Autoracing  KL-varaosat

Daiffin Arkinen 940FT & Arkisempi V70 2.5T

  • 14 Vastauksia
  • 5020 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Daiffin Arkinen 940FT & Arkisempi V70 2.5T
« : 16.01.2018, 21:51:46 »
Heipodei.

Aika taas pistää uutta aihetta pystyyn auton vaihdettua.  Pari kuukautta tuli 740 ajeltua ja nettiautoa kuumeisesti selaillen. Lopulta päätin että mitään muuta ei tule kuin 940 turbo koneella ja m90 laatikolla. Tämmönen yksilö löytyi Tampereen lähettyviltä. 740 myytiin päivä ennen kuin uutta lähettiin hakemaan. Kysyntääki oli 940 melkosen paljon ja jottei kävisi klassiset että auto viedään nenän edestä kuin muutama yksilön kohdalla on käynyt, rahat myyjän tilille etukäteen ja junaliput varaamaan. 

Paikan päällä auto lunasti odotukset ja vähän enemmän.  Vanhemmalta herrasmieheltä jäänyt seisomaan pihalle iän tuomien ongelmien takia.  Sisusta ryhdissä ja kaikki ehjää paitsi ovipahvien rypyt, ei tupakoitu eikä eläimiä ollut autossa joten oli todella siisti. Moottori hyvässä oli iskussa myös. Olihan autolla "jo" 280tkm ajettu. Sanomista oli maalipinnassa ja myyjä sitä kertoi että myllytys paikallaan. Konepelti aika karussa kunnossa kiven iskujen jälhiltä ja pientä klommoa takakaaressa.

Jotain pientä varustelua autossa on;
Sähkölasit 4x
Automaatti Ilmastointi
Pyllynlämmittimet
M90
G80 ? ( Kuulemma pitäisi olla mutta 10tkm aikana ei ole ilmoittanut olostaan )

Kesästä asti auto tosiaan ollut omistuksessani ja vähä jotain tuninkia harrastettu.
Tupakkamuovit
Kirkkaat vilkut ympäri
Erkka sarjaa + aktiivi subbari
Pioneerin soitinta
Ahtomittari
Tonin lastut
Kartiofilsua lämpösuojalla
Turbosmartin bleedi
Brockin B1 7.5x16 & 9x16 ET 25
Tarratuuninkia
Ledit kojetauluun
Maski dipattu
Kontista merkit pois
Myllytys + savetus + vahaus

Huoltoja ei ole hirveästi tarvinnut tehä vielä ainakaan. Perus suodattimet plus kiiilahihnat kaikki ja tulpat eli ihan perussettiä.
Muuta pientä to do listaa:
Bilsteinin tolpat + madallusjouset
16t mahdollisesti tai 15
Spoileri
Venakopan maalaus
Model passande kuuleri
Putkisto
25mm vakaajat (Tulee IPD ens kuussa)

Aika perus settiä mitä näissä nyt aina näkee.  :)

Sitten muutama räpsy ajalta ennen myllytystä. Kaikki hyvät kuvat katosi kun puhelinki meni paskaks.  :'(







« Viimeksi muokattu: 25.03.2020, 14:04:28 kirjoittanut Daiffi »
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin Arkinen 940FT
« Vastaus #1 : 22.01.2018, 22:55:18 »
Auto tuli kinnasteltua sekä vahattua uudestaan perus Colliniten 467s. Vähän moottorin huuhtasuakin harrastettu. Ens vahaus kerta tulee suoritettua mustalla Fussolla. Samalla pitää suositella vähäsen Autofinessen Iron Out ainetta. Mielestäni parempaa kun Valetpron versio ja ainaki suihkepullo on huomattavasti parempi. Sisustaa tuli perus glymin muovihoito aine leviteltyä.

 Seuraavana päivänä tuli hurja hetken mielijohde tuli tehdä 3" putkisto katilta taakse päin. Tulipa käytyä biltemasta hakemassa tarvikkeet loppu hinnaksi tulikin hurjat 80€. Orkkis putki ei lähtenytkään ihan nätisti.. Oli huolella ruostunu kiinni ja todennäköisesti oli orginaali. Molemmat pöntöt oli entiset, rapisi sisuskalut pihalle. :D Eli Ilman vaimentimia ajellaan hetki eikä edes pidä niin pahaa ääntä. Simonssin pönttä tulee ostettua taakse kumminkin katsastukseen lähi viikkoina.

Kovasti harkinnassa että kummat tilaisi ensin. 25mm vakaajat IPD ltä vaiko Bilsteinin B8 tolpat eteen sekä taakse. Kummista olisi enemmän hyötyä yksinään ? Samalla alustavasti sovittu takaikkunoitten tummennus kuun vaihteessa. 15% taikka 30% tulee vedettyä, saa nähä kumpi loppujen lopuksi. Jos kokemuksia niin mielellään lukisi. :)

Pari kuvaa auton nykykuosista.





















Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Daiffin Arkinen 940FT
« Vastaus #2 : 23.01.2018, 10:16:39 »
Myllytyskonetta tuo kovin kaipaa, jotta saa arvoisensa loiston takaisin  ;)

Muuten varsin siisti keksintö ja tuntuis olevan hyvällä pidolla  :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin Arkinen 940FT
« Vastaus #3 : 23.01.2018, 12:19:13 »
Myllytyskonetta tuo kovin kaipaa, jotta saa arvoisensa loiston takaisin  ;)

Muuten varsin siisti keksintö ja tuntuis olevan hyvällä pidolla  :)

Myllytetty on joo kadonnu vain jälkeen kuvat  :-\ Pitää nappasta uudet kuvat pinnasta seuraavan kerran kun pesee. Nuo ovat tosiaan kuvat ennen operaatiota.

Itse en mikää ekspertti ole myllytyksessä mutta 16h työn jälkee lopputulos miellytti silmää. Ja tosiaan ensinmäinen kerta koko myllytys.  :D
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Madenko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin Arkinen 940FT
« Vastaus #4 : 23.01.2018, 17:03:20 »
Hyvin samankaltaisella reseptillä näköjään täälläkin ollaan liikenteessä! -H-
Hyvältä näyttää, omakin kaipaisi hiukan paikkomaalia konepeltiin ja pyyhkijöiden ritilään sekä myllyttelyä.
Minkälaisilla vehkeillä myllyttelit? Jos itse uskaltaisi keväämmällä kokeilla omaankin.
Siellä missä savu nousee, mies oppii.
-97 940 B230FK https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=95149.0

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin Arkinen 940FT
« Vastaus #5 : 23.01.2018, 20:57:52 »
Hyvin samankaltaisella reseptillä näköjään täälläkin ollaan liikenteessä! -H-
Hyvältä näyttää, omakin kaipaisi hiukan paikkomaalia konepeltiin ja pyyhkijöiden ritilään sekä myllyttelyä.
Minkälaisilla vehkeillä myllyttelit? Jos itse uskaltaisi keväämmällä kokeilla omaankin.

Joo eiköhän näihin oo jo kaikki kikat kokeiltu et menee sillä mikä on toiminu parhaiten.  ::) Innolla odotan miltä sun oma näyttää madallettuna ja oceanit alla.  ;)

Oma oli saanu kyllä niin raakasti katuharjaa ja autopesulaa että kylmästi karkeimmalla alotin. Heavy cut - soft cut - soft polish järjestyksessä tuli ajeltua. Tahnana Mirkan 10. Autodudelta kun tilaat laikkasetin missä tulee 4 eri laikkaa (Padboys) niin sillä pärjää.  :) Koneena toimi joku motonetin epäkesko et aika budjetilla mentiin. Kannattaa kyllä sitä aikaa sit varata, iteltä meinas usko loppua puolivälissä kun sitä peltiä on niin pirusti.   ;D Mutta kyllä se kannattaa vaan tehdä ja varsinkin sulla kun on punanen auto niin lopputulos palkitsee.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin Arkinen 940FT
« Vastaus #6 : 29.01.2018, 20:45:27 »
Toinen pesu tälle vuodelle suoritettu ja sisustan siistimisä lisää. Vielä pitäisi tekstiilipesurilla vetästä joku vkl kun jaksaa. Ikkunat käytin tummennettavana ja tuli 35% kalvot taakse, 15% olis ollu kyllä liian tumma ja olis tullu vähä amisluukkia liikaa.

Sisustaa käyny mielessä teipata jalopuut jollain erinlaisella puukuosilla yli sais vähä piristettyä sisustan ilmettä. Taikka harjattu teräs teipin tyylillä mitä bemareitten sisustoissa näkee. 

Muutama kuva taas tähän väliin. Ja kuvat tämän hetkisestä maalipinnasta.


