RallyBaron  Samppasport

240 B230FT

  • 625 Vastauksia
  • 230015 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo V.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Volvo - Ei tarvi selitellä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #315 : 13.05.2017, 20:11:34 »
Millä aineella sait puskureista noin älyttömän hienot? :D

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #316 : 13.05.2017, 20:50:02 »
Millä aineella sait puskureista noin älyttömän hienot? :D

Ite puskureille ei oo taidettu 5 vuoteen tehä mitään, sillon joskus laitoin Turtle waxin jotain mustaa tököttiä, joka oli muoviosille tarkoitettu väri vaha
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #317 : 13.05.2017, 21:10:39 »
Ite puskureille ei oo taidettu 5 vuoteen tehä mitään, sillon joskus laitoin Turtle waxin jotain mustaa tököttiä, joka oli muoviosille tarkoitettu väri vaha
Minä katoin että ne on maalattu niinkuin omassakin :o
Hieno auto! Laitoit tuon korisarjan niin jos jäi ylimääräiseksi nuo keulakulmapalat niin olisin kiinnostunut niistä ;)

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #318 : 13.05.2017, 21:41:18 »
Minä katoin että ne on maalattu niinkuin omassakin :o
Hieno auto! Laitoit tuon korisarjan niin jos jäi ylimääräiseksi nuo keulakulmapalat niin olisin kiinnostunut niistä ;)

Kiitos  :) Ei ne taida enää kiinni tulla, kun eivät kulje helmalinjan kanssa samalla tasolla. Laita yv:tä jos kiinnostaa! :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #319 : 16.05.2017, 18:24:00 »
Nyt kun tässä on muutama päivä tullut päästeltyä, niin on tullut huomattua kuinka paljon nuo 225/45R17 renkaat tempoo uriin, tai oikeastaan puolelta toiselle. Pyöräkulmat on mitattu kotona, eikä 195/65r15 pallot kiskoneet kippoa ollenkaan. Noinkohan asettuisi kapeammilla kumeilla? Toisen akselin renkaat on kuluneet, joten eteen voisi kokeilla esim. 205 leveää ja käyttää ihan suuntaus laitteessa.

Kiinasta tilatut "kinugawa" korjaussarja ei taatusti ollut kinugawan tehdasta nähnytkään. Kasatessa akseli meni jumiin, koska osien linjaus ei ollut kunnossa, vanha öljyn jakaja paikoilleen ja ahdin pyöri normaalisti. Koeajolla koko ahdin piti ihme ulvontaa ensimäisestä kiihdytksestä asti  :2funny: Totesin että tuosta ei enää kalua tule, sillä todennäköisesti akselikin oli jo niin kulunut ettei se kauaa olisi kestänyt. Ahtimen paluu o-rengas ei ollut kunnolla paikallaan, ja oikea puoli auton pohjasta tuli öljyttyä oikein huolella. :facepalm: O0
Toinen turbo, ja uudet öljyt ja homma rokkaa.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #320 : 16.06.2017, 14:12:29 »
Leima "haettu", teetti töitä, kun tulpanjohdot olivat aikansa eläneet. Vaihdoin Jämsän viimeisen sytytysjohdinsarjan ja lopuksi championit densojen tilalle. Tyhjäkäynnillä co2 arvo oli 2.8, ja korjausten jälkeen 0.6-0.8 välillä. Pitää vaihtaa vielä pyörijä ja kansi, sillä veikkaan etteivät kestä kauaa vaan puhdistettuna. Korjauksessa apuna oli jeesuksen vanha co2 mittari, ettei tarvinnut lähteä arvuuttelemaan päästömittaukseen.



Eteen vaihtui Sailunit koossa 205/50r17. Vetely ja kaikki muukin ihmeellisyys asettui ohjauksessa.



Vaihtelin apparin penkin mk1 V70 versioon. Kuskin penkki vaihtui jo syksyllä, ja aiemmin tehdyt adapterit kävikin suoraan.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #321 : 06.07.2017, 15:18:38 »
Kokeilinpahan tuota teippaamista kojelaudan listoihin ja lisämittari telineeseen. Ihan hyvin onnistui vaikkei teippi ollut Bilteman teippiä kummempaa

Soittimen siirsin alas, jossa se on yhtä huonossa paikassa, kun tuossa ylhäälläkin, pitää varmaan vaihtaa joku mielekkäämmän kuuloinen moottori ettei radiota tarvitse enää ollenkaan  :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #322 : 24.07.2017, 15:08:04 »
Pesasin 240:sta sen kennon joka näyttää välijäähdyttimeltä. Neljä kertaa tinnerillä huuhtelua ja lopuksi laskin vettä letkusta perään, alle baarin paineella, ettei päädyt irtoa :D

Toiseen päätyyn kumi tulppa ja toiseen ahtoletkunpätkä johon laitoin kirkkaan kilikolipullon korkin klrmmarilla kiinni. Siitä olikin hyvä tiirailla puhdistumista.

Voi jestas miten huonosti tuolla neste liikkuu, kun kallistelee, pitää seuraavaksi hommata kiinalaista jäähdytintä tilalle, tämähän on ollut tiedossa, mutta silmin nähtynä ymmärtää vielä paremmin :buck2:

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #323 : 19.08.2017, 18:20:17 »
Kesämiitissä tuli käytyä ja reissu meni mainiosti, mitään ei hajonnut ja auto pelasi muutenkin hienosti. Montaa pitkää pätkää (yli 100km) en ole tainnut tällä ajaakkaan, paitsi viime kesänä Ahvenistolle. Mukava huomata, että vakio b230ft vie tätä koppaa vaivatta ja kohtuullisella kulutuksella, perävältys saisi olla vaan harvempi, kun jaksaa kuitenkin.

Rakentelin romulaatikon antimista kolmannen moottorin tuen. Välitankona toimii 240 etukallistuksenvakaajan vakaajaa kiinnitys tangot jotka hitsasin yhteen. Molemmissa päissä silmukat ja aikaa nähneet puslat, mutta joustavat ja tukevat vielä tarpeeksi. Kuvia en ole ottanut ensimäistäkään, mutta jospa muistaisin ensi kerralla kun käytän irti maalausta varten.

Tuen asennuksen jälkeen huomasi eron jo heti kiihtyvyydessä ja kaasun vasteessa, ero on kuin yöllä ja päivällä
 :) Autossa kummitellut 1-3-1 vikakoodi k-akselin anturista on pysynyt poissa. Epäilen että moottori vatkasi käynnstyksessä niin paljon, että joko johdot, tai anturi ei tykännyt  :( nyt käynnistyy normaalin kuuloisesti, ei tarvitse sahata, tai käynnisty liian hätäisesti. Talven aikana pitäisi maalata korisarja valkoiseksi, maalata vanteet, vaihtaa ic, suuttimet ja huoltaa 18t. Näille tietty lastu. Eiköhän se siitä  :)

Loppuun kuva, ottaja JuhaU

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #324 : 27.08.2017, 15:55:09 »
Etulipan muutos valkoiseksi alkoi. Talvi ei vielä tullut, mutta ajattelin että parempi aloittaa jo nyt, niin tulee ainakin tehtyä  :D


Omaan silmään näyttää kyllä ujolta, mutta kai siihen tottuu. Lähes mustat mutta harmaat vanteet muuttaa ilmettä toivottavasti siihen suuntaan mitä haeskelen V:>
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #325 : 01.09.2017, 17:57:28 »

Jo vain sieltä löytyy valkoinen väri alta. Pohtinut tässä jonkinlaista mustaa splitteriä, joko ihan toimivana, tai ainoastaan tuon lipan muotoon muotoiltuna lisä lippana. Toinen vaihtoehto olisi liimattava vaahtomuovinen "lippa". Liekkö pysyy kaatuessaan 120 vauhdissa kiinni? ???
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #326 : 03.09.2017, 15:34:23 »
Hioin vanhat kitit saumoista pois ja aloitin alusta. Ensin koko paketti autosta irrallaan kasaan ruuvein ja puristimin. Saumojen yli reilusti kittiä, ja karkea hionta. Sen jälkeen ajoin dremelillä siistihkön sauman käsivaralta. Purin lipan osiin ja jatkoin hiomista ja kittailua. Näistä en ottanut kuvia, kaikki varmaan tietää miltä reilulla kädellä vedetty lasikuitu- ja polyesteri kitti, sekä siitä syntynyt pöly näyttää  :D Lopuksi heitin vielä lipan kiinni ja testasin rakojen suuruuden, rakoihin vedän lopuksi jonkun mustan silikoonin/koriliiman/sikaflex tyyppisen ratkaisun.

Testailin vielä lopuksi kumimaton ja laminaatin kanssa feikkisplitteriä, toimii ainakin omaan silmään  :)




240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #327 : 09.09.2017, 09:40:36 »
Tuli hommattua Innovate mtx-l soosi mittari, kum tarjottiin. Pitää vielä hommata käypänen anturi. Anturin laitan varmaan DP:n kiinni ja siirrän LH:n anturin kattiin. 3" katti odottelee hitsaajaansa tallin lattialla.

Keulan osat korisarjasta on nyt Volvon 189 väärikoodilla maalattuna, ja asennettu autoon. Saumoista puuttuu vielä possu massa/silikoni. Väri mietinnässä mustan ja valkoisen välillä. Jos nyt odottaisi talveen ennen kun alkaa helmoja tekemään.  :D

Jos joku tätä lukee ja muistaa kuka täällä teki lasikuidusta lippoja mk1 V70 etupuskurin alle, olisin kiitollinen tiedosta. Hakua ja googlea olen käyttänyt mutta ei tahdo tietoa löytyvän :( Ko lipan voisi kokeilla sovittaa tähän :)



Mittarissa 405tkm
« Viimeksi muokattu: 09.09.2017, 09:51:21 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #328 : 09.09.2017, 11:34:04 »
Suoli teki niitä mk1 V70R puskuriin. Cupran lippaa on kai myös laitettu X70 puskureihin, m.m. tuomasd.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #329 : 09.09.2017, 12:34:20 »
Tuo Suolen palanen ( :D) olikin juuri hakusessa, kiitos Acke! Toki tuo Cupran lippa voisi olla myös vaihtoehto, voisi melkein hommata sovitukseen, jos sattuu jostain halvalla löytämään,toki jos ei jäy niin laittaa vaikka käyttiksen keulalle.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Carcom Oy  Ateho