Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240 B230FT

  • 625 Vastauksia
  • 227409 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #330 : 06.10.2017, 16:59:19 »
Hommasin foorumilta 25mm spacerit taka-akselille, ihan vaan ulkonäkö syistä, mutta vakaampi ajettavuushan siinä tuli toki kaupanpäälle :) Silpasin varovasti molemmista pyöräkaarista palat pois, maalasin ja massassin yli. Poistamani määrä ei ihan riittänyt, kun autossa on edelleen vakio panhard ja madallus jouset, terävässä joustossa kesken kaarteen rengas ottaa apparin puolella kiinni. Muistaakseni akseli on nyt 8mm sivussa 35mm madalluksella. Talveksi on kaikenlaista pikku puuhaa ja kohta tämän joutaakin laittamaan seisontaan :)



240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #331 : 26.10.2017, 14:24:13 »
Pesin pahimmat likakökkäreet pois, niin konehuoneesta, kuin kopastakin. Pikku lennki varmaan pitää käydä heittämässä vielä jos lumet sulaa pois, ja uskaltaa kesäkumeillä käydä, jarrut nimittäin kuulosti parin päivän seisomisen jälkeen epänormaaleilta.



Aloitin kuskinpuolen helman muokkausta, tein originaali kuraläpälle väistön, mutta en vielä keksinyt miten yhdistän läpän ja helman yhdeksi kokonaisuudeksi. Lasikuitu olisi yksi vaihtoehto, mutta vaatisi varmaan alumiinikulmaa ja niittejä/ruuveja että



Alemmat mätälistat tuli otettua suht suorina irti, sillä ajatuksella ettei niitä enää tarvitse, vuan suattaapi hyvinnii tarvita. Kokeilinpa piruuttani listaa maalatun helman päälle. Tarkoitus oli alunperin tehdä puhtaampi kylkilinja, mutta toisaalta tummien ikkuna kehysten ja oven listojen kanssa saattaisi näyttää tasapainottomalta? Myös oviaukon luoma tumma raita näyttää epäsuhtaisen leveältä, kun taas listan kanssa se vähän niinkuin häviää.

Ilman


Listan kanssa


Katellaan

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3465
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #332 : 26.10.2017, 15:32:44 »
Mä laittaisin tuon viimeisen kuvan mukaan, kliinimpi kuin mädätyslistojen kanssa muttei kokonaan plankkoa valkoista. Tää on kyllä ryhdikkään näköinen lankku  :)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #333 : 26.10.2017, 20:08:21 »
Mä laittaisin tuon viimeisen kuvan mukaan, kliinimpi kuin mädätyslistojen kanssa muttei kokonaan plankkoa valkoista. Tää on kyllä ryhdikkään näköinen lankku  :)

Kiitos  :)
Näin mä taidan tehdä, alko itteeni tuo rako ärsyttämään jo viime keväänä kun noita mallailin, sillon tuli jonku korjausmaalauksen jälkeen puolet tuosta helmasta maalattua valkoiseksi ja totesin että näyttää oudolta.  :(
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #334 : 05.11.2017, 16:02:21 »
Toivottavasti ei tule peltivanne efektiä liikaa, sillä väri on aika tumma, mutta juuri sitä mitä hain  S*


240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #335 : 05.11.2017, 19:02:14 »
Niin ruma vanne että paljon parempi noin  V:>
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #336 : 05.11.2017, 19:08:25 »
Noh eihän ne mitkään BBS RS:t ole, mutta hienommat kumminkin kuin jotkut Saabin kolmipuolaiset :2funny:

Pienen budjetin vehkeessä budjetin mukaiset vanteet :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #337 : 18.11.2017, 23:01:06 »
Piti kiusoitella vanhusta ja ottaa ulos, kun maalaillaan langon Saabia meikäläisen tallissa. Kävin heittämässä pikku lenkin ja nappasin kuvatuksen tuosta maalatusta vanteesta päivän valossa. Työ kiireet painaa päälle niin ei ehdi harrastamaan :nohnoh

Perus kiinamallin yleismallin coolerista olen hieronut kauppaa ja kaverin kanssa alustavaa lähtöjen muokkausta höpötelty. 18t turbon huollon hintaa kyselin Suonenjoelta, katotaan huoltaisko ite vai käyttäskö kunnon turbopajaa molemmissa toki puolensa...

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #338 : 26.11.2017, 12:22:44 »


Kiinatinat maalissa

Miten lie kestää ebayn kiinalaiset silikoni muhvit alle baarin paineilla kesäautossa? ???
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #339 : 02.12.2017, 15:43:30 »
Sovitusta, vähän joutuu lukkopellistä silpasemaan, siirtämään akun konttiin, tai käyttämään tuota pienempää  joka sattui olemaan hyllyssä, sekä modaamaan noita lähtöjä. Eiköhän se sinne saada?