Konepelti

Katto

Takaluukku













Ennen tummennusta

35% kalvot takana


Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin Arkinen 940FT
« Vastaus #7 : 11.09.2018, 20:12:01 »
Uppista keikkaa tätäkin vähän herätellä.  :)

Kilsoja pian kertynyt 10tkm oston jälkee ja pian tulee 300tkm mittariin. Huolettomia kilometrejä ollut kyllä täytyy sanoa. Seuraavaksi pitäisi vähän jarruja uusia levyt ja palat sekä mahdollisesti eteen satulat. Oli aika karussa kunnossa ku jousia vaihteli ja tuli tarkastettua.

Osia on kyllä kesällä tullut pistettyä kiinni;
Do88 isompi syyläri
25mm IPD vakaajat
KL racingin siniset paksut tulpan johdot
Madallusjouset
3" putkisto dp taaksepäin
Uretaani puslia alustaan

Alustasarjaa pohdiskellut paljon ja lopulta päädyin BC racingin BR sarjaa, pitäisi saapua viikon sisään. Samalla tuli tilattua IPD säädettävä panhard tanko sekä Ultra Racen poikkituki konehuoneeseen. Pitäisi tämän jälkeen olla alusta tikissä ja voikin miettiä tehonlisäyksiä.  ???

Kuvia lähipäivinä lisää kun keksii mihin niitä uppaa. Vanhatki lähteny näköjään käveleen.  :D

Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin Arkinen 940FT
« Vastaus #8 : 21.09.2018, 12:28:43 »
Nyt olis BC asennettu sekä panhard. Poikkituessa kävi semmonen hasardi että ei saa kiinni koska ottaa ilmastoinnin kuivaimeen kiinni.  :idiot2:
Vielä pitäisi säätöjä hakea alustaan. Takaa meinaa pompottaa jonku verran ja muutenki vähä liian jäykkä tuo "tehdasasetukset".. Vinkkejä otetaan säätöihin jos joku tietää jotain näistä. :D

Samalla tuli putken kiinnikeet tehtyä uudet että sai putkea ylemmäks. Harmi vain että putki tulee dp stä niin alas että pitäisi sieltä päästä alkaa muokkaamaan että saisi ylemmäksi. Varmaa joutuu tehä 3" rännin dp ltä asti.  ::) Aurauskulmat vielä pitäisi käydä säädättämässä. Onko jollakin kokemusta että säätääkö ne myös panhardia samalla ?

Muuten alkaisi alustan puolesta olemaan kivan tikissä. Seuraavaksi varmaan tehoja vähä enemmän irti mutta saa nähä. Käyttöautona tämä pitäisi vielä pysyä.  :)

Kuviakin tuli napsittua vihdoin.









Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: Daiffin Arkinen 940FT
« Vastaus #9 : 21.09.2018, 22:15:49 »
Takapään säätö hiukan hakusessä mullakin, 6kg jousilla aloitin keskeltä ja vähän reilumalla esijännityksellä. Sillä oli aika karsea, nyt esijännitys ihan minimissä ja taisin kääntää pari-kolme naksua lisää(?). Sillä ihan siedettävä, joissakin tilanteissa jää vielä pomppimaan vähän turhan paljon, mutta ei läheskään niin paljon kuin alkuun. Tyhjänä kiva ajaa hyvällä tiellä, kaupungissa turhan jäykkä (kuormattuna parempi). Jos olet päivittämässä ahdinta, niin 7 pesäinen mitsu on ihan kiva käyttiksessä. Mikään tykki ei kyllä tule sillä, mutta herää vielä kivasti...
« Viimeksi muokattu: 21.09.2018, 22:19:51 kirjoittanut Acke »

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin Arkinen 940FT
« Vastaus #10 : 22.09.2018, 05:44:39 »
Siistinnäköinen ysi  8) Itse tappelin ja tappelen edelleen sopivien säätöjen kanssa 940 sedanin bc racingin kanssa. Tällä hetkellä parhain ratkaisu on pompotuksen poistoon ollut 4kg takajouset ja n. 22-24 naksua kireelle iskaria. Esijännitys siten että ylös tunkattuna jouset ei ala heilumaan, mutta niitä voi helposti pyörittää käsin. Perä on aika löysä, mutta kyllä se edelleen sporttiseen ajoon soveltuu enemmän kuin hyvin. Tällä konstilla sain tuon raivostuttavan pompottamisen pois ja mitä enemmän takana on painoa niin sitä paremmaksi takapään käytös muuttuu  :)
« Viimeksi muokattu: 22.09.2018, 05:53:10 kirjoittanut T.K »
Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Volvo 944(R) -93

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin Arkinen 940FT
« Vastaus #11 : 17.08.2019, 22:40:32 »
Huhhuh ei hetkeen oo tullu päiviteltyä tätä. :D

Kovaa ajoa ollu kyllä vuoden verran ainut mitä joutu tekee niin kansiremontin ku paffi vuoti vähäsen. Samalla tiivisteitä uusittu kannesta sekä jakohihnakin vesipumpun kanssa. Enään ei keränny painetta paisarii mutta silti katosi nesteitä.

