KL-varaosat  Race.fi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3269790 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Mahtanee! Maksaa noin 6e kpl.
Eipä tule kallista kun iteltä uupuu tuosta tuo toinen noista  :hello:
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa haurala93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
eli mikä osa oli kyseessä kun vaihteistosta toimii 1,2 + pakki mutta kun säätää sitä niin toimii 3,4,5 vaihteet? lukenut täält siit mut en nyt löydä ja on kiire, ja kyse on s40 1,9d eli rellun loota.
v70 mk2 -00/01 2.4 140hp

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
S60 T5 -01
onko etujarrulevyt 305mm vai 286mm?

Poissa Henkka863

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
S60 T5 -01
onko etujarrulevyt 305mm vai 286mm?

305mm
Volvo 850 STW GLT -95
Volvo V70 -99 TDI
Renault 19 16v tuning (ACS 2010)  

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918

Poissa Rasseli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 282
Tällänen kyssäri tuli mieleen Elikkä auto on käynyt etupään puslien ja iskarien vaihdon jälkeen h****tin uraherkäksi ja ohjaus jotenkin kiskoo jarruttaessa ja kiihdyttäessä. Eli onkohan huollossa vedetty joku säätö metikköön?
Nyk. V60 D5 -11
Ex.  S60 2.4D -08; S60 -03; Nissan primera hb -01;Kawasaki ZX-6R 636 -06

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Tällänen kyssäri tuli mieleen Elikkä auto on käynyt etupään puslien ja iskarien vaihdon jälkeen h****tin uraherkäksi ja ohjaus jotenkin kiskoo jarruttaessa ja kiihdyttäessä. Eli onkohan huollossa vedetty joku säätö metikköön?

Tavallaan on mikäli osien vaihdon jälkeen ei oo tehty pyöränkulmasuuntausta. Se ei taas kuulu automaattisesti mihinkään osanvaihtotoimenpiteeseen vaan on asiakkaan itse teetätettävä. Ihme jos huollossa ei ole asiasta ohjeistettu.
Eli todennäköisesti siellä on joku säätö metikössä.

Poissa Rasseli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 282
Mukamas säädöt on tehty mutta ajo-ominaisuudet on iha kauhiat vaan tällähetkellä.
Nyk. V60 D5 -11
Ex.  S60 2.4D -08; S60 -03; Nissan primera hb -01;Kawasaki ZX-6R 636 -06

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Pyörien "suuntaus" voidaan tehdä rullamitalla ja kulmalevyllä, mutta se ei käytännössä tuollaisessa autossa poista varsinaisen pyöränkulmasuuntauksen tarvetta.

Oletko tarkistanut rengaspaineet? Painottanut reikaita? Vaihdoitko just talvirenkaat alle joilla huomasit ongelmat? Tee pyörän koteloihin silmämääräinen tarkastus, ettei missään näy pultteja irti, mutterien puuttumista. Näyttääkö alatukivarret olevan samassa asennossa/onko jousissa yhtäpaljon kierroksia. Näyttääkö pyörien asennot kaikkiin suuntiin samoilta molemmilla puolilla.
Iskarin yläpäässä oleva kumirättä ja kääntölaakeri voidaan asentaa huolimattomasti väärään asentoon ja tämä tekee iskaritolpasta muutaman millin pidemmän joka taas saattaa vaikuttaa ohjattavuuteen. Sitä ei varmaan näe purkamatta iskaria pois.

Mitä puslia sinne keulaan on vaihdettu?

Poissa Rasseli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 282
Suvikumit alla jotka olivat myös ennen toimenpiteitä. Rengaspaineet on 2.7 bar.
Silmämääräisesti kaikki näyttäis olevan kunnossa, mutta ohjaustuntuma on epämääräinen.

Molemmin puolin alatukivarren molemmat puslat uusittu.
Nyk. V60 D5 -11
Ex.  S60 2.4D -08; S60 -03; Nissan primera hb -01;Kawasaki ZX-6R 636 -06

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Siellä saattaa olla vielä jossain vanha vika, joka nyt sitten oirehtii herkemmin kun alatukivarret on timmit. Raidetanko ja nivelet kannattaa vielä tarkistaa.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
V70 1997 käsijarrukahvan juuressa säätöruuvi, torx, MIKÄ KOKO? 45? Kiitos -H-

Edit: ei mitään.. käytin pajalla.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2011, 14:07:44 kirjoittanut adrock »

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1174
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
missähän on laturin diodiboksi kun ei laturis ollu o.O (245 -79)

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Varminta sanoa että tarvii, hyvä se on aina uusia, mutta lähes poikkeuksetta uus mutteri tulee laakerisarjan mukana. S70:ssähän on kahta eri kierrettä vetareissa joten muttereita saattaa olla parikin mukana. Ainakin vetarin suojakumisarjassa oli molemmat mallit.

Motonetin sarjassa ei tullut ainakaan mulle ja Bilialla ei ollut muttereita erikseen myydä, ratkaisin ongelman ostamalla vetoakselin suojakumin , jolloin sain uuden mutterin-
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Itselle kulkeutu jokunen alkuperäisiä vetarin suojakumisarjoja joissa on haitarikumet akselin molempiin päihin, neljä kiristyspantaa, Löbrön rasvatuubi ja pari erikokoista kruunumutteria.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy