RallyBaron  Samppasport

D24tdic jakopään remmin vaihto

  • 43 Vastauksia
  • 17901 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #30 : 01.03.2011, 13:56:48 »
nytte o paremmaks ajotus siäjetty mutta sittempä tul mieleen taaas yks kyssäri. Mikä on paljon huohotusta? itellä ku korkin aukassee niin pikkusen tullee mutta ku öljytikun ottaa niin sykäyksittäin tullee ihan kiitettävästi, pittä ottaa joku päivä kuvvaa siitä

Poissa TDIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #31 : 07.03.2011, 16:59:49 »
nytte o paremmaks ajotus siäjetty mutta sittempä tul mieleen taaas yks kyssäri. Mikä on paljon huohotusta? itellä ku korkin aukassee niin pikkusen tullee mutta ku öljytikun ottaa niin sykäyksittäin tullee ihan kiitettävästi, pittä ottaa joku päivä kuvvaa siitä

D24:ssa alipainepumppu puhaltaa ilmansa öljytilaan joten jos on alipaineletkuissa vuotoja, niin saattaa "huohotus" olla suurempaa ja syklimäistä.
Eli jos haluaa nähdä todellisen huohotuksen lämpimillä öljyillä, niin täytyy ottaa alipainepumpusta letku irti ja tukkia sormella pumpun imuputki.


Poissa TDIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #32 : 07.03.2011, 17:13:45 »
Ite en kyllä saa jakoremppaa tehtyä pariin tuntiin D24TIC-koneeseen.
Jos sen homman tekee huolellisesti ja tekee pumpun sekä moottorin perusajoituksen "oikea oppisesti", niin kyllä itsellä muutama tunti aikaa tuhraantuu.

Omassa täytyisi piakkoin vaihtaa nostajat (n. 100tkm ajetut ja yksi on hajalla) ja teen samalla jakorempäähän (ajettu 60tkm) "puolirempan" eli vaihdan vesipumpun ja remmin.
Kiristimen ja ohjainrullanhan pystyy helposti vaihtamaan jälkeenpäin.

Lisäksi aattelin vaihtaa nokka-akselinhihnapyörän ja kampiakselinhihnapyörän (ei kiilahihnapyörää).
Onko porukka vaihdellut noita hihnapyöriä?
Joskus jostain kuullut että olisi hyvä nuokin joskus vaihtaa...

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #33 : 07.03.2011, 18:46:05 »
D24:ssa alipainepumppu puhaltaa ilmansa öljytilaan joten jos on alipaineletkuissa vuotoja, niin saattaa "huohotus" olla suurempaa ja syklimäistä.
Eli jos haluaa nähdä todellisen huohotuksen lämpimillä öljyillä, niin täytyy ottaa alipainepumpusta letku irti ja tukkia sormella pumpun imuputki.

joo täytynee katella jos sattus olemaan joku pikkunen vuoto. pittää samalla tuossa hehkut tarkistella kun tahtoo kylmiltää vähän vaijjaalla pyöriä ja sinistä utua antaa

*illan päivitys*
ei ainakaan näyttäny että olis letku hajalla. minnekkäs kaikkialle tuossa mennee alipaine juttuja?tai pitäs mennä. egr:ää tuossa ei oo
« Viimeksi muokattu: 07.03.2011, 21:02:28 kirjoittanut vaihtoehto »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #34 : 16.06.2011, 15:25:40 »
Lainataas tätä kun ei uuttakaan viitsi aloittaa...

Niin ongelma on sellainen että vaihdoin tuohon autoon jakopäänremmin, jonka jälkeen tuo alkoi tekemään niin että vedot loppuvat kovemmissa nopeuksissa alta 3000, eikä tuo kulje kunnolla muutenkaan enää 100 jälkeen vaan alkaa puutumaan vaikka kaasun lyö pohjaan... >:(

Itse epäilen että pumpun ennakot olisi pielessä ???

Käyntiin se kyllä lähtee ihan hyvin mutta käy vähän epätasaisesti sen pari sekuntia..

