Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Tapahtumat => Aiheen aloitti: Hanna^ - 03.03.2018, 23:55:45
-
Tänä vuonna yhdistys järjestää kesämiitin lisäksi toisen ratapäivän 2.6.2018, jolloin on mahdollista päästä ajamaan ja tutustumaan rataan Motopark Racewaylla Virtasalmella (http://www.motopark.fi)!
(http://www.motopark.fi/wp-content/themes/motopark/images/motopark_logo_footer.png)
Moottorirata on varattu koko päiväksi, joten ajamiseen on runsaasti aikaa!
Cosworth & RS Club Finland Ry tulee vieraaksemme ratapäivään :)
Kyseessä on normaali ajopäivä, suurin sallittu ohiajomelun enimmäismäärä on 96,9 desibeliä dB(A). Sähköinen äänen voimakkuuden seurantajärjestelmä mittaa kunkin radalla ajavan moottoripyörän ja auton ohiajomelun. Autojen melutasoa tarkkaillaan myös ratakatsastuksessa.
TÄRKEITÄ SÄÄNTÖJÄ JA OHJEITA
Hieman infoa radalle haluaville! Lue ja sisäistä!
Rata-ajo hinnasto:
Rata-ajo on yhdistyksen jäsenille ilmaista.
Ei-jäsenet 30€ ja ajo ainoastaan volvolla.
Jäseneksi voi liittyä tästä (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=94397.0). Jäseneksi voi myös liittyä paikan päällä.
HUOM! 1.5.2018 ja sen jälkeen liittyneet pääsevät radalle ainoastaan volvolla. Vanhat jäsenet myös muun merkkisillä autoilla.
Auton katsastus
- Auton tulee läpäistä melurajan asettamat vaatimukset, screampipeilla varustetulla autolla ei tarvitse haaveilla radalle pääsystä.
- Katsastuksessa maksimimissaan 2 yritystä.
- Autossa ei saa olla irtorojua kyydissä, ei edes peräkontissa sitä irtonaisena seilaava subbaria. (Tukevat/kiinteät asennukset katsotaan tapauskohtaisesti)
- Akun tulee olla tukevasti kiinni!!!
- Renkaiden tulee olla kunnossa (ei mitään asiaa radalle jos kankaat paistaa!!!)
- Autossa ei saa olla nestevuotoja (öljy/bensa/diesel/jäähdytinneste tms)
Yleispätevästi auton tulee siis olla tieliikennekelpoinen!
Ajaminen
(https://preview.ibb.co/iyZpCk/Sieppaa.png) (https://ibb.co/dhCLJQ)
- Promillereaja on 0. Ajokunto voidaan todeta puhalluskokeella.
- Kuljettajalla ja mahdollisella kyytiläisellä oltava rata-ajoon soveltuvat kypärät päässä.
- Ikkunat pidetään radalla ajon aikana kiinni!
- Seuraa myös taustapeilejä ja aja herrasmiesmäisesti. Emme ole kilpailemassa joten päästä nopeammat edelle kun se on turvallista.
- Kun ohitat hitaampaa tai jäähdyttelykierroksella olevaa, tee se turvallisesti ja varmistu että tila riittää. Edessä oleva ei välttämättä ole huomannut sinua vielä!
Radalla ajaessa seuraa ja noudata mahdollisia lippuja ja muita ohjeita.
(https://image.ibb.co/mAqUsk/Sieppaa.jpg) (https://imgbb.com/)
Ajetaan turvallisesti, kovaa ja pidetään hauskaa!
Varikkoalueella / parkkipaikalla on noudatettava varovaisuutta! On EHDOTTOMASTI KIELLETTYÄ varikolla/parkkipaikalla polttaa kumia, tehdä nopeita lähtöjä, ajaa nopeampaa kuin "reipasta kävelyvauhtia".
Tärkein sääntö: pidä hauskaa ja varmista omalla käyttäytymisellä, että myös muilla on hauskaa! :)
Jos törkeitä ja/tai turvallisuuden vaarantavia sääntörikkomuksia tavataan, yhdistyksellä ja sen toimihenkilöillä on valtuudet poistaa sääntöjä rikkonut henkilö/auto alueelta tai peruuttaa ajo-oikeus radalla.
Nähdään Motoparkissa!
