Noniin...vika on ehkä poissa.
Eilen illalla ledivalolla aikani etsiskelin irtonaisia letkuja, tai rikkinäisiä sellaisia, ei löytynyt. Aikani nyvittyä luovutin.
Muistin kuitenkin että venttiilikopan kannessa oleva huohotinletku fuskaa toisesta päästä hieman öljysumua siihen ventiilinkopan päälle ja tietenkin siten myös päästää painetta pihalle. Päätin laittaa siihen klemmarin. Tämän toisessa päässähän on jotain antureita mitkä liittyvät sitten jotenkin turboon. En aiemmin tuota asiaa ole viitsinyt noteerata kun ei se turbottomassa autossa mitenkään ole vaikuttanut..Se on "vain" huohotinletku..
Mutta jokatapauksessa. Oli kyse sitten minun letkujen nykimisestä tai tuon klemmarin laitosta niin savu "hävisi". Lisäksi kun paikaltaan lähtee liikkeelle ei auto enää rynkytä vaan lähtee pehmeämmin liikkeelle. Aiheutti tuon mikä tahansa mitä tein, niin auto toimii nyt paremmin. Ainoa miinuspuoli tuossa on nyt se että tuntuu ihan niinkuin olisi tehoa hävinnyt hieman alakierroksilla. Onko tuo painevuoto aiheuttanut sen että järjestelmä on koko aika yrittänyt nostaa painetta (pitänyt maksimissa tms.) koska järjestelmässä on ollut vuoto. Joku asiantuntija sanookoon miten on. Aiemmin auto vastasi siis kaasuun samantien, mutta nyt matalilla kierroksilla se on..kuminauhamaisempi
Psykologista tai ei, ei savuta enää, kai.