Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3269267 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Siis pumppuun on kaadettu ainetta täyteen ja luulen että suodattimestakin aika hyvin ilmat pois kun valutin sinne letkusta ainetta ja kuplia nousi vaan ei enää
mutta ei edes lupaa kun ei vaan työnnä sitä ainetta pumpun läpi ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Volvo TDI

  • Vieras
Kun on pumppu välissä niin menee väkisin polttoainetta. Ihan samanlaisia kokemuksia minullakin suodattimen vaihdon jälkeen kun on vanha kone niin ei jaksa imeä vaikka tuntuu että on kaikki paikat täynnä polttoainetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Kun on pumppu välissä niin menee väkisin polttoainetta. Ihan samanlaisia kokemuksia minullakin suodattimen vaihdon jälkeen kun on vanha kone niin ei jaksa imeä vaikka tuntuu että on kaikki paikat täynnä polttoainetta.
Jaahas, tarvii jokin pumppu systeemi yrittää kans.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3077
Mikä on mielestänne tinamoottoreiden normaali öljynkulutus, tarkoitan turbomoottoreita ensisijaisesti. Eli minkä katsotte olevan normaalia öljynkulutusta. Nyt on ahdin kesällä remontoitu ja ei ole vielä tullut katsottua että paljonko öljynkulutus on laskenut tuon vaikutuksesta. 2litraa meni moottoriöljyä 10 000km:llä ennen mutta vielä ei ole saanut vertailupohjaa kun ei ole tullut kilometrejä tarpeeksi.

Moottoriöljynä on yleensä ollu Magnatekit ja autolla ajettu 300tkm, jos näistä on mitään apua.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2011, 17:54:54 kirjoittanut Puusilmä »

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Mikä on mielestänne tinamoottoreiden normaali öljynkulutus, tarkoitan turbomoottoreita ensisijaisesti. Eli minkä katsotte olevan normaalia öljynkulutusta. Nyt on ahdin kesällä remontoitu ja ei ole vielä tullut katsottua että paljonko öljynkulutus on laskenut tuon vaikutuksesta. 2litraa meni moottoriöljyä 10 000km:llä ennen mutta vielä ei ole saanut vertailupohjaa kun ei ole tullut kilometrejä tarpeeksi.

Moottoriöljynä on yleensä ollu Magnatekit ja autolla ajettu 300tkm, jos näistä on mitään apua.

Tinakoneista en tiedä, mutta minusta 2l/10 000km on autossa kuin autossa normaalia öljynkulutusta. Öljytiivistä mäntämoottoria ei taida olla vielä keksitty. :)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Tinakoneista en tiedä, mutta minusta 2l/10 000km on autossa kuin autossa normaalia öljynkulutusta. Öljytiivistä mäntämoottoria ei taida olla vielä keksitty. :)
No ei tuokaan kyllä ole normaalia ehjälle koneelle, tinakoneet nyt onkin yleisemmin öljysyöppöjä. Ikinä ei ole ollut autoa, johon olis vaihtovälillä tarttenu öljyä lisätä, vaikka vähiten ajetulla on ajettu noin 400tkm ja eniten ajetulla reilut 650tkm. Tinakoneelle on aika normaali ilmiö että kerran vaihtovälillä tarttee lisätä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Tinakoneelle on aika normaali ilmiö että kerran vaihtovälillä tarttee lisätä.
Todellkin normaalia.

