^^ Onhan noita. Tunnetaan nimellä sarjahybridi. Esim. BMW i3 REX. Täyssähköauto + takakontissa moottoripyörän moottori jauhamassa tarpeen tullen sähköä. Vaihtokaupassa menettää lämpöpumpun.
Opel Amperakin osuu lähelle. Periaatteessa lataushybridi, mutta toimii kaupunkiajossa kuin täyssähköauto - pelkästään sähkömoottorin voimin eikä polttomoottoria käynnistellä lainkaan, jos ei ole akku loppumassa. Kaupunkinopeuksilla polttomoottori ainoastaan pyörittää generaattoria, mutta maantienopeuksilla sekin voidaan kytkeä voimalinjaan. Syy on yksinkiertainen - mekaanisella voimansiirrolla pienemmät häviöt kuin sähköisellä.
Honda Jazzissa sama periaate eli kaupukiajot pelkällä sähköllä. Tosin tämä on pelkkä hybridi vailla latausmahdollisuutta.
Ongelma on tekniikan monimutkaisuus ja hinta. Iso akku on kallis. Iso akku + polttomoottori on vielä kalliimpi ja on syytä kysyä, kannattaako polttomoottoria raahata mukana, jos sitä käytetään vain pari kertaa vuodessa. Tällaisessa on mieltä vain, jos optimoidaan akun koko pienemmäksi (koska se on kallein komponentti), esim. riittämään 90 % ajasta -> hops, ollaan näissä 30-40 km lukemissa.