Alumiini hitsareita kyselinkin jo tästä Jämsän seudulta
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #340 : 22.12.2017, 09:32:19 »
Veistelin lähdöt lopulta simonsin 90asteen mutkista. Kaasuläpän puolelle orkkisputki oli sopiva, kun sen käänsi väärin päin, ahtimelta lähtevät letkut kävi suoraan, kun vähän linjaili. Coolerin asensin kumipuslin ylä- ja alapuolelta, nii. Että puslat on kevyesti puristettuna. Yläpuolelle laitoin tollasen 20mm huonekaluputken minkä kiinnitin noihin orkkis kiinnikkeisiin, päälle virittelen vielä jonkun levyn, joka toivottavasti ohjaa ilmaa edestä taakse ::)



Akku lähtee konttiin, orkkis alustan kera ja päälle tulee bilteman akkukotelo muokattuna siltä varalta, että jotain metallista sattuisi joutumaan napojen väliin. Joku kyltti ja varmaan päävirta katkaisija voisi olla hyvä turballisuuden kannalta, kun akun paikka on siirretty.

Tähän tarjottiin plug and play megasquirt boksia, joka kyllä alkoi kiinnostaa :nälkä:
Joulunpyhinä tilailen turboon tiivisteet ja laakerit. Minkähän kokoiset suuttimet tilaisin, 18t ahdin ja tehotavoite alle 300. Hyllyssä on ruskeat Boshit 850:stä (350cc = ruskeat 3.0 bar (0 280 156 023) (nelireikäiset), oliko orkkikset 300cc? Olisikohan noista ruskeista mihinkään? ???
« Viimeksi muokattu: 22.12.2017, 09:35:57 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #341 : 25.12.2017, 14:55:41 »
Joku 400-500cc ois aika sopiva suutinkoko tuohon 300hp teholuokkaan, eio sitten ihan tapissaan ja noin pienillä käy vielä ihan virheetöntä tyhjää jne, eikä sumut kalkata ihan kamalasti (nim: 870 dekat ja tyhjäkäynnillä isoin ääni on suuttimien kilkatus).

Jos kyseessä on joku vanha megaruutta, ei sitä ehkä kannata laittaa tuommoseen "lopoon" koneeseen, ja taas johonkin Ms3X joutuu laittamaan aika paljon euroja jonoon. Ajele joskus tähän oriveden huudeille niin säädetään LH kuntoon, pääset halvemmalla ja toimii yhtä lailla jollet halua jotain erikoisia lisätoimintoja tyyliin vesiruiskutus tms., minä en viitsi vielä alle 400hp lähteä näkemään vaivaa ja taas yli 400hp haen suosiolla isommasta koneesta  :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #342 : 25.12.2017, 15:04:17 »
Joku 400-500cc ois aika sopiva suutinkoko tuohon 300hp teholuokkaan, eio sitten ihan tapissaan ja noin pienillä käy vielä ihan virheetöntä tyhjää jne, eikä sumut kalkata ihan kamalasti (nim: 870 dekat ja tyhjäkäynnillä isoin ääni on suuttimien kilkatus).

Jos kyseessä on joku vanha megaruutta, ei sitä ehkä kannata laittaa tuommoseen "lopoon" koneeseen, ja taas johonkin Ms3X joutuu laittamaan aika paljon euroja jonoon. Ajele joskus tähän oriveden huudeille niin säädetään LH kuntoon, pääset halvemmalla ja toimii yhtä lailla jollet halua jotain erikoisia lisätoimintoja tyyliin vesiruiskutus tms., minä en viitsi vielä alle 400hp lähteä näkemään vaivaa ja taas yli 400hp haen suosiolla isommasta koneesta  :P

E: elikkä nämä kävis varmastikin? http://www.ahtoja.com/product/189/443cc-bosch-ev6-12-ohm-jetronic-liitin-o-o-61mm-pitka

Ehkä sekventiaali ruiskutus olisi hieno joskus saada, mutta ei sitäkään muun, kuin tutkimuksen takia. Eipä tästä Hallista pitkä matka sinne oriveelle pitkä matka olisi :)

E: Ei huvittanut alkaa etsimään mitään valmista autosähkö rasiaa, jonne piilottaisi +navat tuonne konehuoneeseen akun siirrosta johtuen, joten ostin tollaisen laiterasian, jonka sisään värkkäilin neljä sulakepaikkaa ja "jakoblokin". Kannessa Ebayn alle markan jännite mittari kytkimellä, jos vaikka lataus mietityttää joskus ::)





Voi olla, että suhautan kannen mattamustaksi vaikka rubbercompilla.
« Viimeksi muokattu: 25.12.2017, 18:16:15 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #343 : 26.12.2017, 11:43:54 »
Tekasin ostoilmoituksen, tarjoilkaa suuttimia jos sattuu löytymään  :)
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=94996.0
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #344 : 08.01.2018, 16:03:51 »
Kyllä täällä joku kuso kulkee, startannut en vielä.




240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

RallyBaron  Samppasport