Elekma  Autoracing

940 -92 nopeusmittari ei toimi

  • 4 Vastauksia
  • 1789 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa masiina80

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
940 -92 nopeusmittari ei toimi
« : 08.09.2011, 16:59:42 »
moro!nyt alkaa keinot loppua kesken.eli mulla on ollu muutaman vuoden nopeusmittari pimeenä.(myös matkamittari).nopeutta arvioitu kiekkamittarista. aluksi alko pilkkimään ja toimi välillä kun koputteli lasia,kunnes tilttas kokonaan.no,nyt päätin tutkiskella asiaa,ja juotin uutta tinaa joka juotokseen koko mittariston taakse,sekä varsinaisen nopeusmittarin taakse.ei auttanu.perässä olevan anturin liitos näytti siistiltä.päätin viedä pelkän nopeusmittarin asiantuntijalle,joka vaihtoi mittariin kaikki konkat+juotti/puhdisti sen.pistin mittariston kasaan,ja muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen matkamittari alkoi toimia,mutta nopeusmittari ei.eli olettaisin anturin perässä olevan kunnossa,kun kerran jotain tapahtui.oisko mitään ideoita mitä seuraavaksi?nopeusmittarin kun irrottaa mittaristosta,niin sen takana näkyy yks pitkänmallinen konkka,mut luulis et jos se ois paskana ni matkamittarikaan ei toimis vai?ei viittis ostaa romikselta ryöstö hintasta mittaristoa,kun kaikki muut mittarit ja valot toimii....
vai voiskohan siinä itse mittarissa olla vielä jotain?tuleeks nopeuteen ja matkaan eri virta/signaali?
ps.katsastuksessa ei oo sanonnu ihme kyl mitään.kaks tai kolme kertaa menny läpi leimasta ilman mittaria.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 -92 nopeusmittari ei toimi
« Vastaus #1 : 09.09.2011, 14:35:05 »
Jos matkamittari pelaa, niin perämurikalta tulee anturin signaali noparille, ovat yksi ja sama signaali. Ne johdotukset ovat yksi yleinen syy temppuiluun.

Tämän kuvauksen perusteella arvaisin, että olet onnistunut korjaamaan alkuperäisen vian, huonon juotoksen, mutta siinä samalla esim. nopeusmittarin viisarin kelan ohuenohut piuha on katkennut.

Minulla lojuu hyllyssä yksi 940 nopeusmittarin sähköosat. Ovat halvat, laita privaviesti jos haluat ne...
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa masiina80

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 -92 nopeusmittari ei toimi
« Vastaus #2 : 11.09.2011, 20:58:47 »
no niin,löysin hurjan metsästyksen jälkeen kohtuuhintaisen mittariston,joten ei tarvikkaan ruveta enää korjailemaan vanhaa.mut kiitti tarjouksesta.pitää vaan ootella et se tulee postista ja pääsee kokeilemaan.

Poissa Jones74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 -92 nopeusmittari ei toimi
« Vastaus #3 : 15.03.2012, 13:07:58 »
masiina80, korjautuiko vika? Mulla taitaa olla vika jossain toisaalla, kun ei mittariston vaihtokaan auta.. Mistäköhän mä lähden sitä vikaa hakemaan? Ei toimi nopeus- ja matkamittarit kummassakaan mittaristossa. Kaikki muut toimii kyllä.
Apuva..

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940 -92 nopeusmittari ei toimi
« Vastaus #4 : 15.03.2012, 13:19:27 »
masiina80, korjautuiko vika? Mulla taitaa olla vika jossain toisaalla, kun ei mittariston vaihtokaan auta.. Mistäköhän mä lähden sitä vikaa hakemaan? Ei toimi nopeus- ja matkamittarit kummassakaan mittaristossa. Kaikki muut toimii kyllä.
Apuva..
Perämurikan anturin johdoitukset? Tarkemmin se liitos siinä peräkopassa, ota irti ja putsaile ja asiaan kuuluvaa ainetta väliin.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron