Samppasport  Futurez

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3256575 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1170 : 02.03.2012, 21:26:49 »
Ei ole vika pakkilukossa jos tuuttaa varattua kun tarjoaa pakkia, vika on nimenomaan kytkimen irrotusongelma. Kytkinpoljinta nostelemalla olen välykset todennu nuista vaijerikytkimistä, joku puoli senttiä kun poljin jää sillain sormella nostaen huljuamaan on ollu ihan hyvä säätö.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1171 : 02.03.2012, 21:29:34 »
Kyl mulla ainakin vaikutti toi pakkilukon säätö siihen rusahtamiseen.
Ja jos kytkin alkaa ottaa kiinni 5cm lattiasta, nii kyllä sen sillon pitäis irrottaa pohjaan painettuna mun mielestäni.


TS. vedetään sen verran puheita takasin, että jos pakki kuitenkin menee runnomatta päälle nii sitten vika tietenkään ei voi olla säädössä.
Itsellä kun säätö oli pielessä, nii joutu sillai hätäsesti runttaamalla lyömään pakin päälle, nii rusahteli.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2012, 21:39:19 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1172 : 02.03.2012, 21:40:59 »
Ensimmäinen postaus täällä, meniköhän heti vikapaikkaan.

Pitäisi polttaa 8v pakosarjanlaippa, jonkun cad kuvan löysin. Onkohan se oikeassa koossa, niin minkähän kokoinen tuo pakoaukko on?

Pako aukon läpimittä on noin 35 mm pysty ja vaakasuorassa, ristimitta (kulmasa kulmaan) noin 40 mm. Mitat otin just pakokanaviltaa vakiosta 530 kannesta.

Toivotaa et jotai jelppiä.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1173 : 02.03.2012, 22:04:30 »
Ei ole vika pakkilukossa jos tuuttaa varattua kun tarjoaa pakkia, vika on nimenomaan kytkimen irrotusongelma.
Jees. Voi silmälaakeri olla vähän huonona ja pyörittää pääakselia mukana---> rusahtaa kun pakki ei ole synkronoitu.

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 627
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1174 : 02.03.2012, 22:37:38 »
Räpläin vaijeria tallissa niin nyt toimii ''normaalisti''- pakki menee murisematta sisään jos, pitää kytkintä vähän pidempään pohjassa tai käyttää vaihdetta päällä.
Nyt jos suoraan tarjoaa pakkia, niin murisee vähän aikaan kunnes ratas on pysähtynyt, äsken ratas pyöri koko ajan vaikka kytkin oli pitkään pohjassa.

Toivottavasti selviän kesään tolla paketilla  :)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1175 : 03.03.2012, 16:18:29 »
Pikavarmistus: kaverilla on 700-sarjan akselissa liikkeellelähtölukko ylimääräisenä. Eikös sen tilalle sovi normi tasauspyörästö melkein mistä vaan akselista? Myös 200-sarjan? Ja eikös tasauspyörästö ollu sama 1030 ja 1031?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1176 : 03.03.2012, 16:44:59 »
Räpläin vaijeria tallissa niin nyt toimii ''normaalisti''- pakki menee murisematta sisään jos, pitää kytkintä vähän pidempään pohjassa tai käyttää vaihdetta päällä.
Nyt jos suoraan tarjoaa pakkia, niin murisee vähän aikaan kunnes ratas on pysähtynyt, äsken ratas pyöri koko ajan vaikka kytkin oli pitkään pohjassa.

Toivottavasti selviän kesään tolla paketilla  :)

rutiseeko kuumallakin koneella. ajattelin vaan tuota silmälaakeria että kylmänä tarraa kiinni.
v70 D5R

Poissa Volvo 24T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1177 : 03.03.2012, 17:33:19 »
Enon puolesta kysyn että mikä mahtaa olla T5 s60 -01 autom.
kun ottaa dstc:n pois niin ei saa kuivalla asfaltilla sutia ilma käsijarrua, aivan kuin joku luiston esto ois päällä vielä?
Mulla 2.4t farmari 50 hevosta vähemmän ja sillä kait suttaa ihan hyvin.
Volvo V70 2.4T -03 ex. Volvo S40 1.8 -97
ex. Nissan Pick-Up Rokkimonsteri 2.5TD -88
ex. Mercedes-Benz C 200 -01
ex. Jeep Grand Cherokee 3.1TD -01

