Autoracing  KL-varaosat

Volvo 760, 230ft katsastus!

  • 10 Vastauksia
  • 3611 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eepi8d

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Volvo 760, 230ft katsastus!
« : 14.01.2011, 17:58:17 »
Käväsin keskiviikkona yrittämässä autoa läpi katsastuksesta mutta huonoin menestyksin nimittäin päästöt olivat liian korkeat ja katsastusmies mongersi että katalysaattori tarvii olla kiinni ! Somerolaiset saattaisivat kysyä että mitä vittua?
Auto on -89 vuoden mallia ja katalysaattorilla.
Vanha putkisto tuli käyttökelvottomaksi ja tulipahan siihen sitten laitettua 3'' putkisto, vanha katti lensi kaatopaikalle.....
Nyt kysynkin että täytyykö autossa olla katti vaikka suht paljon ikää autolla onkin. Muistaakseni ennen 2/91 autossa ei tarvitse olla katalysaattoria.... Auto on tuotu espanjasta 2006 ja merkitty rekisteriin vähäpäästöiseksi.
Täytyykö sitten lähteä vaan katalysaattoria metsästämään vai osaako joku vähän valaista tässä asiassa paremmin.....
« Viimeksi muokattu: 14.01.2011, 18:01:27 kirjoittanut Eepi8d »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: Volvo 760, 230ft katsastus!
« Vastaus #1 : 14.01.2011, 18:05:55 »
Vähäpäästöinen, katti pitää olla?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Eepi8d

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760, 230ft katsastus!
« Vastaus #2 : 14.01.2011, 18:10:05 »
Selkee.

Poissa Sinttuuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: Volvo 760, 230ft katsastus!
« Vastaus #3 : 14.01.2011, 18:13:09 »
... Somerolaiset saattaisivat kysyä että mitä vittua?

Eihän saatettais  :P

Vähäpäästöinen on vähäpäästöinen.
C70 T5 -99
PV544 -64 projekti

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 760, 230ft katsastus!
« Vastaus #4 : 14.01.2011, 20:31:17 »
Kyllä se nyt on niin että etsit jostain riittävän suuren katin ja sulatat sinne välille. Tee jokin helposti irroitettava pätkä niin saat leiman jälkeen taas pois.
Sitten taas leimalle kiinni niin ei mirri kulu. ;D

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: Volvo 760, 230ft katsastus!
« Vastaus #5 : 14.01.2011, 20:50:18 »
Uutenakin noita saa, ja kestää varmaan sen verran että saa leimattua. Kiinnittää muhvilla ja pannoilla niin on sitten helppo siirtää tallin hyllylle odottamaan seuraavaa leimaa  :D

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=13-4003
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760, 230ft katsastus!
« Vastaus #6 : 15.01.2011, 10:51:20 »
Tuosta "katista" ei kyllä ole niin suurta haittaa suorituskyvylle että sitä kannattaisi irti rassailla joka katsastukseen. Teet vain itsellesi kiusaa :). Meillä on vuoden 2000 mallin Mondeo ja ajokilometrit alkavat lähestyä 300 000, mutta katti on alkuperäinen ;). Mutta jos innostaa, niin siitä vaan irti joka vuosi...

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 760, 230ft katsastus!
« Vastaus #7 : 15.01.2011, 11:06:36 »
Nojoo, se kannattaakin poistaa vain jos hakee niitä viimesiä lisäheppoja. Kyllä sieltä muutama enemmän ilman mirriä lähtee.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760, 230ft katsastus!
« Vastaus #8 : 15.01.2011, 11:22:24 »
Pitää olla katti ja sen katin pitää olla E-hyväksytty tai originaali. Itsellä sama asia ajankohtainen ja näin tuon tarvikekatin liitokset ratkaisin:


Nuo laipat on aika kallis tapa liittää yhteen ja mitä olen asiaa ihmetellyt, niin ei edes se tiivein tapa, mutta irrotus on näpsäkkää, jos herra katsuri ei löydä tuosta omasta katistani "E":tä.
Huomaa kuvassa erityisesti epäsopivan muhviliitoksen tiivistys ;D. Liitos ei tuollaisena edes pitänyt...

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: Volvo 760, 230ft katsastus!
« Vastaus #9 : 15.01.2011, 13:33:00 »
Tuosta "katista" ei kyllä ole niin suurta haittaa suorituskyvylle että sitä kannattaisi irti rassailla joka katsastukseen. Teet vain itsellesi kiusaa :). Meillä on vuoden 2000 mallin Mondeo ja ajokilometrit alkavat lähestyä 300 000, mutta katti on alkuperäinen ;). Mutta jos innostaa, niin siitä vaan irti joka vuosi...

Harva sitä kattia sen vuoksi irrottaa, että siitä tulisi huomasti lisää tehoa. Itse ainakin jätin sen siksi tallin hyllylle, että koneen päästämät savut ei ehkä pitkässä juoksussa tee hyvää katille. Seuraavassa leimassa tulee sitten hylky siitä syystä kun katti on sulanut ! Vakioautoissa tätä ongelmaa ei niinkään ole, jos kone on kunnossa, mutta riivatussa puhallinvinokoneessa voipi jo ollakkin.

Pitää olla katti ja sen katin pitää olla E-hyväksytty tai originaali. Itsellä sama asia ajankohtainen ja näin tuon tarvikekatin liitokset ratkaisin:


Nuo laipat on aika kallis tapa liittää yhteen ja mitä olen asiaa ihmetellyt, niin ei edes se tiivein tapa, mutta irrotus on näpsäkkää, jos herra katsuri ei löydä tuosta omasta katistani "E":tä.
Huomaa kuvassa erityisesti epäsopivan muhviliitoksen tiivistys ;D. Liitos ei tuollaisena edes pitänyt...

Huomion arvoista on, että kirjaimen pitää olla iso-E. Ainakin Biltema myy katteja joissa on pikku-e, ja se ei tarkoita että katti olisi hyväksytty.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760, 230ft katsastus!
« Vastaus #10 : 16.01.2011, 11:15:57 »
Tuohon kolmiolaippaliitokseen voi tehdä kuparilevystä kolmionmuotoisen tiivisteen - yksi isompi reikä keskelle ja kolme pientä ruuveille. Sen ison reiän reuna toimii tiivisteenä kartiopintojen välissä. Sain O2 -arvon pysymään tuossa prosentin kieppeillä vaikka aloitettaaessa hipoi jo rajaa :). Jossain ole nähnyt noita levytiivisteita teräslevystä tehtynä, mutta kupari on kyllä parempi.

Epäilisin että katti taitaa kestää paremmin autossa ja ajossa kuin vähän käytettynä autotallin hyllyssä :) - ihan sama kuin auto katsastuskunnon säilyvyys :D.

 

Elekma  Autoracing