-
Pääsee viimeistään tuolloin kokeilemaan kestääkö englantilainen pyörillään vai käykö samalla tavalla kuin viimeksi V:>
-
Pääsee viimeistään tuolloin kokeilemaan kestääkö englantilainen pyörillään vai käykö samalla tavalla kuin viimeksi V:>
Pitänee siis pyytää päästä kyytiin heti ensimmäisenä, näkee sitten lopputuloksen ihan eturivin paikalta? :D
-
Meinaatko että uskallat lähteä kyytiin? :idiot2:
-
Hemmetti tässä pitää alkaa V40:stä korjata kun melkein nurkillakin järjestetään ratapäivät.
-
Tuonnehan pyyhkäisisi Heinäveden mökiltä ihan päiväseltään.
-
Meinaatko että uskallat lähteä kyytiin? :idiot2:
Miksen uskaltais, Englantilaisessahan on nyt kaaret ja kaikki :D Mikä voisikaan mennä vikaan? :D
-
Pakko varmaan tulla, nyt on niin lähellä kotia. Jos autokin kestäisi ehjänä kotiin asti tällä kertaa :buck2:
-
Hyvä juttu että tännekkin kulmille välillä :) Alle 200 kilsaa ni sehän on jo ihan vieressä :D
Onpahan tavotetta saada autoa valmiimmaks.
-
Eli jos nyt liityn yhdistyksen jäseneksi ni saa ajaa erimerkkisellä autolla ratapäivillä?
-
Eli jos nyt liityn yhdistyksen jäseneksi ni saa ajaa erimerkkisellä autolla ratapäivillä?
Kyllä, juuri näin, kunhan auto menee ratakatsastuksesta läpi hyväksytysti. :)
-
Pari tyhmää kysymystä... Minkälainen kypärä pitää olla (esim mopokypärä, kelpaako?) Ja kannattaako melkein vakiolla Volvolla lähteä tien, eikun radan tukkeeksi..? :o
-
Pari tyhmää kysymystä... Minkälainen kypärä pitää olla (esim mopokypärä, kelpaako?) Ja kannattaako melkein vakiolla Volvolla lähteä tien, eikun radan tukkeeksi..? :o
Mopokypärä kelpaa kunhan se on ehjä ja pysyy päässä. Kypärän tulee olla moottoriajoneuvokäyttöön soveltuva. Ts. vanha 80-luvun Jofa ei kelpaa eikä pyöräilykypärä.
Kannattaa lähteä! Hauskaa se vaan on! :D Tärkeintä on kuitenkin että osaa huomioida muut ja jos joku muu tulee selvästi kovempaa, anna hänelle tietä.
-
Pari tyhmää kysymystä... Minkälainen kypärä pitää olla (esim mopokypärä, kelpaako?) Ja kannattaako melkein vakiolla Volvolla lähteä tien, eikun radan tukkeeksi..? :o
Mopokypärä kelpaa kunhan se on ehjä ja pysyy päässä. Kypärän tulee olla moottoriajoneuvokäyttöön soveltuva. Ts. vanha 80-luvun Jofa ei kelpaa eikä pyöräilykypärä.
Kannattaa lähteä! Hauskaa se vaan on! :D Tärkeintä on kuitenkin että osaa huomioida muut ja jos joku muu tulee selvästi kovempaa, anna hänelle tietä.
Taavin vastausta komppaan. Ehdottomasti vaan radalle jos vähääkään mieli tekee, nää tapahtumat on just sitä varten, että Volvolla kuin Volvolla sinne pääsee kokeilemaan :)
-
No helevetti, täytynee tulla kokeilemaan... :)
-
Mikäs tuossa on ideana että 1.5. jälkeen liittyneet eivät pääse kuin Volvolla radalle? Meneekös se sitten jatkossa siihen, että ennen 1.5.2018 liittyneet saavat ajaa millä huvittaa ratapäivillä ja uudemmat jäsenet eivät?
-
Mikäs tuossa on ideana että 1.5. jälkeen liittyneet eivät pääse kuin Volvolla radalle? Meneekös se sitten jatkossa siihen, että ennen 1.5.2018 liittyneet saavat ajaa millä huvittaa ratapäivillä ja uudemmat jäsenet eivät?
Sen idea on toimia varmistuksena tälle:
Rata-ajo hinnasto:
Rata-ajo on yhdistyksen jäsenille ilmaista.
Ei-jäsenet 30€ ja ajo ainoastaan volvolla.
Yhdistys järjestää tapahtumia jäsenille ja taloudellisen tilanteen niin salliessa on tapahtumat yhdistyksen jäsenille maksuttomia.
