Pyöräytä sitä lähimpänä rintapelliä olevaa kaulusta tuon "nuolen" osoittemaan suuntaan ja vedä liitin irti.
Puhdista noi ensin ja voitele jollain, niin pyörähtää paremmin.
Kiitos avusta - tuli putsattua nuo liittimet liuotinpesuaineella ja tiskiharjalla niin näki paremmin mistä on kysymys ja liittimetkin irtoaa nyt helpommin.
Liittimet lähtee siis irti kiertämällä kaulusta n. 1/4 kierrosta vastapäivään ja vetämällä putki irti. Liitin on tosiaan läheistä sukua mallille "puutarhaletku".
Todella nihkeesti sain aluksi jäähdytin nesteet ulos kennosta - oli virtaus heikkoa.
No, kun jäähdytinneste oli poissa - työnsin 2 purkkia Putki Reiskaa (~ 1 €/purkki) kennoon ja annoin vaikuttaa n. 30 min ja huuhtelut perään. Täytin kennon jäähdytinnesteellä ja laitoin letkut kiinni.
Kokonaisuutena huoltohomma oli helppo josta selviää n. tunnin askareilla.
Ainakin nyt Putki Reiska käsittelyn jälkeen vesi virtasi huomattavasti helpommin kennon läpi ja seuraavan päivänä piti työmatkalla kokeilla kuinka lämmintä pukkaa kabiiniin - niin kuumaa työnsi jalkatilaa että kättä poltti vaan tuleva talvi näyttää paraniko lämitysteho oikeasti tällä 2€ sijoituksella.
Tarvikkeet:
2 l Putki Reiskaa
1 l jäähdytinnestettä (nuuka ottaa vanhat nesteet talteen ja uusiokäyttää ne)
kaksi kasteluletkua (1 m + 4 m) josta toisesta ojataan kennosta vedet ulos ja toisesta laitetaan sisään
2 kpl putkiklemmareita (ei pakko vaan pysyypä letkut paremmin kiinni kennossa)
optiona ratti (suppilo)
kastelukannu tai talon seinästä vesiletkulla vettä huuteluun
lenkkiavaimia 14 ja 15 mm konehuoneen poikkittaistuen irroitukseen (on näin käsillä enemmän työtilaa )
P.S Paikallisella Nesteen asemalla on hauskat hinnat glykolille: 1l 17 € / 3l 18,90 €...