Samppasport  Futurez

M56 vaihteiston kunnostus (laakerit, kiristysmomentit)

  • 2 Vastauksia
  • 1879 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa e0000333

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Moro!

Quaifea laitan sisään ja samalla mietin jaksaako repiä irti vanhoja perän laakereita ollenkaan vaan taitaa olla parempi hakea uudet.
En yhtäkkiä löytänyt topiccia aiheesta ja heitän tähän nyt jotain mitä jo löysin ja mielelläni otan vastaan korjauksia ja lisäyksiä tietoihin mitä kyseiseen lootaan liittyy.

Onko myynnissä ulosvetotyökalua soppeliin hintaan jossain noille perän laakereille?
Kommenttia purkamisen jälkeen: Itse nappasin bilteman ulosvetolevyllä ja perus 2-jalkaisella ulosvetäjällä.
Ulkokoolien vetämiseksi vaihteiston poskesta rakentelin oman työkalun lattaraudasta.
Sit vain käsitoholla lämpöä ja kylmäspraylla kylmää niin aika kivasti putos käteen.



Laakerit:

Perä Timken/SKF 32008XM 2kpl

Kiristysmonentit (Nm):

Diff gear.....      ....................................65

Outer casing bolts...................................30

transmission housing - bell housing........... 25

starter motor - transmission.................... 40

bell housing - cylinder block.................... 50

guide sleeve, release bearing.................. 10

bracket, gear selector............................ 25

reverse gear detent holder...................... 25

inductive sensor (ABS-sensor)................. 10

input shaft........................................... 50


ring gear, stage 1.................................. 30
(stage 2)...........................angle tighten 90°


gear selector assembly........................... 25

switch for reversing light........................ 25

wire grommet, firewall............................ 6

engine mountings.................................. 50

plug for draining/level check.................... 35
« Viimeksi muokattu: 06.04.2017, 08:29:07 kirjoittanut e0000333 »

Poissa e0000333

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: M56 vaihteiston kunnostus (laakerit, kiristysmomentit)
« Vastaus #1 : 06.04.2017, 08:14:28 »
Heikko kohta näyttäs olevan myös tämä laakeri perän "pikkurattaan tukilaakeri". Edullinen ja helppo vaihtaa ilman vaihdeakselin räjäyttämistä.
Ottaa iskuja ja kuormaa aika isosti perän rattaasta ja omassa jo pintapaine nakertanut aika rujon näköseksi.
Lootalla ajettu se perus 300 tonnia...

Laakerin tyyppi 30206JR, 30x62x16/17,25 mm.




Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: M56 vaihteiston kunnostus (laakerit, kiristysmomentit)
« Vastaus #2 : 09.04.2017, 21:49:50 »
Pitikö tuo laatikko mitään sivuääniä ennen ku purit?

Jos piti niin olis mielenkiintosta tietää että häviääkö ne laakereiden vaihdon jälkeen.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo