Samppasport  Futurez

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3256729 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Fellah

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1005 : 31.01.2012, 08:19:06 »
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=80-3062
tuon mukaan 86mm ja 16 kulmaa

Muille kanssa volvoilijoille.. Tämä tieto osottautu vääräks. 16 kulmaa, ja halkasija 88mm. Saattaapi olla että ruoskimalla ja piiskaamalla voi 86.sen saada, mut 88 oli aika jämpti..
Eipä volvoilla enää. Ehkä tulevaisuudessa.
3 mazdaa pihalla. 6, 6, ja Xedos-6

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1006 : 31.01.2012, 08:38:49 »
löytyis n. 133tkm ajetusta 7/2003 D5:stä (163hv) startti, käykö se tuohon mun S80:iin? Moottorina siinä D5244T4, eli eikö noi ole samansukuisia?

Hintaa n. 140€, eli ei pitäs olla paha?

Edit: tossa tarjotaan uutta n. 120€ postikuluineen. Uskaltaakohan tollasta? Tai kumpi on parempi, uusi nimetön vai käytetty bosch?
Edit2: ei sittenkään toimitusta suomeen :(
« Viimeksi muokattu: 31.01.2012, 08:48:37 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1007 : 31.01.2012, 09:02:28 »
Lisää mutua, 700/900 sarjassa bensa koneessa ainakaan, koskaan nähnyt säiliöllä olevaa (oisko ihan ekoissa 200/700 sitten?)

Pumppu voi olla ainakin oikealla alhaalla tai vasemmalla ylhäällä, kiinnikkeet noissa on erilaiset mutta liekö pumppu sama?

Jos ostamassa olet, pyydä hyvät kuvat/mitat ja vertaa omaan. Asiallinen myyjä osaa sellaiset toimittaa :)
Itse olen nähnyt kolmea erilaista pumppua seitensatasessa, eli juurikin tuota säiliöllistä, käytetty lähinnä alkupään autoissa, sitten kahta erilaista säiliötöntä, näiden kahden melko samannäköisen vaihtoehdon välillä en ole havainnut mitään selkeää logiikkaa, ja toisaalta ne ovat keskenään vaihtokelpoisia (siis ainakin kun puhutaan vinokoneen kyljessä olevista).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1008 : 31.01.2012, 10:58:24 »
löytyis n. 133tkm ajetusta 7/2003 D5:stä (163hv) startti, käykö se tuohon mun S80:iin? Moottorina siinä D5244T4, eli eikö noi ole samansukuisia?

Hintaa n. 140€, eli ei pitäs olla paha?

Edit: tossa tarjotaan uutta n. 120€ postikuluineen. Uskaltaakohan tollasta? Tai kumpi on parempi, uusi nimetön vai käytetty bosch?
Edit2: ei sittenkään toimitusta suomeen :(

Tähän vielä palaan;
Kumpi vaikuttaisi paremmalta valinnalta? Hinta kokolailla sama..

90€ + postit startti Suomesta
135€ sis. postit startti Saksasta
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Okko

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1009 : 31.01.2012, 11:08:45 »
Tähän vielä palaan;
Kumpi vaikuttaisi paremmalta valinnalta? Hinta kokolailla sama..

90€ + postit startti Suomesta
135€ sis. postit startti Saksasta

Ottaisin tuon 90€+postit Suomesta, on sentään Boschin startti. Tosin käytettyjä ovat molemmat, joten kestävyydestä on paha mitään veikata.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1010 : 31.01.2012, 11:18:33 »
Ottaisin tuon 90€+postit Suomesta, on sentään Boschin startti. Tosin käytettyjä ovat molemmat, joten kestävyydestä on paha mitään veikata.

Molemmat on Boschin. Saksan versiolla 133tkm ja Suomiversiolla 120tkm sanotaan olevan takana.

Laitoin tarjouksen Saksan startista, josko 111€ tulisi kotiin kannettuna...
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1011 : 31.01.2012, 13:00:53 »
Käyhän D5244T startti tuohon D5244T4 moottoriin myös?

