Elekma  Autoracing

EGR & DPF poisto D3

  • 13 Vastauksia
  • 16724 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hypi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
EGR & DPF poisto D3
« : 14.08.2015, 16:00:09 »
En löytänyt EGR & DPF poistoista viestiketjua niin aloitetaampas sellainen...

Eli olettekos uudempiin volvoihin noita tehneet ja millä menestyksellä? Homma vaatii osaavaa koodaria joka tapauksessa.

Edellisen auton (Audi A3 2.0 FSI) imusarja (ja varmaan myös venttiilit) oli ihan kurassa 220 tkm kohdalla, joten haluaisin välttää nuo ongelmat ja ajaa volvollani pitkään.
V60 D3 2012

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: EGR & DPF poisto D3
« Vastaus #1 : 15.08.2015, 00:18:40 »
En löytänyt EGR & DPF poistoista viestiketjua niin aloitetaampas sellainen...

Eli olettekos uudempiin volvoihin noita tehneet ja millä menestyksellä? Homma vaatii osaavaa koodaria joka tapauksessa.

Edellisen auton (Audi A3 2.0 FSI) imusarja (ja varmaan myös venttiilit) oli ihan kurassa 220 tkm kohdalla, joten haluaisin välttää nuo ongelmat ja ajaa volvollani pitkään.

Tuo onnistuu kyllä kummankin osalta ja tosiaan vaatii DPF:n osalta fyysisen tyhjennyksen sekä ecun avaamisen, jotta päästään softaa puukottaan, ihan uudemmissa vaaditaan vielä GPT-kaapeli yhteyttä varten.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa hypi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: EGR & DPF poisto D3
« Vastaus #2 : 02.09.2015, 13:03:29 »
Sattuukos kukaan tietämään kuinka vaikea V60 D3 2012 mallissa on päästä tuohon pönttöön käsiksi? Ja onko dpf:n poistosta aiheutunut muita harmeja esim kat:n kanssa?
V60 D3 2012

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: EGR & DPF poisto D3
« Vastaus #3 : 02.09.2015, 14:25:35 »
Sattuukos kukaan tietämään kuinka vaikea V60 D3 2012 mallissa on päästä tuohon pönttöön käsiksi? Ja onko dpf:n poistosta aiheutunut muita harmeja esim kat:n kanssa?

Ei ole vaikea. Pönttö on suoraan kiinni turbossa pannalla. Miksi katin kanssa tulisi ongelmia kun sen toimintaa ei mitata? Vai mitä tarkoitat? Katti jää paikoilleen ja samasta pöntöstä otetaan vain dpf osuus pois. Ongelmia ei ole ollut toimivuuden kanssa, ainakaan tähän mennessä ja tuskin tulee kun onhan noita jo tullut useampi poisteltua, että olisin kyllä saanut tietää.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2015, 14:27:35 kirjoittanut volvotdi »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: EGR & DPF poisto D3
« Vastaus #4 : 02.09.2015, 20:59:41 »
Tarkkana vaan saa olla, ettei vahingossa merkkihuollossa ajeta uutta ohjelmistopäivitystä DPF päälle. Voipi olla, että auto on sen jälkeen huollossa vikatilassa?
Vai voiko tuollainen skenaario olla mahdollista ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: EGR & DPF poisto D3
« Vastaus #5 : 02.09.2015, 21:18:34 »
Tarkkana vaan saa olla, ettei vahingossa merkkihuollossa ajeta uutta ohjelmistopäivitystä DPF päälle. Voipi olla, että auto on sen jälkeen huollossa vikatilassa?
Vai voiko tuollainen skenaario olla mahdollista ::)

