Proturbo  Autodiagnoosi

T5 moottorien erot

  • 2 Vastauksia
  • 1130 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kupe80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
T5 moottorien erot
« : 30.06.2019, 21:08:08 »
Potilas 850 t5 -96 josta oli mäntä sulanu ja lohko kuusankosken kamaa. Asiakas toi toisen alakerran joka on uudemmasta vm?? Öljynsuodatin on mallia patruuna muovikupissa, eli -98 uudempi. Ero on moottorin kiinnityksessä. Kampiakselin hihnapyörän alla oleva kiinnitys erilainen. Sen sai kahdella 10mm pultilla kii. Kolmas 8mm ruuvi onkin eri kohdassa. Sen jätin pois, pysyy noinkin. Varsinainen ongelma on startin alle tuleva kiinnike. 850 on kolmella 8mm ruuvilla kii. Uudessa moottorissa on 3 10mm ruuvia ja eri jaolla. Mistä tämä moottori on? Saisi passelin korvan siihen.

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 moottorien erot
« Vastaus #1 : 08.07.2019, 22:25:00 »
Suoraan sopivaa moottorin etutukea ei taida olla olemassa. RN moottorin tuessa on taas erikohdassa apurunkoon tulevat kiinnitys.

Itse hitsautin N moottorin tukee lisää materiaalia ja porasin reiät.

Kyseessä oli 2004 alakerta 1998 tilalle V70. Oikeanpuolen moottorituki kiinnitys meni meni suorilta ok. Yläpuolella olevalle tuelle piti porata lohkoon koloa johon vääntää jenga.



Poissa kupe80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 moottorien erot
« Vastaus #2 : 11.07.2019, 21:07:08 »
Okei. Minä tilasin -02 s80 korvan. Leikkasin sen ja alkuperäisen mitkä yhdistettiin tigillä. Ihan toimiva tuli. Yläpuolen kiinnitys kävi kun kansi on auton oma.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2019, 21:09:50 kirjoittanut kupe80 »

 

RallyBaron  Samppasport