Carol Shelbyn sanoin: autossa on vikaa jos ei syö öljyä.   ;)

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3188
  • Accidental Motorsport - Koska voin
ja erään "laadukkaan" saksalaismerkin mielestä normaalia on vielä 0,75l/1000km  :idiot2: (ottaen huomioon että puhutaan tarpeenmukaisesta huollosta jossa yleensä öv-väli on likeemmäks 30tkm.)


eli normaalia se saattaa olla mutta itse en kyllä hyväksy jos auto veisi yli 1l/10000km "kunnossa" ollessaan.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2011, 15:01:50 kirjoittanut VT86 »
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
ja erään "laadukkaan" saksalaismerkin mielestä normaalia on vielä 0,75l/1000km  :idiot2: (ottaen huomioon että puhutaan tarpeenmukaisesta huollosta jossa yleensä öv-väli on likeemmäks 30tkm.)

eli normaalia se saattaa olla mutta itse en kyllä hyväksy jos auto veisi yli 1l/10000km "kunnossa" ollessaan.

Kyllä munkin mielestäni on aika tylyä jos uus auto vie melkein litraa/tkm öljyä, longlife-öljyillähän tuo tarkoittaa purkkikaupalla tavaraa huoltovälillä. ::)

Vanhoissa ja halvoissa käyttökulkineissa sen sijaan olen pitänyt tuota litra/tkm sinä rajana jonka vielä siedän - jos menee enemmän niin auto vaihtoon. ;D Jos miettii niin ahdinrempankin hinnalla ajaa aika monta kymppitonnia vaikka öljyä kuluukin 2l JOS ei muita ongelmia öljyn häviämisen lisäksi ilmene (tää on tätä köyhän filosofiaa :D).
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Kun on pumppu välissä niin menee väkisin polttoainetta. Ihan samanlaisia kokemuksia minullakin suodattimen vaihdon jälkeen kun on vanha kone niin ei jaksa imeä vaikka tuntuu että on kaikki paikat täynnä polttoainetta.
Joo, 30cm letku pulloon ja siitä kaadettukin ainetta, ei vaan ime. Eikä työnnä suutinputkista ilmaakaan  ::) Mitä nyt? ??? Ihan kuin sammutus solenoidi olis päällä tai pumpun hihnapyörä irti tms  :o
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Pitäis vaihtaa 940:n takapyörien pinnapultit, kun joku nero paukuttanu pulttimopolla jengat piloille.
Onnistuuko irrotus isolla lekalla lyöden vai mitenkä kovassa nuo yleensä on?
Eli tarviiko jotain erikoistyökalua?
Entäs uusien laitto, vedänkö mutterilla vaan vanteen kanssa läpi?

Volvo TDI

  • Vieras
Joo, 30cm letku pulloon ja siitä kaadettukin ainetta, ei vaan ime. Eikä työnnä suutinputkista ilmaakaan  ::) Mitä nyt? ??? Ihan kuin sammutus solenoidi olis päällä tai pumpun hihnapyörä irti tms  :o
Naksuuko sammutus solenoidi kun laittaa virran päälle? Onko pumpun  hihna ehjä?

The moose

  • Vieras
Pitäis vaihtaa 940:n takapyörien pinnapultit, kun joku nero paukuttanu pulttimopolla jengat piloille.
Onnistuuko irrotus isolla lekalla lyöden vai mitenkä kovassa nuo yleensä on?
Eli tarviiko jotain erikoistyökalua?
Entäs uusien laitto, vedänkö mutterilla vaan vanteen kanssa läpi?

ihan normi kuulapää vasaralla saa pois, suotta lekaa näyttää tulee monttuja vaan laippaan, et osu kummiskaan  ;)

nykäse uudet vaikka vanteella tai jollakin sopivalla välikappaleella.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Naksuuko sammutus solenoidi kun laittaa virran päälle? Onko pumpun  hihna ehjä?
Solenoidi naksuu ja sille tulee virtaa olen koittanut suoraan akusta virtaa sille. Hihna on ehjä ja pyörii..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
ihan normi kuulapää vasaralla saa pois, suotta lekaa näyttää tulee monttuja vaan laippaan, et osu kummiskaan  ;)

nykäse uudet vaikka vanteella tai jollakin sopivalla välikappaleella.

Ok jätän lekan sit pois, kerta vähemmälläkin irtoo  :)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron