Elekma  Autoracing

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: 850 nokan hammashihnapyörän reijät
« Uusin viesti kirjoittanut belem tänään kello 20:53:43 »
youtubesta löysin jutun. akselien perään se rauta, joka mulla jo ennestään on, niihin hahloihin ja hammaspyörät vähän pultit löysällä käännetään myötäpäivään niin että toppaavat pultteihin ne soikeat reijät ja sitten pultit kiristetään ja sitten hihnan laittoon, onko oikein..
22
Ihmettelinkin, kun yritin resetoida salasanaa useampaankin kertaan tuossa joku aika sitten, mutta ei tullut mailia. Nyt onnistui, quotemyllytys voi jatkua.
23
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kulmamies tänään kello 20:47:56 »
Peräprojekti etenee.


Ekana porasin kotelon alimmaisen ruuvin valupahkuraan reiät, jotta alinta kopan pulttia voi käyttää tyhjennysproppuna.


Uudet laakerit


Uusi välitys.


Uudessa välityksessä on hienosti merkattu pinjonin asennuskorkeus, niin voi toimia Volvon ohjeiden mukaan ja käyttää Volvon työkaluja.


Korkeuden mittaamiseksi piti sorvata työkalu.




Pinjonin alla on laakerin tilalla säätöholkki, jolla oikea korkeus säädetään ja rattaan päässä olevan tapin avulla mitataan


Mitoitin työkalun niin, että mittatapin pää ja akselin pinta tulee olla samassa tasossa.


Seuraavaksi sitten säätöholkki kiinni sellaiseen mittatyökaluun, jonka avulla voi määritellä tarvittavan shimmimäärän pinjonin laakerin alle. Kaiken pitäisi teoriassa osua kerralla kohdalleen, eikä laakereita tarvitse repiä edestakas. Tämä osio jatkuu varmaan huomenna.
24
Yleiset autojutut / Vs: Kesärenkaat alle!
« Uusin viesti kirjoittanut JJJ tänään kello 20:45:23 »
Tuli sit 1001 renkailta 4 Continentalin sijaan 3 Contia ja 1 väärän kokoinen Tracmax.

Täähän meni sit kaikin puolin aivan päin h-vettiä. 1001 ei suostunut korjaamaan virhettään ja lähettämään oikeaa rengasta, vaan tilasivat vain noudon tolle väärälle kumille ja palauttivat rahat sen osalta. Asiakaspalvelu ohjeisti, että tee uusi tilaus yhdestä renkaasta, problem solved.
No ei, jos tuolta tilaa yhden renkaan, siihen tulee aika runsaat postimaksut päälle, 2 tai useampi tulee ilman posteja. Noh, kysyin asiakaspalvelusta mikä homma, kehottivat ottamaan yhteyttä myyntipalveluun. Myyntipalvelu vastasi, että ota yhteyttä asiakaspalveluun. Pari kierrosta jaksoin pingistä, sitten luovutin ja ostin renkaan toisaalta vähän kalliimmalla, mutta kuitenkin halvemmalla kuin 1001 olisi tullut maksamaan posteineen. Pankki ja Visa käsittelee vielä reklamaatiota, katotaan josko sieltä sais ton erotuksen vielä ongittua.
Vituttaa.

PS. syy miksi tilasin renkaat netistä on se, että paikallinen rengaspaja sanoo ihan suoraan ettei he pysty kilpailemaan merkkirenkaiden hinnoilla, vaan suosittelevat tilaamaan netistä. Linglongit ja tommoset sieltä löytyy hyllystä halvalla yleisimmissä kokoluokissa.
25
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / 850 nokan hammashihnapyörän reijät
« Uusin viesti kirjoittanut belem tänään kello 20:30:11 »
Moottori on tuossa pöydällä ja laitan samalla hammashihnan ja vaihdan stefat. Huomasin irrotellessa että pakoakseli on hampaan jäljessä, no sitten irrotellessa hihnapyörän huomasin, että ne kolmen pultin reijät ovat pitkulaisia samoin imun puolella, kun kokeilee pultit hieman löysällä niin on jopa kahden hampaan toleranssi molemmissa. Mikä ihme on tarkoitus...? Ei kai ne voi siinä keskellä pysyä ajossa vai miten ne kiritään sitten paikoilleen, pannaanko molemmat vasempaan reunaan tai oikeaan tai keskelle..
mulle on nyt tämä ihan uus asia, enkä nyt ymmärrä, voisiko joku auttaa. ( 850 5252 10 ventt. vm 94 )
26
Showroom / Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Uusin viesti kirjoittanut Ristus tänään kello 19:30:38 »
Maali ja lakka heitetty päälle... joo lakan sössin vähäsen mutta ei tällä ammuta..





Tämä siis kaikki Biltema käläkälällä tehtynä... mutta on se silti parempi kuin lähtökohta jonka tilalle menee...
27
Yleinen keskustelu / Vs: Volvon katsastus
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko tänään kello 18:56:57 »
Vaihdoin joskus katsastusasemaa kun katsurin mielestä jos sumuvalot ei v70mk2:ssa toimi, (toisen lasi oli halki silloin) pitää ne deletoidakseen poistaa sumuvaloumpiot, katkaisija ja johtosarja. Mä en ole vielä semmoista tämänmallista volvoa nähnyt joka olis tullut ilman sitä sumuvalojen johtosarjaa jo tehtaalta.
28
Ostetaan renkaat ja vanteet / Vs: S80 Mk2 vanteet (18-19 tuumaa)
« Uusin viesti kirjoittanut MK-73 tänään kello 18:46:17 »
Ylös !
29
Yleinen keskustelu / Vs: Volvon katsastus
« Uusin viesti kirjoittanut J.partsi tänään kello 18:43:41 »
Katsuu-ukko jälkinäytössä rupes nipottaa etusumarien deletoinnista eli poistin polttimot ja sulakkeen, en katkonut johtoja. Nii tää sanoi että pitäis teipata mustiksi... Tempasin takaluukun auki ja vetäsin gorillateipillä sumarit piiloon ja sitten kelpas.
Toivotin pillun köyhää ja muutenkin vittumaista viikonloppua tälle katsuu-ukolle...
30
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut Merlin tänään kello 18:35:02 »
Kyllähän se isoissakin Volvoissa, eli kuorma-autoissa saa AdBlue-säiliön korkkia myöten täyteen, jos vain jaksaa lirutella. Mitään järkeä siinä ei ole, koska nuo osaavat laskea sen ylimääräisen nesteen suoraan maahan, jotta säiliö ei halkea nesteen jäätyessä, ja jotta sinne säiliöön mahtuu myös se ylimääräinen aine, joka pumpataan linjasta takaisin moottorin sammutuksen jälkeen.

Rouvalla on myös 220 000 kilometriä ajettu D3, eikä siinäkään ole ollut mitään vikaa AdBluen kanssa.

Tuttu mekaanikko kertoi, että yleensä ne ropleemit alkavat siellä jossain +400tkm vaiheilla. Suuttimia ja syöttöletkuja mennyt.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Kulkukoira  Proturbo