Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3270269 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
täytyy vaan perua huominen töihin lähtö  :P pari tonnia tulee takkiin mut saapahan lasten kanssa viettää entistä enemmän aikaa.

The moose

  • Vieras
230F on yksi kappale todistettu kestävän hihnavaurio, tehtaan hihna katkes -91 seiskasta viime syksynä motarille ja uudella remmillä koneet tulille ja menoks.

Elä sitten edes harkitse motonetin nokkakepin stefaa, helpompi heittää se suorilta roskiin kun asentaa ja heittää se 1000km ajon jälkeen roskiin.

mullon joku stefa jo valmiiks ostettuna oranssi valkosessa pahvilootas, valmistajaa en muista. tarkistin se on curty payen ?

pitää käydä purkamassa niitä jakopään muoveja = kamalassa kunnossa sisäpuoli täysin tervattu, nokkaremmi ei valunu öljyä mutta oli sitä saanut.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2011, 12:19:57 kirjoittanut The moose »

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1609
  • Mafia Connections
Mites noi 240 ohkaset kylkilistojen nipsut on tarkotettu uusittavaksi? Tarvisko listan pään irrota ihan suosiolla, että saa siitä uuden uitettua? Pesin autoa, ja tökkäsin jotenkin vammasesti harjalla, ni katkes se keulimmainen nippeli. Koetin tietty irrottaa listan päätä, mutta ei se nyt tunnu irtoavan ehjänä. jumittuuko ne aina, vai onko siinä joku kikka? Paljon tarvii dynamiittia?

Tilanne saattaa olla jo mennyt ohi mutta vastaanpa nyt kuitenkin.

Ainakin ne nipsut jotka hankin joitakin vuosia sitten tiskiltä toimivat eri logiikalla kuin alkuperäiset kiinnikkeet. Uusi nipsu oli pienempi ja se meni yksinkertaisesti ensin asettamalla paikalleen ja sitten kiertämällä 90 astetta. Listan pään pytyi siis jättämään rauhaan. Suurempi ongelma oli saada vanhojen katkenneiden nipsujen jäänteet pois listan sisäpuolelta.
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Tilanne saattaa olla jo mennyt ohi mutta vastaanpa nyt kuitenkin.

Ainakin ne nipsut jotka hankin joitakin vuosia sitten tiskiltä toimivat eri logiikalla kuin alkuperäiset kiinnikkeet. Uusi nipsu oli pienempi ja se meni yksinkertaisesti ensin asettamalla paikalleen ja sitten kiertämällä 90 astetta. Listan pään pytyi siis jättämään rauhaan. Suurempi ongelma oli saada vanhojen katkenneiden nipsujen jäänteet pois listan sisäpuolelta.
Jep, tilanne ohi. Käytin astetta suorempaa ratkaisua, hain kaverilta vanhoja ehjiä klipsuja, ja tein vingulla siihen listaan sellaisen hahlon, mistä sain  vanhat pois, ja uudet tilalle. En tietenkään siihen kiinnityskohtaan tuota hahloa tehnyt.

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Onko kellään hyviä ideoita miten volvo s70 takajousen kupin pultin saisi irti? Sekun pyörii tyhjää kun mutteria vääntää ja itse pultista ei oikein saa pidettyä kiinni.
XC70 D5

hevonen

  • Vieras
Onko kellään hyviä ideoita miten volvo s70 takajousen kupin pultin saisi irti? Sekun pyörii tyhjää kun mutteria vääntää ja itse pultista ei oikein saa pidettyä kiinni.
Niinhän ne usein tekee. Hitsaa sen kannan paikalleen sinne kuppiin.
Tai sitten leikkaat sen mutterin pois niin pultinkanta lähtee kupin sisäpuolelle, sitten vaan uus pultti.

Poissa Kallu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Käykö 10 venttiilisen kasipätkän pakosarjan tiiviste 20 venttiiliseen? Motonet ei ainakaan myy kuin 10V-versiota.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Käy se pultinrei´ille, mutta kanavat kannessa on aika erin muotoiset. En kyllä laittais.

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Pitäs tänää mennä kattelemaan hiukan uutta autoo. Mulla ei ole ollut ennen automaattia, joten onko jotain "testejä" joilla vois kokeilla sen toimivuutta?
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Pitäs tänää mennä kattelemaan hiukan uutta autoo. Mulla ei ole ollut ennen automaattia, joten onko jotain "testejä" joilla vois kokeilla sen toimivuutta?
Lappu lattiaan vaan ja tunnustelee miten vaihtaa.
Jos paljon miettii niin voi olla jotain hämärää laatikossa.
Ja se että kuinka paljon nykäsee, nykäsee jokatapauksessa kovassa kiihdytyksessä.

Mutta yks mikä on hyvä tehdä niin katsoa öljyt tikusta että on punaista, ei mustaa, ja se ettei haise palaneelle. Jos tuollaista havaittavissa, suosittelen unohtaan kys yksilön.

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Seelvä, toivotaan että osuis hyvä yksilö omalle kohdalle. :)
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Dodiin tuli kaupat tehtyä! Kertokaapa millä kannattaisi vetäistä tuo mallimerkintä pois takaluukusta ilman ettei raaputa maalia? :nohnoh Saisko sen jollain siimalla esimerkiksi hinkattua pois?
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Siimaa voi kokeilla jos pysyy siellä merkkien takana. Muovinen (pakkeli)lasta voi toimia. Kuumailmapuhaltimella kannattaa pehmittää liimoja jos ovat kovettuneet. Ja sitten liimajämät peltipinnasta joko Tar Removerin -liuottimella tai porakoneeseen tulevalla "toffee laikalla".

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Kiitän! Täytyypi mennä heti kokeilemaan.

EDIT: Joo hyvin lähti siimalla ;)
« Viimeksi muokattu: 18.03.2011, 16:56:31 kirjoittanut Jeze »
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa Kraken

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
...
« Viimeksi muokattu: 28.01.2020, 14:50:31 kirjoittanut Kraken »

 

RallyBaron  Samppasport