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #35 : 18.06.2011, 18:52:18 »
arvaus..pumpunhihna pompannut hampaan verran, jakopään rattaita irroittaessa/kiristäessä
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #36 : 18.06.2011, 20:19:26 »
arvaus..pumpunhihna pompannut hampaan verran, jakopään rattaita irroittaessa/kiristäessä
Ei käy kyllä käytännössä ollenkaan jos se on hampaalla sivussa. Mutta kun kyse noin tuoreesta, on pumpun ajotus tehtävä uusiks kun näissä uudemmissa jakopäissä on nuita onnenpyöriä sekä vesipumpun että kiristimen muodossa, niin todennäköisyys saada kampura ja nokka toisiinsa nähden samaan asentoon hipoo nollaa, jotenka myöskin pumpun ajotus menee aina poskelleen. Vesipumpussa kun on tuota rossivälystä pultinrei-issä ehkä se mitä vesipumppukiristeisessäkin, eli se osuu ihan just sille kohtaa kun sattuu osumaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #37 : 18.06.2011, 21:03:49 »
aina mulla menee arvaukset pieleen  :P  no saatiinpa oikea vastaus esille  ;)
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #38 : 18.06.2011, 21:49:46 »
Tänään vähän korvakuulolla säädetty noita ennakoita ja kun käänsi aikaisemmalle niin: vähän kääntämällä jumalaton savutus tyhjäkäynnillä sekä epätasainen käynti, sitten kun aikaisti enemmän niin ei lähtenyt edes käymään. Säätämällä ennakoa noin puoli hammasta myöhäiselle alkoi taas toimimaan jotenkin ???

ettei nyt sitten olis nokka-akselin ajoitus pielessä ?

niin ja vedoissa ei yläkierroksilla kauheita muutoksia tapahtunut noilla säädöillä ::)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #39 : 18.06.2011, 22:06:27 »
aina mulla menee arvaukset pieleen  :P  no saatiinpa oikea vastaus esille  ;)
No ajotuksessa se vika on, mutta näissä uudella jakopäällä olevissa kun ei riitä että hammas on oikea, se nokan etupyörä kun tarttee uudelleenajottaa remminvaihdossa käytännössä aina, kun siinä on "säätö" molemmilla puolin hihnaa, kun vanhassahan on löysällä puolella vain kiinteä ohjainrulla.

ettei nyt sitten olis nokka-akselin ajoitus pielessä ?

niin todennäköisyys saada kampura ja nokka toisiinsa nähden samaan asentoon hipoo nollaa
::)
« Viimeksi muokattu: 18.06.2011, 22:08:53 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #40 : 18.06.2011, 22:14:37 »
eli otettava pumpun hammaspyörä nokka-akselista ja katsottava se nokan ajoitus oikeaan kohtaan...

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #41 : 19.06.2011, 23:19:02 »
no niin nokan ajoituksessahan se ongelma sitten taisi olla kun oli himpun verran aikaisemmalla mutta nyt pitäisi olla kohdillaan :P

vedot parantuivat yläkierroksilla selvästi vaikka pumppua ei ole edes säädetty vielä kunnolla 8)
« Viimeksi muokattu: 19.06.2011, 23:51:17 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #42 : 17.03.2012, 11:56:22 »
Mistä sen näkee, että kampura on nollassa? Mulla ei oo vauhtipyörää paikallaan..eli pitäs nähä siitä kampiakselin päästä tai hihnapyörän niistä rei´istä. Otin nokkapyörän irti, mut se mun merkkaama mitta ei oo kovin tarkka joten..ois kiva tietää varman päälle. :) pumpun puoleinen pyörä on kiinni ja se hihna on merkattu tarkasti.

Tiedän, että tuo pumpun puoleinen hahlo nokka-akselissa tulee olla tiivistepintaa vastaan kohtisuorassa ja silloin 1. syl nokat ylhäällä..ja ilmeisesti 6:senki? Sillä 1 ja 6 mäntä tulee olla silloin ylhäällä, mutta mistä nään milloin kampura on nollassa ilman vauhtipyörää?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa J-P Heimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #43 : 18.03.2012, 14:19:53 »
6:sen nokat alhaalla "kippaamassa" eli pakotahti vaihtumassa imutahdiksi ja silloin 1:sen nokat ylhäällä ja siellä alkamassa työtahti. 1 ja 6 sylinterissä männät liikkuvat yktäaikaa ylös ja alas mutta niissä on aina eri tahdit menossa. Konehan kävisi kuin kolmemukinen jos niissä ois yhtäaikaa työtahdit menossa.

 

Kulkukoira  Proturbo