 Sen jälkeen surullisen kuuluisa lämppärinkenno.. En kyllä ikinä enään itse vaihda tuota tai ei ainakaan hetkeen.  :D 3 päivää kesti kun ekaa kertaa vaihtoi foorumin ohjeitten mukaisesti. Muutaman pultin kohdalla kyllä sai kysyä että mitä helvettiä on mietitty kun tuotakin suuniteltu. :idiot2: Katsotaan nyt kauanko tarvike kenno kestää orginaali oli tosiaan autossa kiinni ja alkanut alariviltä vuotaa aika raakasti kuskin jalkotilaa. Eihän tuo yhtä lämmintä puhalla mutta eiköhän tuollakin pärjää.

Alustaakin tullut säädeltyä vähä väliä ja itsekin tilasin 4kg jouset taakse ja todella tyytyväinen niihin. Nyt sopiva välimaasto sporttisuuden ja käyttiksen väliltä. Alustan puolesta auto "valmis" pitojaki kiitettävästi näille tehoille ja avoperälle.  :D 5mm spacerit eteen pistäny mutta joutuu varmaa vielä vähä paksummat kun ikävästi renkaat raapii tolppien suojapusseihin. Hakusessa olis kyllä ensi kesäksi vähä isommat vanteet ja pienempää profiilia renkaisiin, ikävästi tuntee sporttisessa pullakumien ominaisuudet.

Moottorii tulee vähä parannusta, foorumilaisen kanssa kaupat tehty 531 + vx3 kombosta. Sen jälkee varmaankin suuttimet ja 16t mitsu olisi tarkoitus mutta jää nähtäväksi. Tuplamassa pitäisi vaihtaa pois kun alkaa olee tiensä päässä plus lukko hommata perää. Jarrut pitäisi päivittää myös vähä tarvike mallia paremmiksi. Uritetut levyt ja ebc palat kombo olisi varmaan ihan hyvä aloitus, ei varmaa kummempia saa vakio satuloista irti.  Putkisto pitäisi tehdä uusiksi 2.5" ja 3" dp. Takapönttö meni vaihtoo katsastuksen ajaksi ja on niin raa'an kokonen että kannakeet vähä antaa periks ja roikkuu kyllä rumasti mutta eipä ole ehtinyt vielä sitä korjata.

2. auton virkaa tuli toimittamaan 240 -88 360tkm rullailtu b200k. Auto ollut yhdellä omistajalla uudesta asti ja aivan orginaali, paitsi ylimaalattu alkuperäisellä punaisella. Aikoinaan hitsailtu kuskin jalkotilat ja sen jälkeen massat päälle sekä joka syksy öljytty pohja. Täydellinen huoltokirja ja tarkalla pidolla ollut. Ainut miinus että ei ole vedetty lakkapintaa maalin päälle. Eipä tuosta sen enempää kun toimittaa työauton virkaa eikä sen kummempaa.  :)





Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Paavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin Arkinen 940FT
« Vastaus #12 : 19.08.2019, 21:47:39 »
Tyylikäs ysi sulla! Onko sisusta pysynyt hyvässä kunnossa?

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin Arkinen 940FT & Arkisempi V70 2.5T
« Vastaus #13 : 25.03.2020, 13:24:41 »
Juhuu  -H-

Aikaa taas vierähtäny hyvä tovi ja hitaasti mutta varmasti ysiin tulee muutoksia. Osia haalittu mm. 531 kansi ja vx3 nokka, 3" immu ja isompi fööniki tuli bongattua foorumilta.
Enää suuttimet ja välijäähy niin olisi paketti kasassa. Sitten pitäisi jostain keksiä aikaa että toinen käyttäauto voisi olla poissa pelistä jonku aikaa kun alkaa näitä roplailee kasaan. Emäntäkään ei kovin innoissaan ollut kolmannen auton ostosta..  :idiot2:

 Autookin tullut asennettua vähä uutta hilpettä mm. kova vauhtipyörä, SRE -763 ja 6 lapanen jousitettu sintteri. Peräänki tuli näppästyä G80 jota vähän modasin näin ens alkuun, ajaa ehkä asiansa siihen asti kunnes kunnon lukko saadaan ostettua. Uudet talvivanteetkin tuli satsattua oikeen, valkoseks maalatut "taxi" vanteet.