Saksasta taitaa tulla..
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1012 : 01.02.2012, 18:00:08 »
auto 850 2.5l -95, ongelma, vikavalo palaa, tyhjäkäynti seilaa. kokeiltu imm piuha irti, ei vaikutusta asiaan, seilaa samalla tavalla. voidaanko päätellä että nyt imm on pimeänä?

muokataan: selvisi juuri ettei 10v koneessa ole imm mittaria.. ei varmaan auta muu kuin lukea vikakoodit ja sitä kautta selvittää asiaa.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2012, 18:37:54 kirjoittanut duster »
V70 2.0T -98

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1013 : 01.02.2012, 21:08:04 »
Itse olen nähnyt kolmea erilaista pumppua seitensatasessa, eli juurikin tuota säiliöllistä, käytetty lähinnä alkupään autoissa, sitten kahta erilaista säiliötöntä, näiden kahden melko samannäköisen vaihtoehdon välillä en ole havainnut mitään selkeää logiikkaa, ja toisaalta ne ovat keskenään vaihtokelpoisia (siis ainakin kun puhutaan vinokoneen kyljessä olevista).
kysyin pumppua 740:iin ja oli kahta mallia yksi kävi turboon, toinen vapariin.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1014 : 01.02.2012, 21:28:23 »
Eilen löysin vielä topicin jonkun turbo Volvosta (olisko ollu 700?) missä hävittää myös jäähdytysnestettä pahemmin kuin bensaa 100km:llä, mutten enää..

Huohotin tukossa, voisiko se vaikuttaa jäähdytysnesteiden katoamiseen? Nesteitä ei ole öljyjen seassa, ei vuoda kyljestä.. Olisiko huohottimen tukkoisuus syynä, pahemmin tukossa kuin kylätori konsanaan..

Minkälainen se huohotin on ottaa irti koneen kyljestä ja putsata?

244 B19K '84

Poissa haurala93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1015 : 02.02.2012, 09:07:23 »
minkä takia kylmänä volvo 850 moottori kuulostaa v8 kylmänä eikä meinaa vääntää?
v70 mk2 -00/01 2.4 140hp

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1016 : 02.02.2012, 10:47:41 »
minkä takia kylmänä volvo 850 moottori kuulostaa v8 kylmänä eikä meinaa vääntää?

Ihan lonkalta heitän, että takeltelisiko venttiilinnostajat? Tuohon saattaisi helpotusta tuoda öljyn vaihto paremmin talvikäyttöön sopivaan vaihtoehtoon, ellei sellaisia vielä koneessa ole?

Mutta tämä siis vain arvauksena.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1017 : 02.02.2012, 11:48:20 »
minkä takia kylmänä volvo 850 moottori kuulostaa v8 kylmänä eikä meinaa vääntää?
Niinkuin Taavi sanoi tai sitten on vaan tulpat loppu. Voi olla joku säästömielessä laittanut yksikärkitulpatkin niinkuin motonettikin sanoo sopivuuden.

Oman talouden nykyisessä viispyttysessä oli hankinnan jälkeen käyntihäikkää ja katselin huoltokirjaa... Tulpatkin oli vaihdettu kymppitonni aikaisemmin mutta päätin silti vilkaista niitä. Yksikärkisethän siellä nökötti, laitoin alkuperäisvaraosat ja alkoi pelaamaan.
Meneehän ne yksikärkisetkin sinne mutta ei kyllä toimi niinkuin on tarkoitettu. Siniseltä oon noita alkup. tulppia hakenut ja kyllä pelaa aina eikä vaihtotarvekaan ole kovin usein. Hintakaan ei ole hirveä.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1018 : 02.02.2012, 14:40:54 »
Onko olemassa 700 sarjan kojelautaan jollekkin laitteelle sellaista nappia joka palautuu automaattisesti, eli vähän niin kuin kattoluukun kytkin mutta sellainen joka toimii vaan yhteen suuntaan?
Tarkoitan niitä neliskulmaisia nappeja ratin molemmin puolin. Tarkoitus laittaa takaluukulle solenoidi ja en halua mitään rumaa tarvikenappia näkyviin.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1019 : 02.02.2012, 15:04:17 »
Niinkuin Taavi sanoi tai sitten on vaan tulpat loppu. Voi olla joku säästömielessä laittanut yksikärkitulpatkin niinkuin motonettikin sanoo sopivuuden.

Oman talouden nykyisessä viispyttysessä oli hankinnan jälkeen käyntihäikkää ja katselin huoltokirjaa... Tulpatkin oli vaihdettu kymppitonni aikaisemmin mutta päätin silti vilkaista niitä. Yksikärkisethän siellä nökötti, laitoin alkuperäisvaraosat ja alkoi pelaamaan.
Meneehän ne yksikärkisetkin sinne mutta ei kyllä toimi niinkuin on tarkoitettu. Siniseltä oon noita alkup. tulppia hakenut ja kyllä pelaa aina eikä vaihtotarvekaan ole kovin usein. Hintakaan ei ole hirveä.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että montakos kärkee niissä alkuperäisissä oli? Mä kun joskus ostin alkuperäiset niin ihan yks kärkiset oli ja toimi hienosti. Nypytykset loppu.

 

Kulkukoira  Proturbo