Ateho  Elekma

240 taka camperin lisäys

  • 6 Vastauksia
  • 3981 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Foze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
240 taka camperin lisäys
« : 07.10.2011, 21:46:05 »

 pitäis saada 1031 akseliin lisää campperia noin 2-3 asetetta. Onko kukaan koskaan koittanut kuinka paljon
 akselia voi taivuttaa että veto akselit toimii vielä järkevästi, ja ei tule kestävyys ongelmia?

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 240 taka camperin lisäys
« Vastaus #1 : 07.10.2011, 21:51:22 »
Volvon insinöörit kokeili -80 luvulla Group-A autoissa :) Niissä taisi tosin olla jotenkin peukaloitu niitä vetarin booreja, tarkempaa infoa ei ole.

Poissa Foze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 taka camperin lisäys
« Vastaus #2 : 07.10.2011, 22:09:40 »
 
 Sen verran on omakohtaista kokemusta tuolta off road puolelta, että esim. nissanin  tai toyotan akselit kyllä
 toimii hyvin, vaikka on taipunut hyvinkin kieroksi. Mutta niissä taitaa kyllä olla vähän suuremmat välykset. Ja
 pyörimis nopeudet on vähän eri luokkaa.

 mutta onhan noita volvon banjoja kyllä tuolla nurkissa niin kokeilemallahan se selviää

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 620
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 taka camperin lisäys
« Vastaus #3 : 08.10.2011, 09:56:23 »
Puolitoista astetta oli ne Gr-A takapyörät "vinossa" ,spoorit oli muotoiltu tätä varten.



Ei paljon ole varaa liikutella sivusuunnassa  vakio akselia lukollisen tasauspyörästön sisällä ,helppo todeta irto osilla.
Mulla on irto akseleita joita voi tutkia jos spoorin/akselin pään muutoshomma kiinnostaa.
Tässä pari kuvaa ko.Gr-A banjosta
http://kuvablogi.com/blog/5626/2/

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 taka camperin lisäys
« Vastaus #4 : 14.10.2011, 12:48:42 »
pitäis saada 1031 akseliin lisää campperia noin 2-3 asetetta. Onko kukaan koskaan koittanut kuinka paljon
 akselia voi taivuttaa että veto akselit toimii vielä järkevästi, ja ei tule kestävyys ongelmia?

Meinsitko vetää hitsejä akseliputkien päälle amerniikan veijojen tyyliin ja antaa vetämisen taivuttaa akselia, vai tehdä kulman jollain sofistikoituneemmalla tavalla ?

Poissa Foze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 taka camperin lisäys
« Vastaus #5 : 15.10.2011, 10:25:05 »
mä oon muutamia akseleja oikaissu tol hitsaus tyylillä, mut siin on vähän hankala hallita sit taipumist.
ni varmaan aluks pitää kokeilla vähän lämmittää oikeasta kohast ja sit painaa prässillä.

täytyy viel vähän perehtyä tohon spoori ongelmaan, kun se pitäis saada tehtyä vakio akseleilla
mittatilaus akselit on liian vahvoja mun kayttöön ja jos niistä tekee yhtä vahvat kun alkuperäiset niin saa olla
koko ajan tilaamassa uusia, liian kallista

Poissa NRP-JP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 taka camperin lisäys
« Vastaus #6 : 20.10.2011, 08:38:42 »
Ollaan tehty tuollaane tellinki mihin koko akselin saa kiinni ja pyöriteltyä just siihen asentoon mistä haluaa taivuttaa... pullotunkilla tunkkaa päistä niin hyvin on kääntyny ja pysyny. meillä tietysti kilpa vetarit ns. uivat mallit. mutta tiedän monta jotka ajaa vakio vetareilla ja nou roplemo ollu ainakaan 3 vuoteen...




 

KL-varaosat  Race.fi