Race.fi  Puotilan autokorjaamo

2jz volvo

  • 13 Vastauksia
  • 9472 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MC Simppa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
2jz volvo
« : 11.06.2015, 02:16:39 »
 Hei kellään tietoa saako tuollaista 740 eivähäpäästöistä volvoa katsastuksesta läpi supran 2jz moottorilla??
Ja millä tavalla porukka lähtis kyseisestä motista ottamaan voimaa irti?? Tavoitteena noin 350-400hp

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • Jee jee
Vs: 2jz volvo
« Vastaus #1 : 11.06.2015, 09:08:01 »
Hei kellään tietoa saako tuollaista 740 eivähäpäästöistä volvoa katsastuksesta läpi supran 2jz moottorilla??
Ja millä tavalla porukka lähtis kyseisestä motista ottamaan voimaa irti?? Tavoitteena noin 350-400hp
Jos se Supran 2JZ menee 740 Volvon vertailumoottoreiden asettamien rajojen sisään, niin ei muuta kun mosa pellin alle ja takarenkaista pinnat sileiks.

Ja millä tavalla porukka lähtis kyseisestä motista ottamaan voimaa irti?? Tavoitteena noin 350-400hp
Sytytysennakkoa, polttoaineensyöttöä ja ahtopainetta säätämällä ottaisin tuosta koneesta noin 350-400hp. En tekisi uutta pakosarjaa ja laittaisi siihen HX40Superia.
!

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2jz volvo
« Vastaus #2 : 11.06.2015, 09:53:21 »
2jz-gte (206kW) ei sellaisenaan mahdu rajojen sisään, 150kW + 20% = 180kW.

Joten jonkinlaista omavalmistekikkailua kait tarvitaan.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: 2jz volvo
« Vastaus #3 : 11.06.2015, 12:54:17 »
2jz-gte (206kW) ei sellaisenaan mahdu rajojen sisään, 150kW + 20% = 180kW.

Joten jonkinlaista omavalmistekikkailua kait tarvitaan.

2JZ-GE vaparikone ja turbottaa sen, tietenkin vaihtaen turbomallin osat ja männät koneeseen...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa MC Simppa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 2jz volvo
« Vastaus #4 : 11.06.2015, 15:00:14 »
Mitä kaikkia vaatimuksia katsastus miehillä on tuon moottorin tehon lisäksi??

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2jz volvo
« Vastaus #5 : 11.06.2015, 15:08:36 »
Mitä kaikkia vaatimuksia katsastus miehillä on tuon moottorin tehon lisäksi??

Tuosta nyt jotain alkuunsa, jotkut linkit ei toimi mutta muuten asiaa: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=14715.0

Haulla löydät lisääkin juttua aika paljon, kyllähän näitä moottorinvaihtoja on tehty aika kasa. Katsele vaikka projektipäiväkirjoja joihin vaihdettu joku muu kuin Volvon tekniikka, niitäkin löytyy aika paljon...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa MC Simppa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 2jz volvo
« Vastaus #6 : 11.06.2015, 16:49:41 »
Sit jos joku viittis neuvoo viellä vähän tulevaa volvo miestä niin minä vuonna 740gl:stä tuli vähäpäästöinen? Eli kuinka vanha auto pitää olla jotta voi vaihdella moottorei yms?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2jz volvo
« Vastaus #7 : 11.06.2015, 17:08:38 »
Sit jos joku viittis neuvoo viellä vähän tulevaa volvo miestä niin minä vuonna 740gl:stä tuli vähäpäästöinen? Eli kuinka vanha auto pitää olla jotta voi vaihdella moottorei yms?

Otteestahan se selviää. Mutta useimmat -89 ja uudemmat on jo vähäpäästöisiä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 2jz volvo
« Vastaus #8 : 11.06.2015, 17:29:58 »
Jos kyseessä on loppuvuodesta -88 käyttöönotettu tai uudempi katalysaattorilla varustettu laite, monesti vähäpäästöisyys selviää vasta konttorilta kysymällä näkyykö auton tiedoissa siihen viittaavia merkintöjä. Otteessa ei välttämättä mitään lue asiasta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa vitor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 2jz volvo
« Vastaus #9 : 11.06.2015, 20:12:25 »
Hei kellään tietoa saako tuollaista 740 eivähäpäästöistä volvoa katsastuksesta läpi supran 2jz moottorilla??
Ja millä tavalla porukka lähtis kyseisestä motista ottamaan voimaa irti?? Tavoitteena noin 350-400hp
Downpipe,katiton putkisto,cuuleri ja putsari ni saat n.380hp

Poissa luisu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 2jz volvo
« Vastaus #10 : 03.07.2015, 11:29:52 »
2JZ-GE vaparikone ja turbottaa sen, tietenkin vaihtaen turbomallin osat ja männät koneeseen...

.... Muitelin jotain aivan kummallisia.... ja poistin virheelisen tiedon
« Viimeksi muokattu: 03.07.2015, 13:14:02 kirjoittanut luisu »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 2jz volvo
« Vastaus #11 : 03.07.2015, 12:16:48 »
Vaparissa ei tainnut olla öljyruiskuja ja ainakin männät eri kuin turbossa, liekö veiveissäkin oli eroa. Isoilta pojilta kuullut että vaparin kansi olisi parempi aihio kuin GTE:n. Jos tosiaan voimaa aletaan ottamaan niin eikös ne männät+veivit mene vaihtoon kuitenkin? Ja liikkuuhan noita turbon vakiosisuskaluja satunnaisesti hyvinkin edullisesti.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa luisu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 2jz volvo
« Vastaus #12 : 03.07.2015, 13:07:28 »


Kanget ja kampiakseli on samat, männät eri. Ei öljysuihkuja ja lohkossa ei lähtöä/paluuta turbo öljylle. Lohko on muuten sama. Kansi on eri eikä imu- tai pakosarjan laipat käy päikseen.

Ilman öljysuihkuja on kone aika paljon huonompi

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: 2jz volvo
« Vastaus #13 : 04.07.2015, 14:38:15 »

Kanget ja kampiakseli on samat, männät eri. Ei öljysuihkuja ja lohkossa ei lähtöä/paluuta turbo öljylle. Lohko on muuten sama. Kansi on eri eikä imu- tai pakosarjan laipat käy päikseen.

Ilman öljysuihkuja on kone aika paljon huonompi

Kyllä ne öljysuihkut sinne saa lisättyä, samoin kuin turbon linjat.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

 

Elekma  Autoracing