Taloon saapui uusi tulokas myös. Sai 240 väistyä tieltä ja vihdoin vähän modernimpaa kalustoa tilalle vaihteeksi. Tällä sitten kehtaa lähteä vähä pitempää matkaa ajamaan myös eikä tarvitse lainata enää tuttavilta autoja.  :D Elikkäs V70 2.5T Summum bensiini 2008 vuosimallia ja ajettu 212tkm tällä hetkellä. Auto tuotu ruotsista muutama vuosi sitten ja olen suomessa toinen omistaja. Huoltokirja mukavasti täynnä bilian leimoja ja muutenkin asiallisesti pidetty yksilö. Pieni vekki takapuskurin "lipassa" ja vähä naarmuinen tuulilasi. Tasan kympin tuosta sai köyhtyä. Vähä nihkeesti vaihtoehtoja kun piti olla bensa eikä karvalakit innostanu. Mutta mikä tärkeintä ei tullut ostokrapulaa ja hymyssä  suin sai ajaa kotia.

Hetiku rahasto sallii niin vpartsilta lähtee tilaukseen kaikenäköstä lirpaketta ja lediä  ;D Paikalliselle venäläisellekkin pitäisi viedä tummenukseen takalsit. Luonnollisesti kun auton sai alkoi perusteellinen pesu ja jynssäys hallilla. Nahkasisustan vedin Furniture clinicin setillä, puhdistus, hoito sekä suojaus. Muovit ja kojelaudan Gyeonin sisätilan  suoja-aineella. Todella hyvää tavaraa itse olen tykästynyt jättää pitkäkestoisen pinnan ja ei ime lähellekkään niin paljoan pölyä pinnat. 
Ulkoa perus kinnastelut ja savetukset sekä vähä raudanpoistoa vanteista. Jonka jälkee koneella valkosta Poorboys pintaan ja perään vielä valkonen fusso. Maalipinta yllättävän hyvässä kunnossa eikä kiven iskuja muutamaa lukuunottamatta keulassa.

Perus huoltoaki tullut tehtyä kun auton saanu. Filtterit ja öljyt vaihdettu ja öljyksi valikoitui Castrollin 5w30 mitä oli huoltokirjan mukaa käytetty aikasemminkin. Itse en niiin välitä noista longlife öljyistä kumminkin tulee vaihdettua kerran vuodessa joka tapauksessa. Laatikkoon öljyt vielä jossain vaiheessa vaihdan  ja tulpat katsastaa läpi että miltä näyttää.










Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin Arkinen 940FT & Arkisempi V70 2.5T
« Vastaus #14 : 04.07.2020, 00:04:52 »
Vähä lisää muistiinpanoja tänne.

Ysii pientä jarrujumppaa harrasteltu mm. punosletkut,nestee,levyt,palat,liukutapit eteen molempiin satuloihin.  Simonssin putkisto katilta taaksepäi tuli tilattua ja myös näppästyä kiinni oli niin sanotusti helppoa ja kivaa asentaa. Pikku hiljaa 531 kantta pitäis viedä koneistukseen että saavat hierasta kanavia ja ehkä isommat venttiilit ei vielä tietoa mitä sen suhteen.  Alustassa jotain vähän kolajaa pitäisi käydä kaikki puslat läpi ja vaihtaa polyuretaanisiin. Järkyttävä määrä sekalaista tiivistettä ja pulttia tullut tilailtua että saa uusia kannen vaihon yhteydessä..

Bensapuoltakin pitäisi vähän päivitellä todennäköisesti perus -044 pumpulla ja bensanpaineensäädintä. Muutenkin pitäisi tarkistaa vähän linjoja ja uusia tarvittaessa sekä ottaa pois konehuoneesta se höyryjen kerääjä vai mikä lie olikaan.  ???

Uudemmassa kartano volvossa olisi lasien tummennus aika varattuna. Tulee varmaa joku 15% kalvo takaikkunoihin ja tuskin mitää etulaseihin pärjätty ilman tähänki asti.  :D On kyllä ollut pirun hyvä auto tähän asti, ei ole tarvinnut katua ostopäätöstä onneksi kertaakaan. Kannatti kuunnella foorumilaisia.  ;)

Jospa saisi ensi kertaa taas muutaman kuvan räpsittyä kun pääsee kokeilee uusia tököttejä mitä tullut taas paketillinen Autodudelta.  S*
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

 

Proturbo  Autodiagnoosi