En ny väitä olevani asiantuntija mut eikös "huonolaatuisen" itädieselin ongelma ole ollut rikkipitoisuus (jos siis vettä tai irtopaskaa tankeissa ei lasketa) ja se rikki on ongelma vain saastelaitteille, syöttöpumppu ja suuttimet likinnä tykkää siitä?
Bensassa taitaa laatuvaihtelut olla aikamoiset riippuen siitä missä tankkaa. Isoilla asemilla samaa kuin Suomessa, pienemmillä asemilla voi olla vähän sattumia seassa( näkyy tulpissa punaisena kerroksena, ilmeisesti rautaperäistä pasketusta), sit kanisteritasolla voi jo alkaa osat kärsimään.
Ääriesimerkki: olen purkanut yhden VAG ykspisteruiskun, kundi tuli edellisenä iltana Pietarista, oli tankannu jostain Sergein seolta, seuraavana päivänä auto ei lupaakaan, purin sen suutinpömpelin, haisi kuin kärpän raato ja suuttimen neula oli käytännössä sulanut kiinni suuttimen runkoon...