Mitenkä toimii kun on paisarin korkki tuollanen harmaa ja pikkupaineinen?
Komeen värinen rosenlew. Itellä sama käyttöautossa.
Tänään vaihtui nokka-akselin stefa, katotaan kauan menee ennenkun rupee vuotamaan uudestaan.Noh sehän ei sitten ikinä ruvennut pitämään aivan öljyssä taas jakopäänkopan tausta muovi. :D
Ilmottele miten toi uus mittaristo toimii, netin mukaan ei pitäisi polttoainemittarin toimia koska ennen 92/93(?) pienempi tankki ja eri anturi. Epäilen tätä koska volvo pihi. :D
11 auto hyppää rullilta konttorilla ja kats inssi kiroaa kun pitäisi 2 kn saada takapäästä.Se on joko riittävä voima tai auto hyppää rullalta. :)
Siihen säätöruuviin / täytehitsaamiseen on myös vaihtoehto laittaa u-muotoinen rosteripellin suikale väliraudan uran pohjalle.Mielestäni pystyy säätämään isosta reiästä vai onko levyissä eroja?
1mm lisää tekee jo paljon ja 2mm voi olla liikaa.
Niitä ruuveja kun ei kuitenkaan pysty säätämään muutenkuin levy irti niin ne ei ole niin käteviä.
Tuo taka-akselin ohjuri näyttää niin kuluneelta että vaijeri pystyy hirttämään kiinni. Siihen voisi jotain patenttia kehitellä.
Joo, enpä ajatellutkaa kirjotushetkellä et eihän näissä mitään reikää ole levyssä mistä pääsis säätörullaa pyörittelemään.Ainakin Brembon ja Mtecin levyissä on, muistaakseni myös muissakin tarvikkeissa mitä minulla on ollut? ???
Mielestäni pystyy säätämään isosta reiästä vai onko levyissä eroja?
Jos muovi kestää niin kääntää sitä.
Vaijerit löysättynä säätää rummusta kengät kiinni ja sit sen verra auki et pyörii levy vapaasti.
Aika monesti on nimittäin vaijereista tiukattu ja sit tulee ongelmia ton käsijarrun säädön kanssa..
Elikkä kannattaisiko se vaijeri myös löysätä ihan reilusti nyt kun tuossa se oli säädetty niin tappiin että joutui lukko pihtien ja jakoavaimen kanssa löysäämään sen kun säätömutteri oli jumittunut kiinne.Jep. Sitten säädät kengät kiinni rumpuun ja siitä vähän takaisin, niin että pyörii vapaasti. Sitten voi taas säätää vaijeria tiukemmalle jos tarvitsee. Linkun liikerata on vähän rajallinen, eli ei enää toimi optimaalisesti jos on säädetty tappiin vaijerista. Se H-pala tuntuu kuluvan enemmän kuin linkut, seiskassa linkut toimii vaikka autolla on ajettu arviolta 500tkm. H-palat piti vaihtaa säädettäviin tai sitten olisi pitänyt täytehitsata. Sama homma on ollut molemmissa ysisatasissa vähän 300tkm jälkeen.
Siis tokihan ne ruuvit toimii.Juu toimii toki, mut meinasin sitä ettei ole yhtä helpot säätää mitä sillo ku levyssä reikä sitä varten.
Onko siä käsijarrurumpu sit kulunu, ns lähes loppuun. Akselin linkku väljä ja vaijerit loppuun venyneet...
Säätöpaloilla (ruuvilla) vois vielä saada toimimaan
Tähän väliin muistutus aiemmista kirjoituksista, tähän on siis uusittu käytänössä takajarruihin kaikki kun siihen vanhaan rumpuun oli kulunut jo valtava ura. Ja tässähän on jo ruuvit millä nuo kengät on säädetty.
Tuli tossa vielä vaiheltua bypassin letku myös ja tänään vaihtelin ehyemmän letkun hukkaportin kellolle ja samalla se vaihtui sopivaan kokoon siitä 6mm bensaletkusta se oli hieman öljystä pehmennyt. Tuli samalla testattua ahtimen väljyys eipä siellä vieläkään ole kun pieni sivuttais suunnassa, pituus suunnassa ei tunnu mitään.Se on hyvä et nyt pitää :)
Kiristin myös kaasuvaijerin kun se vaikutti aika löysälle.
Ohjaustehostimen letkujen klemmarit tuli myös kiristettyä jokunen päivä sitten nyt näyttäs että se saattaa jopa pitää öljyt sisässä.
Alkaa olla aika valmis tuo ahtimen imuputki myös, eikä ole myöskään tainnut ihan ilmansuodatus toimia.
(https://img.aijaa.com/m/00903/14956922.jpg) (https://aijaa.com/YxZ94J)
(https://img.aijaa.com/m/00807/14956923.jpg) (https://aijaa.com/ATlJw1)
Se on hyvä et nyt pitää :)
Mulla vois löytyy toi imupuolen letku :juhau:
Ohjaustehostin öljyäkin joutui lisäämään rupes tehostus pätkimään kun öljyt kävi vähiin nyt toimii taas eikä vuoda tais oikeesti letkujen kiristys auttaa.
Ja lisäyksenä vielä ahtopaineet on edelleen hukassa pyörii n. 0.05-0.2 bar paikkeilla vähän tilanteesta riippuen.