Kyllä on mahdollista, mutta kannattaa sanoa merkkihuoltoon viedessä, että ei päivityksiä. Jos päivittävät niin maksavat uudelleen softauksen. Noita tulee kymmenkunta vuodessa, jossa maksajana merkkiliike
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: EGR & DPF poisto D3
« Vastaus #6 : 02.09.2015, 21:33:57 »
Entä jos vaihdat auton liikkeessä, ja uusi omistaja vie seuraavaksi auton huoltoon ja liike vetää päivityksen muokatun ohjelman päälle. Autoliike ei taida saada autoa toimimaan, kuin uusi pönttö paikalle ja tehdassofta sisään?
Itsellä tullut tuo muutaman kerran mieleen, kun toiseen Volvoon on tuo operaatio tehty.
Lisänä on se, että mulla on "alkuperäisen" Autotalo Debilin kustomoitu softa sisässä, ja entinen omistaja taitaa asustella ulkomailla. Mites tällaisessa tilanteessa toimitaan, jos sattuu käymään merkkihuollossa käymään tällainen haaveri ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: EGR & DPF poisto D3
« Vastaus #7 : 03.09.2015, 18:56:30 »
Entä jos vaihdat auton liikkeessä, ja uusi omistaja vie seuraavaksi auton huoltoon ja liike vetää päivityksen muokatun ohjelman päälle. Autoliike ei taida saada autoa toimimaan, kuin uusi pönttö paikalle ja tehdassofta sisään?
Itsellä tullut tuo muutaman kerran mieleen, kun toiseen Volvoon on tuo operaatio tehty.
Lisänä on se, että mulla on "alkuperäisen" Autotalo Debilin kustomoitu softa sisässä, ja entinen omistaja taitaa asustella ulkomailla. Mites tällaisessa tilanteessa toimitaan, jos sattuu käymään merkkihuollossa käymään tällainen haaveri ::)

Kyllä tieto saadaan edelliseltä omistajalta, että missä on tehty ja autoliike maksaa uudelleen softauksen. Tai autoliike käyttää vanhaa tuttua softapajaa, koska joka tapauksessa softaus on halvempaa kuin uuden osan asennus. Customoidun softan nyt pystyy lähes mikä paja tahansa tekemään, ei se niin ihmeellinen asia ole, saatikka se Volvo missä se nyt on. Eri asia on jos tehty rakenteellisia muutoksia ja niihin värkätty speciaalisofta niin tuo vaatii tietysti jo enemmän. Volvolla näkevät jos auto on softattu, joten asentajalta on tietoinen valinta painaa päivitä-nappulaa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: EGR & DPF poisto D3
« Vastaus #8 : 03.09.2015, 21:08:30 »
Niin se virisofta näkyy merkkihuollossa, eli ei vahingossa tule tuollaista mokaa? Kuinka halukkaasti merkkihuolto tuollaisessa tapauksessa lähtee maksumieheksi ::)
Virisoftalla ei nyt ole auton toiminnan kannalta ongelmia, mutta tuo tyhjätty Dpf ja siihen tehty ohjelma tekeekin auton toimintakyvyttömäksi ainakin muutamaksi päiväksi korjaamolle :P
Eli jos tuohon mun V70 joskus vahingossa ladattaisiin huollossa ohjelma mikä heittää auton luonnollisesti vikatilaan, kun Dpf on fyysisesti/ohjelmallisesti poistettu, niin saisitko auton teidän ohjelmalla toimimaan, vaikka sisällä on entisen auto talo Debilin kustomoitu softa? 
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: EGR & DPF poisto D3
« Vastaus #9 : 03.09.2015, 23:34:30 »
Niin se virisofta näkyy merkkihuollossa, eli ei vahingossa tule tuollaista mokaa? Kuinka halukkaasti merkkihuolto tuollaisessa tapauksessa lähtee maksumieheksi ::)
Virisoftalla ei nyt ole auton toiminnan kannalta ongelmia, mutta tuo tyhjätty Dpf ja siihen tehty ohjelma tekeekin auton toimintakyvyttömäksi ainakin muutamaksi päiväksi korjaamolle :P
Eli jos tuohon mun V70 joskus vahingossa ladattaisiin huollossa ohjelma mikä heittää auton luonnollisesti vikatilaan, kun Dpf on fyysisesti/ohjelmallisesti poistettu, niin saisitko auton teidän ohjelmalla toimimaan, vaikka sisällä on entisen auto talo Debilin kustomoitu softa?

