Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3269914 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vikakoodien luvusta tulossa, ja oli vaikka mitä mutta ainoa päällejäänyt oli pyörintänopeustunnistin, takaoikea. Tuttu juttu ja muuta sellasta, kun tuossa jossain välissä rupean remontoimaan tuota niin anturi kannattanee kurkata että on ehjä, yleismittarilla ja vastus oltava ?-?ohm? Ja boxin irroitus on millainen puuha? Sillekkin löytyy jo korjaaja täältä joka tekee remontin about 50e.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Ja boxin irroitus on millainen puuha? Sillekkin löytyy jo korjaaja täältä joka tekee remontin about 50e.
http://pp.kpnet.fi/huhtala/abs/

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
http://pp.kpnet.fi/huhtala/abs/
Noilla pääsee alkuun, tarttee viel jostain korjaamon nurkasta kaivaa noi ohmit tolle anturille et pääsee sitä testaamaan. Mutta eiköhän sitä alkuun pääse, kun jaksaa joskus alottaa.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Hep!

V50:n polttoainekäyttöinen lisälämmitin (Eberi?) ei halua käynnistyä. Eilen se vielä pöhisi. Ei tunnu lähtevän ajastimella eikä suoralla käynnistyksellä ajotietokoneen kautta. Suoraan, kun yrittää käynnistää ON valo palaa hetken ja sen jälkeen heittää takaisin OFF tilaan.

Mikähän tuossa voisi olla?

E: Museon puolelta lueskelinkin, että syinä voisi olla esim. vikakoodit, pakoputkiston tukkeutuminen.
Voiko ne noin vain yhtäkkiä tulla... Miten vikakoodit voi lukea?
« Viimeksi muokattu: 10.11.2011, 07:46:37 kirjoittanut weisto »

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Hep!

V50:n polttoainekäyttöinen lisälämmitin (Eberi?) ei halua käynnistyä. Eilen se vielä pöhisi. Ei tunnu lähtevän ajastimella eikä suoralla käynnistyksellä ajotietokoneen kautta. Suoraan, kun yrittää käynnistää ON valo palaa hetken ja sen jälkeen heittää takaisin OFF tilaan.

Mikähän tuossa voisi olla?

E: Museon puolelta lueskelinkin, että syinä voisi olla esim. vikakoodit, pakoputkiston tukkeutuminen.
Voiko ne noin vain yhtäkkiä tulla... Miten vikakoodit voi lukea?

Jatketaan yksinpuhelua..  :-\

Sen verta saanut nyt selville, että lämmitin menee "vikatilaan" muutaman epäonnistuneen käynnistyksen jälkeen. Mutta onko tosiaan niin, että tuon vikatilan saa nollattua vain "Volvolla"? Lämmitin toimiessaan savutti aika paljon ja ilmeisesti tämä viittaa hehkutulppaan ja sihtiin eli lienevät ne vaihtokunnossa...  ???

Mutta jos ne vaihdetaan, täytyykö koodit silti nollata?  :idiot2:

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Lämmittimen tyypistä riippuen vikakoodit voi saada luettea vaikka ledillä ja johdon pätkällä. Helpoin on tietysti jos saat käytyä pikahuollossa ja siellä lukevat /poistavat koodit.
Eberissä koodeja kertyy pienistäkin häiriötilanteista muistiin ja sit kolme (tai viisi) vikakoodia estää lämmittimen käynnitymisen. Eli niiden lukeminen ja poistaminen voi hyvinkin auttaa tuohon.

Poissa vilsua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Eipä enää mitään, nukutun yön jälkeen taas ajatus pelaa ja ongelma ratkaistu terveellä järjellä  :)
« Viimeksi muokattu: 13.11.2011, 15:34:20 kirjoittanut vilsua »

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Lämmittimen tyypistä riippuen vikakoodit voi saada luettea vaikka ledillä ja johdon pätkällä. Helpoin on tietysti jos saat käytyä pikahuollossa ja siellä lukevat /poistavat koodit.
Eberissä koodeja kertyy pienistäkin häiriötilanteista muistiin ja sit kolme (tai viisi) vikakoodia estää lämmittimen käynnitymisen. Eli niiden lukeminen ja poistaminen voi hyvinkin auttaa tuohon.

Jeps, auto oli tänään vikakoodinluvussa ja nollauksessa Volvolla. Vika on nyt asentajan mukaan korjaantunut, vikana liian monta käynnistysyritystä. Nyt lämmitin on ajastuksella tuolla duunin parkissa ja töistä lähtiessä näkee toimiiko...  :o

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
940 / B230FT -98 ja pitäisi vaihtaa huohotuspöntön tiiviste + puhdistaa pönttö. Tarviiko imusarjaa irrottaa tätä varten?
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Minkäslainen operaatio olikaan 850:n ulomman vetonivelen suojakumin vaihto? Mitä kaikkea pitää irroittaa ja paljonko menee aikaa?

Olikos meillä täällä jossain oikein ohjeitakin asiaan?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
940 / B230FT -98 ja pitäisi vaihtaa huohotuspöntön tiiviste + puhdistaa pönttö. Tarviiko imusarjaa irrottaa tätä varten?
Ahdasta on mutta ei ole välttämättömyys. Koita jos saat pöntön pultteihin vääntiön niin sitten ei tarvi.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Selvä. Sillä ajattelin että osaa sitten varata aikaa/varaosia ettei tarvii jättää autoa seisomaan kun on vielä ainakin toistaiseksi jokapäiväsessa ajossa..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
En kyllä itse lähtisi tekemään imusarja paikallaan. Vaihdoin itse kesällä ja päivässä tekee.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9677.0
Tais mennä 6-7 tunta kun hitaasti tein ja putsasin paikat samalla. Kiireellinen/näppärä tekee nopeammin.
EGR on suurin ongelma jos sullakin on se, on aika pahasti pöntön pulttien tiellä.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Ihan varmaks en osaa mennä sanomaan, mutta ei kyllä muistaakseni ole EGR:ää..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
En kyllä itse lähtisi tekemään imusarja paikallaan. Vaihdoin itse kesällä ja päivässä tekee.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9677.0
Tais mennä 6-7 tunta kun hitaasti tein ja putsasin paikat samalla. Kiireellinen/näppärä tekee nopeammin.
EGR on suurin ongelma jos sullakin on se, on aika pahasti pöntön pulttien tiellä.
Itse tein tuon saman operaation, eli irrotin, pesin ja asensin takas tuon huohotuspöntön, irrottamatta imusarjaa. Meni joku 20min... Toki suuri osa ajasta meni kun putsailin myös muut huohotuksen osat ja vaihtelin samalla parit letkut.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo