Race.fi  Puotilan autokorjaamo

'97 V70 TDI, savutusarvo liian iso. Apua tarvitaan. Suuttimet huoltoon/vaihtoon?

  • 33 Vastauksia
  • 16677 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MTK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Noniin...vika on ehkä poissa.

Eilen illalla ledivalolla aikani etsiskelin irtonaisia letkuja, tai rikkinäisiä sellaisia, ei löytynyt. Aikani nyvittyä luovutin.

Muistin kuitenkin että venttiilikopan kannessa oleva huohotinletku fuskaa toisesta päästä hieman öljysumua siihen ventiilinkopan päälle ja tietenkin siten myös päästää painetta pihalle. Päätin laittaa siihen klemmarin. Tämän toisessa päässähän on jotain antureita mitkä liittyvät sitten jotenkin turboon. En aiemmin tuota asiaa ole viitsinyt noteerata kun ei se turbottomassa autossa mitenkään ole vaikuttanut..Se on "vain" huohotinletku..

Mutta jokatapauksessa. Oli kyse sitten minun letkujen nykimisestä tai tuon klemmarin laitosta niin savu "hävisi". Lisäksi kun paikaltaan lähtee liikkeelle ei auto enää rynkytä vaan lähtee pehmeämmin liikkeelle. Aiheutti tuon mikä tahansa mitä tein, niin auto toimii nyt paremmin. Ainoa miinuspuoli tuossa on nyt se että tuntuu ihan niinkuin olisi tehoa hävinnyt hieman alakierroksilla. Onko tuo painevuoto aiheuttanut sen että järjestelmä on koko aika yrittänyt nostaa painetta (pitänyt maksimissa tms.) koska järjestelmässä on ollut vuoto. Joku asiantuntija sanookoon miten on.  Aiemmin auto vastasi siis kaasuun samantien, mutta nyt matalilla kierroksilla se on..kuminauhamaisempi :)

Psykologista tai ei, ei savuta enää, kai. :)



 

Poissa Breezer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Pitääpä itsekkin katsella noi letkut läpi, jos vaikka sieltä löytyisi ratkaisu.

Poissa MTK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Mikä lie ollut väliaikainen oire, tai sitten se savu hälveni vaan omassa mielikuvituksessa.. Mutta savu on saapunut takaisin..Eli ongelma on siis edelleen päällä...

Pari päivää sitten lähdin kiihdyttämään peräkärrin kanssa 80-alueelle, jäi taakse niin musta savu että takananin ajanut autokin otti etäisyyttä reilusti loppumatkan ajaksi.. Kulutus kärrin kanssa 5.5L, eli ei niissäkään nousua..

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 425
  • www.vrcf.fi
Mites syöttöpumpun käyttöakselin tiiveys? Jos sieltä vetää ilmaa, ni sillon savuttaa. Tosin itellä se välillä varsinkin kylmänä ruikki polttoainetta ulospäin. Ja ettei ole pumpun kansi päässyt liikkumaan, pultit löystyneet? Sekin kannattaa katsoa. Onko autoon tehty hammermodausta, ja säretty tiivisteet?
Alipainepumpulta lähtevä letku ehjä? Sieltä haarottuu jollekkin moottorinohjaus venttiilille haara, en nyt muista mikä venttiili se on.

 

Samppasport  Futurez