Elekma  Autoracing

700 service

  • 2 Vastauksia
  • 1028 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Stade

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
  • Sherwoodin iloinen veikko.
    • Jotain mun entisiä Volvoja, muttei läheskään kaikki.
700 service
« : 26.02.2012, 12:48:56 »
Mites toi service valo sammuu 700 -89 farkkumallissa?
Mainitaan nyt vielä sen olevan "Jenkki" tuontia alunperin, en tiedä vaikuttaako mihinkään.
-Stade-
V40XC D2 2017

hevonen

  • Vieras
Vs: 700 service
« Vastaus #1 : 26.02.2012, 14:22:27 »
Olisko sulla siellä vasemmalla nopeusmittarin alareunassa joku gummitulppa? Jos on, ota se pois ja paina jollain pienellä meisselillä tai naulalla siitä reiästä sitä nappia(reset nappia). :)

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 700 service
« Vastaus #2 : 26.02.2012, 17:45:28 »
Kyllä siellä semmoinen nappi on, mitä kynällä tjsp. voi painaa, mutta service-valoon pelkällä napin painamisella ei ole mitään vaikutusta. Aiheesta on kaksi muistikuvaa: Nollaamiseen liittyi sytkävirrat jollain tavalla ja nappia pitää pitää ihan hölmön pitkään pohjassa, luokkaa 10 sek. Enivei, luokkaa kävele takajalkotilassa käsilläsi ja soita oikealla jalalla saksanpolkkaa.

Tosin sitten löytyi tämmöinen:

"Service Engine" Light Reset in Various Models.
740 Pre-89 and 760 1987.  [Procedure:] There is a reset button on the back side of the
instrument cluster. It is located on the back side about where the 80 mph reading is. You may be
able to get your hand up from the bottom to press the reset by first removing the lower kneepad.
You can also remove the two outer lower screws on the instrument cluster and gently pull out
the instrument panel enough to get your hand behind to press the reset button. Remove each
small plastic cover to expose the mounting screws. The speed nuts into which these two are
screwed sometimes fall off, down into the dash area. There is just enough slack in the harness
to allow pulling the assembly over the steering column to get at the reset button.  Press the
button nearly flush with the back of the cluster for proper reset.  A lot of people just remove the
service bulb on this model to avoid the trouble of having to reset light every 5000 miles.  N.B.:
740's with SRS do not have service reminder lamps in these vintages. 
740/940 1989-1995, 760 1988-1990, 960/90 through 2000 . On these cars there is a small
black, circular rubber plug in the clear plastic of the instrument cluster. Carefully remove the
plug ... then take a very small phillips screw driver or even a nail and push in the re-set pin just
behind the hole in the clear plastic. The button will click.  Replace the plug and the service light
is re-set. The later 960/90 series cars have 10k service intervals. Don't let your dealer tell you
that you need a "scan tool" to reset this lamp: they are referring to the "check engine" lamp, not
the "service engine" lamp.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

 

Carcom Oy  Elekma