Carcom Oy  Ateho

240 B230FT

  • 625 Vastauksia
  • 227422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #120 : 16.07.2013, 11:06:11 »
Onko kellään kokemusta paremmista tulpan ja puolan johdoista? Tuntuu ettei nuo paskat kestä mitään, mitä myydään paikallisessa ja varsinkaan ne usalaiset 240 "tehdyt" jotka ostin motonetistä. Voikos tuohon laittaa jytkympää puolaa? Tai onko siitä hyötyä (teho/kulutus)? Vähän taas pieni laittelu vimma iskenyt tuohon, tiedä vaan mitä tekis
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #121 : 19.07.2013, 16:40:51 »
Tänään askartelin alapuoliset GT-raudat ihan normaalista 25mm teräsputkesta. Ajossa huomasin heti, että yläpuoliset GT-raudat vahvisti keulaa. Auttaa mm. kallisteluun jonkun verran. Nuo alapuoleuiset tasoittivat vielä lisää menoa, enää takapää elää omaa elämäänsä ja kallistelee ikävästi.

Ostettaessa Volvossa oli about tonnin painonen koukku, joka tietysti piti saada pois, eihän tolla enää vedetä mitään. Nyt sinne tilalle pitäis saada joku palkki, sillä varsinkin talvella huomasi kunnon luisussa kuinka perä lotjuu, kun keula meni niin jämäkästi, kuin tuo sillon pystyi.

Jatketaan yksin puhelua ja katotaan mitä saahaan aikaseks  ;) Ainakin lämppäri pitää käyttää levällään, kellolle vetää sähköt ja muuta pientä, mm. pintaruosteiden hoitoa.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #122 : 22.07.2013, 00:20:31 »

Nakkaas kuvalla niistä alapuolisista GT raudoista minkäs sortiset tuli.
Tietäs vähä itellekkin värkkälläillä  :)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #123 : 24.07.2013, 10:30:33 »
Nakkaas kuvalla niistä alapuolisista GT raudoista minkäs sortiset tuli.
Tietäs vähä itellekkin värkkälläillä  :)

Pitää ottaa kuhan pääsen taas auton alle, maavaraa niitten tukien kanssa/pakoputken kohdalla on alle kaljapurkin verran... Pitää vähän tunkkailla että saan kuvattua  :nohnoh

Puhdistin tyhjäkäyntiventtiilin, sekä letkut rassailin pulloharjalla bräckleenerin kanssa. Kaasuläppäkotelon purin atomeiksi ja kiillotin sisäpuolelta imusarjan puolta silmällä erityisesti silmälläpitäen. Kaikille osille puhistus sekä rasvaus liikkuville osille. Vaihdoin myös alkuperäisen LH:n boksin, sillä toissa kesänä vaihdoin autoon romikselta ostamani boksin toimivan auton toiveissa. Ko. alkujaan 740:in boksissa oli pinkki tarra, kun taas alkuperäisessä oli harmaa. Turbobricks-sivustolla kehuivat ''pinkkiäboksia'' huonompi laatuiseksi, tiedä sitten. En muista millon Volvo olisi käynyt noin tasaisesti, kai se puhdistus homma jotain auttoi.  :pomo:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #124 : 24.07.2013, 20:54:46 »
Tuli tuossa tehtyä empiirisiä kokeiluja valkoisen ja mustan maalin kanssa... Ei vielä osaa päättää, tehdäkö tommonen musta/valkoinen vai koko valkoinen... varsinkin kun ovilistat lähtee (tiedä jätänkö mitään listoja  :idiot2:) niin saattaa näyttää hassulle kun on mustaa tuossa lipassa. Perään pitäs joku hauska (erilainen) tuotos kyhätä, brossin osat on tallessa, mutta pallit pitäs leikata pois ja muokata vähän niitä sivukappaleita, että sais omasta mielestä oikeelle korkeudelle koko kötöksen...

Isoo vannetta huutaa että isolle kirkolle kuuluu  :hello:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #125 : 28.07.2013, 23:43:56 »
Ratahenkinen lippa, ei paha  8)
Helmoissa ja perälisukkeessa ois mukava, sama teema jatkuisi...

