. Muuutta soitto hovihuoltamolle rauhoitteli tilanteen.

Sain kuulla, että kaasun jumiintuminen saattaa 99% varmuudellaa johtua kaasuläpän päälle muodostuneen kosteuden jäätymisestä - ja siellähän käy melkoinen huiku joten siellä on varmaan viileekin. No. Tää nykytekniikan tunnistinhässäkän keskellä joku antoi väärää tietoa ja auto käyttäytyi omituisesti. Kierrokset nousee, ja käy kuin olisi tarvinnu ryyppyä kylmänä kulkiessaan jne.  Laatikkokin vaihteli vaihteita  - epämääräisesti.

Samaisesta hovihuollosta tuli vinkki, että kaasuläpän asentotunnistin saattaa olla rikki. Johtuen ihan siitä, että akselia pitkin menee kosteutta sisään ja kaikkiahn se sähkölaitteet tietävät mitä ne kosteudesta tykkää. No, vieläpä sitten niin, että sekin pääsee jäätymään välistä - rikkihän sellainen muovinen palikka menee.

Netistä sain sitten uuden vastaavan tilalle. Ja kun sainviimeisetkin putket paikoilleen niin autohan palasi takaisin elämään kuten älyllä pitäisikin. Vikavalo vielä vilkutteli, mutta ajattelin käydä sen kuittaamassa tuonnempana. Kaupoilla käytyäni ja viivyttyäni noin puolen tuntia uusi käynnistys oli hävittänyt moisen vilkuttajan. Eli kaikki pelittää jälleen. ;))

Mä ajan vain,
Mun Volvollain.

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: Kaasu jumittaa, kierrokset nousee ja vauhti kiihtyy
« Vastaus #1 : 14.02.2012, 16:14:27 »
Hyvä tietää vastaisen varalle.
Järjestelmä kuittaa vikavalon pois yleensä kun tulee 3 virheetöntä käynnistystä.
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa Teme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasu jumittaa, kierrokset nousee ja vauhti kiihtyy
« Vastaus #2 : 25.02.2012, 13:34:25 »
Hyvä tietää tuokin, että järjestelmä kuittaa vikakoodin pois itekseen. Eli, jos se parin viikon ajeluilla vielä vilkuttaa, niin siellä on jotain vikaa... ;;)

Tähän veden kertymiseen ja jäätymiseen tuli mieleen, että pitäis varmaan laittaa paikoilleen se putki joka imuttaa sitä lämmintä ilimaa sieltä pakosarjan päältä.
Mä ajan vain,
Mun Volvollain.

 

Samppasport  Futurez