Saisin toimimaan autosi ongelmitta. Volvoja tulee äärimmäisen vähän uudelleen softaukseen vakio-ohjelmalla, johtuen varmasti juuri tuosta kun näkevät jos ohjelmaan on kajottu. Muissa merkeissä ei tuota ei näe, paitsi uusissa Vageissa. Muita merkkejä siis tulee useammin. Teen todella usein merkkiliikkeelle ohjelmointeja, koska tulee näitä tilanteita ja sitten jos myydyssä autossa vaikka DPF kyykkää niin onhan se ohjelmointi nyt huomattavasti halvempaa ja yleensä asiakaskin on tyytyväisempi kun on yksi kallis riesa vähemmän autossa sekä halutessa saa lisävoimaa ja yleensä sitä halutaan!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: EGR & DPF poisto D3
« Vastaus #10 : 04.09.2015, 06:58:15 »
Saisin toimimaan autosi ongelmitta. Volvoja tulee äärimmäisen vähän uudelleen softaukseen vakio-ohjelmalla, johtuen varmasti juuri tuosta kun näkevät jos ohjelmaan on kajottu. Muissa merkeissä ei tuota ei näe, paitsi uusissa Vageissa. Muita merkkejä siis tulee useammin. Teen todella usein merkkiliikkeelle ohjelmointeja, koska tulee näitä tilanteita ja sitten jos myydyssä autossa vaikka DPF kyykkää niin onhan se ohjelmointi nyt huomattavasti halvempaa ja yleensä asiakaskin on tyytyväisempi kun on yksi kallis riesa vähemmän autossa sekä halutessa saa lisävoimaa ja yleensä sitä halutaan!
Hyvä tietää kehen ottaa yhteyttä, jos joskus käy "ohrasesti" tuon DPF softan kanssa ;) Sen verran vielä kysyn, että onko tuo DPF softa aina erillinen softa, vai onko se ympätty tuon virisoftan kanssa toimimaan?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: EGR & DPF poisto D3
« Vastaus #11 : 04.09.2015, 12:23:27 »
Hyvä tietää kehen ottaa yhteyttä, jos joskus käy "ohrasesti" tuon DPF softan kanssa ;) Sen verran vielä kysyn, että onko tuo DPF softa aina erillinen softa, vai onko se ympätty tuon virisoftan kanssa toimimaan?

DPF on erillinen osa ohjelmasta eli ei ole tekemisissä itse viripuolen kanssa. Sama koskee EGR:ää.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: EGR & DPF poisto D3
« Vastaus #12 : 10.09.2015, 08:27:19 »
Merkkihuollossa on muuten nykyisin työmääräyspaperissa jokin klausuuli tyyliin "asiakas vastaa siitä, että ajoneuvoon ei ole asennettu kolmannen osapuolen ohjelmistoja". Eli ei varmastikaan korvata, jos softapäivityksen takia tulee ongelmia.

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: EGR & DPF poisto D3
« Vastaus #13 : 10.09.2015, 12:47:04 »
Merkkihuollossa on muuten nykyisin työmääräyspaperissa jokin klausuuli tyyliin "asiakas vastaa siitä, että ajoneuvoon ei ole asennettu kolmannen osapuolen ohjelmistoja". Eli ei varmastikaan korvata, jos softapäivityksen takia tulee ongelmia.

On varmasti, mutta jos pyydät, että ei päivityksiä ja se kirjataan ylös niin asiassa ei ole epäselvyyksiä kuka maksaa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Ateho  Elekma