Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3268608 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Onko tuo B5254T mallin tinalinko kuinka nuuka tulppien suhteen, mielessä laittaa samaan konkurssiin kun rupeaa Briskin DOR14IR:rät jos tuo vehje vaan ei ole liian nuuka noiden tulppien suhteen? ???
Alkaa tulla 225tkm täyteen ja tuon clubin huoltotiedotteen mukaan olisi hyvä aika alkaa suunnitella tuota pienimuotoista operaatiota.
Tinakoneet on aika nirsoja tulppien suhteen ::).
Noniin, tänään hakemaan pari stefaa vinokoneeseen. Listatkaas ne huonot ja hyvät merkit? Scantechit jää ainakin tiskille.
Enemmän se tarkka asennus merkitsee kuin että minkä merkkinen. Eli rasvan kanssa paikalleen ja suoraan (mittaa työntömitalla) :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

hevonen

  • Vieras
Enemmän se tarkka asennus merkitsee kuin että minkä merkkinen. Eli rasvan kanssa paikalleen ja suoraan (mittaa työntömitalla) :)
Kyllä sen Scan-Techin kannattaa olla asentamatta... Payen tarvike menettelee.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Enemmän se tarkka asennus merkitsee kuin että minkä merkkinen. Eli rasvan kanssa paikalleen ja suoraan (mittaa työntömitalla) :)
Silmämääräisesti ilman apuvälineitä asennettu volvolainen pitää, kahdella suoralla teräspalalla tasaan laitettu scantekkilainen vuoti aivan solkenaan läpi, ja toinen scantekkilainen vuoti vaan ihan hitosti
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vinokoneen imusarjan kiiristys momentti? F-moottori.  ???
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vinokoneen imusarjan kiiristys momentti? F-moottori.  ???
Ranteella sopivaan, semmoseen kun 10mm kannalla olevat pultit maksimissaan. Tai sitten odotat kun joku heittää sen.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Tuollasia nyt tulee kiristeltyä joka päivä töissäkin, mutta arvelinpa kysyä  :hello:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2540
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Sitä tuolla hain takaa että uskaltaako "kokeilla" noita Briskin iridium racing tulppia? Vekulla nuo DOR14IR:rät ovat 16.10€/kpl.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Sitä tuolla hain takaa että uskaltaako "kokeilla" noita Briskin iridium racing tulppia? Vekulla nuo DOR14IR:rät ovat 16.10€/kpl.
Mikäli kärkiväli on "pienin sallittu" ja lämpöarvo on 7.

toinen toimiva ja testattu on Bosch platinum f5Dpor

lämpöarvo näissä 5 mutta kärkivälikin on pienempi kuin sallittu tai 0.6mm. (atech suositus viri(tina)koneille).

mutta volvon alkuperäiset on todella hyviä joten jos tavoite on alle 500hv niin ne sopii aivan loistavasti

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2540
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Mielessä ruuvata vain katukäyttöön sopivat tuikut tuonne kanteen, ja Briskin sivujen mukaan nuo DOR14IR:rät olisivat sopivia tuohon. Mitä nuo Voloovon omat tuikut maksaa tuohon tinapannuun?
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Mielessä ruuvata vain katukäyttöön sopivat tuikut tuonne kanteen, ja Briskin sivujen mukaan nuo DOR14IR:rät olisivat sopivia tuohon. Mitä nuo Voloovon omat tuikut maksaa tuohon tinapannuun?
Sinisellä tiskillä noin 70e. Ebayssä alle 30e. http://viewitem.eim.ebay.fi/Genuine-VOLVO-Spark-plug--TURBO-850-SCV70-S80-S60/260820783499/item
XC70 D5

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Bosh:in "yttrium" tulpat on kans hyvä vaihtoehto.
ainakin 850 on tehtaalta minimikärkiväli vakiona ja mun kokemuksien mukaan vastaa pitkälti alkuperäiset.

Halpa hinta on 4kpl /25€
tai 6-9€ kpl irrallisena

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2540
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vaikka noita B5254T myllyjä ollut jo 850 aikaan niin auto johon tuo varsin pienitöinen operaatio tulossa on tuo allekirouksen lollervageni  :2funny:
Mutta jos orkkistulpat about 70e, niin ei nuo sitten niin kauheita maksa ja kun nämä tinakoneet on nirsoja tulppien suhteen niin parempi olla ottamatta riskejä. mutta samaan konkurssiin nuo kumminkin menee.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Katsastus lähenee (V70N) ja mitä ilmeisimmin etutukivarsien etuhelat lienevät vaihtokunnossa.

Mitä raati suosittaa - ostetaan koko uusi  alatukivarsi (Motonet 88 € + alapallonivel 24 €) vai pärjäisikö vain uusimalla helat (Motonet 2 x 17 €) vai jotain muuta?

Tuohon helojen vaihtoon kuluu enemmän maksullista työaikaa kun vain tukivarren vaihtoon.
« Viimeksi muokattu: 15.08.2011, 09:36:39 kirjoittanut v6omega »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Satasarjalaisen vinokoneen nokka akselin etupään stefan koko?? Kiire ois
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Motonet: 27-1712 Nokka-akseli Öljytiiviste 35x47x7 Volvo B19-B230 (35*47*7) [1982-1992]
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Futurez  Kulkukoira