Itellehän näitä tehdään  :)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #126 : 29.07.2013, 19:35:26 »
Ratahenkinen lippa, ei paha  8)
Helmoissa ja perälisukkeessa ois mukava, sama teema jatkuisi...

Itellehän näitä tehdään  :)

Loput on kyllä jemmassa, tarviis vaan tilat että sais kunnostettua ne, tai oikeestaan tonki laitettua kuosiin... Ja vanteitahan se hutaa, 17'' minimissään  8)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #127 : 19.10.2013, 10:05:18 »
Täällä ei mitään kummempaa... Talvipallot laitettu alle ja talvea odoteltu :)

Siinä huono kuva alemmasta "GT-raudasta"
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #128 : 15.12.2013, 09:50:26 »
Tuli tässä muutettua 32 m2 yksiöstä tuplasti isompaan kaksioon. Vuokraan sisältyy oma pelti talli, jossa tämä auto nyt majailee ja odottaa ikuisuus projektin etenemistä. Auto on ollut miltei päivittäin ajossa, kilometrejä vasta vaivaiset 391tkm.

Nyt tallin saatuani olen alkanut haaveilla siitä isommasta vinokoneesta. Kaverilla saattaisi olla b234f äitinsä kauppakassista.  Tuon saamisesta ei ole vielä varmuutta, joten pidetään korvat ja silmät auki edukkaasta kunnostus kelpoisesta b234f/b2xxft/fk moottoreista mahdollisine lisähilppeineen.

Talven aikana yritetään saada munapussit pois ja jotain muuta jännää aikaseks :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #129 : 29.03.2014, 20:40:15 »
Hyh hyh, eipä tätäkään ole tullut päiviteltyä  :idiot2:

Innostuin tuossa pari kk takaperin rakentelemaan puujuttuja. Vanha subikotelo, sekä Alpinen alkuperäinen ei miellyttäneet silmää, eikä oma kötöstys korvaa  ;D Refleksi kanava oli liian iso, eikä tilavuus ollut lähelläkään optimia  :idiot2: Isän opettamana: mittaa kahesti niin vituttaa tuplasti kun sahaat vituilleen!

Tälläkertaa tein refleksi kanavalle kunnon pyöristykset myös ulkopuolelle. En omista jyrsintä, tai muita puun muokkaus hipo vehkeitä. Elämähän olisi liian helppoa oikeilla työkaluilla?  :o
Raspilla siis tästä se lähtee

Muoto alkaa hahmottua, materiaalina siis 15,4 mm (16mm) mäntyvaneri,  käytettynä = ilmasella tietysti!

EVO 1 eli kotelo on oikean kokoinen, mittavirheen, (ylläripylläri) vuoksi kanavaa piti jatkaa ulospäin vielä 25,4mm ulospäin, jotta sain kanavan tilavuudeksi 2litraa.


Terävämpi kaveri huomauttaa tottakai, että ''oisit tehny viiston seinämän nii ois menny nätimmin paikalleen''. Ajattelin kumminkin tehä suorakulmaisen, koska alkajiahan tässä ollaan. Kotelo on edelleen liimaamatta, koska testejähän on tehtävä ennen loppullista tuotetta.  ;) Refleksi kavan maalaan Miranolin keltaisella, jota onkin jo jarrusatuloissa. Muu kotelo verhoillaan ilmeisesti Biltsun mustalla huovalla. Liimaus/maalaus/verhoilua tuskin heti tulen tekemään, katellaan ku joutaa  V:>

Tuli tuossa myös osteltua Jarru satulat eteen tähän. Bilteman satuloilla mennään. Porsii jos porsii. Tarviikohan noita aukoa, kun hyllyssä seisseet, ja tehdä jotain toimenpiteitä? Levyt totesin käyttökelpoiseksi, vaihdettu edellisen omistajan toimesta, palat kumminkin totesin vaihtokuntoiseksi molemmilla akseleilla. Nesteet on varmaan vuodelta kivi ja nakki ne menee vaihtoon, letkut oli todella hyvät  :)

Pitäs varmaan piristyä tässä päivittelyssä  ;D

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #130 : 30.03.2014, 16:12:51 »
Lisää passoloota kuvia




Tulipahan vaihdettua kesäkumit alle eilen, tämä kun on vaan pyhäautona nykyään. Pesun jälkeen kauhistelin maalipintaa joka on aivan finito, tai kyllä se vielä peltiä suojaa 99.9% mutta aika mattaantunut alkaa 24 vuotias Volvon pinta olla.

Edit vielä kuva nyky ''luukista''. Kulahtanut se jo on  :(
« Viimeksi muokattu: 30.03.2014, 19:10:53 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #131 : 16.05.2014, 15:42:27 »
Tässä mätälistoja poistellessa ja hitsatessa tullut mieleen sheivata pussukat pois. Kuinkahan tuo olisi paras ja siistein tehdä? Ennen katastusta en siihen ala mutta tarvittava määrä peltiä löytyy jo hommaa varten  :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #132 : 08.06.2014, 11:18:33 »
Varapyöräkotelot ja mätälistat poistettu autosta hitsausta harjotellen. Täytepellit maalasin wurthin rost stop- pohjamaalilla, joka ei käynytkään yks- yhteen spray pohjamaalien kanssa; kiehui ja halkesi. Vaihdoin pohjamaalin Mastonin 221:een joka kesti. Motipin "värikartta maali" ei ollut sinnepäinkään, joten kävin maaliliikkeessä sävyttämässä Volvon 189:iä purkkiin. Ruisku löytyy, kompuraa ja paikkaa taas ei, siksi kilikoli maalit. Tuo sävytetty maali on peitävyydeltään IMO iha eri luokka kuin em. Motip.

Seuraavaksi pitäiskin löytää vanteet. Kaarelle tulevat ja 16 tuumaa ois omaan silmään passeli. Tekemäni pallien poisto ei ole minkään näköinen jos vanteet ovat lähestulkoon pyöräkaren sisä puolessa kiinni  :idiot2: Levitetyt pellit alkaa olla aika yleisiä, mutten pitäisi ihmeenä jos tähän hommaisin sellaiset sopivalla värityksellä. Kumminkin jotain erikoisempaa, mutta saatavilla olevaa hakusessa. Spacerit siihen joutuu laittamaan, joten jaon ei välttämättä tarvitse olla 5X108, kumminkaan mitkään 30mm lätyt ei houkuta.  :buck2: Vaihtoehtoja saa esittää  :hello:

Tuli myös dipauttua mustalla takavalojen välistä, samalla vetäsin myös etu- ja taka puskurien päällä olevat listat mustaksi. Dipillä helppo tehdä, jos ei mielytäkkään niin voi repiä pois, katellaan nyt.

Moottori puolta tullut sen verran ihmeteltyä, että syys-joulukuussa aletaan etsimään uutta moottoria tähän, verottajan olleessa sponsorina  :pomo:

E: lisää tekstiä
« Viimeksi muokattu: 08.06.2014, 11:59:06 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #133 : 11.06.2014, 20:04:55 »
Noniin, ensimmäiset maalipinnan ehostukset tehty. Maalirajan huomaa vielä, jos katsoo alle 1m päästä ja tietää mitä etsiä, tai näin annan itseni kuvitella  :D

Enää isompia tekemisiä olisi se, että pitäisi päättää helmojen väri. Tuo musta pitkä ala kylkilista jää autoon kiinni, vähentää ymmärtääkseni suhinoita ohjaamossa?  ??? Palaaminen mustaan helmaan olisi siis mielessä. Laitan Brossin etulipan takaisin, kuhan vähän ehostelen sitä. Peräpäähän on sopivat muoviset korisarjan ''lipat'' jotka laitan jos korkea kylkilinja perällä alkaa häiritä.

E: Kuvia



Takavaimentimen maalaan vielä mustaksi, jossain vaiheessa etsin slimimmän version joka ei törrötä tuolta niin törkeästi
« Viimeksi muokattu: 11.06.2014, 20:08:53 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #134 : 11.06.2014, 23:02:31 »
Helmat mustiksi ja kaupasta mustaa vinyyliä/teippiä!

Vinyylillä tai teipillä tuota mustaa osaa jatkaa vielä hieman ylemmäs, kas tähän tapaan

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy