Carcom Oy  Ateho

Eber D4WSC vaikeni

  • 4 Vastauksia
  • 1601 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Eber D4WSC vaikeni
« : 22.01.2019, 18:08:10 »
Aamulla mittari näytti rapsakat ~23 pakkasta. Lähdin koiran kanssa aamulenkille ja laitoin eberin tulille. Lenkiltä tullessani huomasin, että se oli sammunut. Laitoin uudestaan päälle ja menin sisälle odottelemaan. Molemmilla kerroilla lähti nätisti päälle ilman ylimääräisiä yrityksiä / ääniä. Vartin päästä piti lähteä liikenteeseen niin sammunut oli mokoma taas.  Tämän jälkeen en ole päälle saanutkaan.
Kelloon tulee polton merkki kyllä, mutta mitään ei tapahdu....ei lähde pumppu päälle eikä tuuletin.

Osaako joku suorilta sanoa, että mikä moista vaivaa kun täysin mykäksi meni? Vikakoodeja en saa pihalle, kun käytössä on minikello jolla koodeja ei näe. Löysin kyllä netistä eberin ohjeen, ja täytyy varmaan alkaa sitä kahlaamaan läpi tästä....
Koitin pitää sulaketta irti, ja irroittaa eberin pistokkeen....ei vaikutusta mihinkään.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Eber D4WSC vaikeni
« Vastaus #1 : 22.01.2019, 20:15:50 »
Itsellä ardicissa tuon teki ohjausboksissa oleva vesi. Toimi kun vesi jäässä mutta meni oikosulkuun heti kun vesi suli. Sitten loppui kaikki elonmerkit. Mutta kyllähän siellä on monta kohtaa joka voi nopeasti vikaantua, esim. ylikuumeneminen. Ilman vikakoodeja kyllä savotta.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Eber D4WSC vaikeni
« Vastaus #2 : 22.01.2019, 21:00:15 »
Jep...pitänee etsiä jostain viikkokello, tai eber-huolto.
Ylikuumeneminen vissiin ei lukitse lämmitintä totaalisesti, vaan antaa kyllä käynnistyä kun on jäähtynyt alle tietyn rajan. Saattaa olla, että lämmitin on mennyt vaan lukkoon esim. jännitteen pudottua alas, eikä sitä saa minikellolla avattua. Sulakkeen poisto lämmitin päälläkään ei tuottanut tulosta.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Eber D4WSC vaikeni
« Vastaus #3 : 22.01.2019, 21:52:16 »
Se voi tosiaan olla ihan jo akustakin kiinni. Meneekö nämä lukkoon kun 3x epäonnistuu lämmitys?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Eber D4WSC vaikeni
« Vastaus #4 : 22.01.2019, 22:05:15 »
Se voi tosiaan olla ihan jo akustakin kiinni. Meneekö nämä lukkoon kun 3x epäonnistuu lämmitys?


Lainaus
Control and safety features
• If HYDRONIC fails to ignite within 90 seconds after fuel pumping starts, the start procedure is repeated as described. If after a further 90 seconds fuel pumping HYDRONIC still fails to ignite, the heater is switched off in fault mode. The controller is locked after a certain number of failed starts*.
• If the flame does out by itself during operation, firstly a new start is activated. If HYDRONIC fails to ignite within 90 seconds after fuel pumping has started again, or ignites but goes out again within 15 minutes, the heater is switched off in fault mode. ÎThe fault mode can be cancelled by switching off and on again. Do not repeat more than twice! Do not repeat more than twice! Do not repeat more than twice! Do not repeat more than twice! Do not repeat more than twice!
• If the heater is overheated (lack of water, poorly vented cooling circuit), the overheating sensor triggers, the fuel supply is interrupted and the heater is switched off in fault mode. Once the cause of overheating has been eliminated, HYDRONIC can be switched on again by switching off and on again (on condition that HYDRONIC has cooled down sufficiently, cooling water temperature < 70°C). The controller is locked after a certain number of overheating shut-downs*.
• The heater is switched off in fault mode if the lower or upper voltage limit is reached.
• HYDRONIC does not start when the glow plug is defect or electrical lead to the dosing pump is interrupted.
• The fan motor speed is monitored continuously. If the fan motor does not start up, is blocked or if the speed falls below 40% of the nominal speed, the heater is switched off in fault mode after 60 secs.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

KL-varaosat  Race.fi