Poissa tsei tsei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1178 : 03.03.2012, 18:12:54 »
Mikähän ois sopiva lääke tähän vikaan? eli 740 -90 b234f automaatti tekee sellaista kiekan nakkelua eli kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja käy tasaista tyhjäkäyntiä 1000rpm ja kun kone rupeaa lämpeämään hieman niin nostaa tyhjäkäynti kierrokset n.1500 ja kun kone alkaa olla normaali lämpöinen (lämpöviisari puolessa välissä mittaria) niin alkaa humppaamaan kierroksia 1500-2000rpm eli nostaa sievästi nuo kiekat tuohon 2000rpm ja pätkäisee ja tipahtaa 1500rpm ja sama homma eli nostaa 2000rpm ja pätkäisee ja tipauttaa 1500rpm jatkuu kokoajan.. autoon on nyt vaihdettu lambda,imusarjan tiiviste,lämpötila anturi,immu,bensapumpun rele, siis mikä avuksi ?

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1918
  • S60 T6 AWD -11
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1179 : 03.03.2012, 18:28:00 »
Enon puolesta kysyn että mikä mahtaa olla T5 s60 -01 autom.
kun ottaa dstc:n pois niin ei saa kuivalla asfaltilla sutia ilma käsijarrua, aivan kuin joku luiston esto ois päällä vielä?
Mulla 2.4t farmari 50 hevosta vähemmän ja sillä kait suttaa ihan hyvin.
Kyllä sinne tosiaan jää tietääkseni vielä luistonesto päälle, vain R-mallissa saa kaikki elektroniset auttajat pois päältä kokonaan.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1180 : 03.03.2012, 18:42:21 »
Mikähän ois sopiva lääke tähän vikaan? eli 740 -90 b234f automaatti tekee sellaista kiekan nakkelua eli kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja käy tasaista tyhjäkäyntiä 1000rpm ja kun kone rupeaa lämpeämään hieman niin nostaa tyhjäkäynti kierrokset n.1500 ja kun kone alkaa olla normaali lämpöinen (lämpöviisari puolessa välissä mittaria) niin alkaa humppaamaan kierroksia 1500-2000rpm eli nostaa sievästi nuo kiekat tuohon 2000rpm ja pätkäisee ja tipahtaa 1500rpm ja sama homma eli nostaa 2000rpm ja pätkäisee ja tipauttaa 1500rpm jatkuu kokoajan.. autoon on nyt vaihdettu lambda,imusarjan tiiviste,lämpötila anturi,immu,bensapumpun rele, siis mikä avuksi ?
Tarkastapa kaasuläppäkytkimen säätö. Naksahtaa kun vähän kääntää. Jos on koko ajan kaasualueella, oire on justiinsa tuo humpaaminen 2000- reilu tonni. Aivo yrittää säätää eikä ymmärrä...

Poissa Volvo 24T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1181 : 03.03.2012, 18:46:38 »
Kyllä sinne tosiaan jää tietääkseni vielä luistonesto päälle, vain R-mallissa saa kaikki elektroniset auttajat pois päältä kokonaan.

Entä mun v70 ku se ainaki antaa sutata? Siinä non pelkkä STC
Volvo V70 2.4T -03 ex. Volvo S40 1.8 -97
ex. Nissan Pick-Up Rokkimonsteri 2.5TD -88
ex. Mercedes-Benz C 200 -01
ex. Jeep Grand Cherokee 3.1TD -01

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1182 : 03.03.2012, 18:48:14 »
Entä mun v70 ku se ainaki antaa sutata? Siinä non pelkkä STC

Siitä lähtee vetoluistonesto pois päältä eli antaa sutia kuinka paljon tahansa. Mutta ajonvakautusta ei saa pois päältä.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa tsei tsei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1183 : 03.03.2012, 19:18:49 »
Tarkastapa kaasuläppäkytkimen säätö. Naksahtaa kun vähän kääntää. Jos on koko ajan kaasualueella, oire on justiinsa tuo humpaaminen 2000- reilu tonni. Aivo yrittää säätää eikä ymmärrä...


joo pitää tarkastella sitä.. kesällä kattoin sen kyllä kun teki samaa oiretta ja naksahti se kytkin kun vähän pyöräytti kaasu alueelle.. jännästi nostaa siihen 2000rpm ja pätkäsee niinku seinään ja tipauttaa siihen 1500rpm

Poissa Pappa Betalar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1184 : 04.03.2012, 15:12:11 »
74o.äänimerkki ei toimi. Sulake ehjä,koska pyyhkijät toimii. Sähkö ei tule tööteille saakka. Onko jossain rele vai katsonko ratista vikaa?

 

Futurez  Kulkukoira