On kuitenkin ollut tapauksia, joissa henkilö on liittynyt yhdistyksen jäseneksi vain sen takia, että pääsee halvalla ajamaan radalle omalla autollaan, usein muun merkkisellä sellaisella. Yhdessä tapauksessa tämä muun merkkinen auto ja kuljettajan asenne oli enemmän kilpa-ajoon suunniteltu kuin ajoharjoitteluun, mihin tapahtuma oli tarkoitettu. Tämä aiheutti auton tuojan ja järjestävän tahon välillä näkemyseroja.
Yhdistyksen Hallitus on tämän johdosta tehnyt tuon linjauksen jäseneksi liittymisen ja ajo-oikeuden välillä, näin karsitaan pois halvan rata-ajomahdollisuuksien metsästäjät jättäen kuitenkin mahdollisuuden uusille jäsenille ajaa Volvollaan radalla. Ennen asetettua aikarajaa jäseneksi liittyvillä on suurella todennäköisyydellä muitakin motiiveja kuin radalle pääseminen halvalla ja osaavat käyttäytyä järjestävän tahon antamien ohjeiden mukaisesti vaikka ajaisivatkin muun merkkisillä autoilla radalla.
Sullakin on tässä vielä vaille viikko hyvää aikaa liittyä jäseneksi jos et ole sitä vielä tehnyt ;)
-
onkos kiihdytysradalla toimintaa ratapäivillä?
-
onkos kiihdytysradalla toimintaa ratapäivillä?
Noup, pelkästään rata-ajoon ko. päivä.
-
Mihin aikaan tapahtuma alkaa ja milloin päättyy?
-
Mihin aikaan tapahtuma alkaa ja milloin päättyy?
Rata on avoinna alustavan aikataulun mukaan klo 11-18. :)
-
Varikolla saa varmaan sähköä normaaliin tapaan kompuralle ym. työkaluille?
-
Hmm tuliskohan ees vaikka katteleen, vai tuleeko kuulusat "nälkä kasvaa syödessä"
"ei yhestä juustohampparista tuu ku vihaseksi"
Suomeksi= kyrsii ku ei pääs ajaan :D
Käyttiksessäkin vaan ompi kitkat alla joista takasissa ehkä reilu milli kuvio pintaa, eessä ok.
Vakio putkikin lahos keskipöntöltä, niin nyt kylkiränni ilman kattia, yks läpivirtaava pönttö
ja ulostuloon lyöty joku mk1 v40 t4:sen resonaattori mikälie ja pien kurvi ettei suoraan sivulle puhalla.
Taitaa silti pitää liikaa mökää radalle :-\ Renkaat nyt vielä vääntäis jos välttämätöntä, tosin pidon kannalta
kyseiset mahd vaihettavat renkaat ei paremmat ole, vaikka kuviota oiskin +2,5mm(kitkat nekin).
Putkelle paha tehä oikein mitään.
Ei oikein keksi mitään noisekilleriä joka ei lentäis ekassa veätyksessä pihalle :-\
Hmm jäiskö siis kotia murjottaan ja ehkä ens kerralla paremmilla vehkeillä :buck2:
-
Hmm jäiskö siis kotia murjottaan ja ehkä ens kerralla paremmilla vehkeillä :buck2:
Jos ei nyt niin sit vajaan parin kk:n päästä viimeistään 28.7. Ahvenistolle. Ainakin on vähän aikaa virittää kalustoa kuntoon :tykkää:
-
Jos ei nyt niin sit vajaan parin kk:n päästä viimeistään 28.7. Ahvenistolle. Ainakin on vähän aikaa virittää kalustoa kuntoon :tykkää:
(https://thumb.ibb.co/bPoONd/IMG_20180531_222825_1.jpg) (https://ibb.co/bPoONd)
(https://thumb.ibb.co/jweV2d/Screenshot_2018_05_31_22_27_57_1.png) (https://ibb.co/jweV2d)
Mjoo.. Voipi olla että paremmalla menestyksellä koittas ahvenistolle.
Tai sinne ainakin ees katteleen, jossei yhen ratapäivän takia malta putkea ja renkaita laittaa V:>
Kummallakaan radalla ei oo tullu kyllä ajamassa käytyä, että sinäänsä mielenkiintoa ois molemmissakin käyä.
Noh aina ei voi voittaa :D
Ota nyt nuista luurii saatavista apeistakaan mitään varmaa tolkkua V:>
Takaovi oli auki 3500-4500rpm välin pumppailua ja käsi niin lähellä ko kuskin jakkaralta yls, eli jtn ~40cm päästä kai kun istuinosan reunalta katottu.
