Projektiautoon tuli sitten kaput - majoneesin muodossa. Öljytikku tunki ulos ja sen putki on tavaraa täynnä. Kaiketi kannessa jossain kohtaa halkeama, koska nestettä on kadonnut kahdella eri asennuskerralla suurin piirtein samaa tahtia.
740, B230F, K -lohko, puristussuhde n. 11.5:1
Projektista voi lukea lisää, jos kiinnostaa, mutta jos täällä olisi fiksuja ohjaamaan oikeaan suuntaan?
Mitä tuolle majoneesimyllylle kannattaa tehdä???
1. Vaihdan pelkästään kannen ja huuhtelen ATF + moottoriöljy tms. seoksella koneen puhtaaksi.
2. Puran koko moottorin, vaihdan kaikki laakerit ja männän renkaat ja pesen möhnät kunnolla pois.
3. ?
---
Pähkinän kuoressa: Kuinka nopeasti laakerit ja männänrenkaat tuhoutuvat, kun öljyn joukossa pyörii jäähdytin nestettä? Autolla on ajettu n. 2000km ja kaiketi kokoajan öljyn seassa on ollut pieniä määriä glykolia.