Jännä vaan että tuo 89db tuli siitä ko huuatin poppeja täysillä, joista vois hyvinkin tulla jtn yli 130db asianmukasella mittauksella, mut 120db nyt ainakin varmuudella. Joten eipä taija olla täten moisee luuri appiinkaan luottaminen :-\
-
Puhelimen mittariin ei pahemmin kannata luottaa, riippuu aina mitä mikrofoni nappaa. Omassa ysissä puhelin näytti 89db, katsastuksessa mittaus muistaakseni 97db ja killerin kanssa 93db
-
Tarkotus olisi tulla noin neljän aikaan katsomaan miltä näyttää. Älkää rikkoko vehkeitä ennen sitä. -H-
-
11-11.30 tienoilla ois tarkoitus saada laitos paikalle. Kerrankin lyhyt matka ratapäivään.
-
Ois tarkotus tulla katselemaan, jos aman yöllä väsätty laturimuutos toimii (fixus aukeaa ysiltä, toivottavasti löytyy käypänen hihna).
-
Olihan siellä ratailijoita, vähän turhan lämmin keli vaan ja autokin pysyi pyörillään :P
-
Laittakaahan kuva/videomatskua kun itse jouduin jättämään väliin :-\
-
Laittakaahan kuva/videomatskua kun itse jouduin jättämään väliin :-\
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180602/e275ed82df88ff7e0c3eb8f82ba98597.jpg)
-
Otitko TPK videota aivan loppupäivästäkin viimeisiltä kierroksilta? Hyvin miedosti tuli parilla vikalla kerralla kiusattua takarenkaita kohti pääsuoraa noustessa ja omista kameroista oli siinä vaiheessa jo akut loppu :(
-
Otitko TPK videota aivan loppupäivästäkin viimeisiltä kierroksilta? Hyvin miedosti tuli parilla vikalla kerralla kiusattua takarenkaita kohti pääsuoraa noustessa ja omista kameroista oli siinä vaiheessa jo akut loppu :(
Kyyyyyllä tuolla taita olla vertailu pätkää bodyrollin määrästä englantilaisesta vs kalmakuljetus :D
-
Kiitoksia paljon järjestäjille. Nurmijärveltä lähdettiin ja pari kierrosta ajeltiin. Lämmin keli oli ja hieno rata tuo. Ekaa kertaa pääsi tutustumaan.
-
Auto pelasi ja kolme tai neljä useamman kierroksen settiä poika kävi radalla. Noin kolmen pintaan taidettiin pakata lelut kyytiin ja poistua, keli oli kyllä loistava mutta saipahan rataan tuntumaa näilläkin kierroksilla.
Meilläkin kyseessä siviiliauto niin silti äänenmittauksen takia piti lähtösuoralla varmuudeksi himmailla ettei mene äänet yli, vähän hassu fiilis moisesta. Tämä ei toki järjestäjän eikä radanpitäjän vika.
Jonkun kanssa puhuin äänenmittaukseen liittyvistä asioista, aika paljon arpapeliä ja mittaustekniikkaa mitä mittarin saa näyttämään. Vaikka olisi mittarin mukaan ok siitä kohti missä mikkiä on pidetty niin todellisuus voi olla aivan muuta. Sitten jos mittauspisteen kohdalla dumpin suhaus, rajoittajalle meneminen tai jopa rengasmelu aiheuttaa äänipiikin niin peli seis ???
-
Auto pelasi ja kolme tai neljä useamman kierroksen settiä poika kävi radalla. Noin kolmen pintaan taidettiin pakata lelut kyytiin ja poistua, keli oli kyllä loistava mutta saipahan rataan tuntumaa näilläkin kierroksilla.
Meilläkin kyseessä siviiliauto niin silti äänenmittauksen takia piti lähtösuoralla varmuudeksi himmailla ettei mene äänet yli, vähän hassu fiilis moisesta. Tämä ei toki järjestäjän eikä radanpitäjän vika.
Jonkun kanssa puhuin äänenmittaukseen liittyvistä asioista, aika paljon arpapeliä ja mittaustekniikkaa mitä mittarin saa näyttämään. Vaikka olisi mittarin mukaan ok siitä kohti missä mikkiä on pidetty niin todellisuus voi olla aivan muuta. Sitten jos mittauspisteen kohdalla dumpin suhaus, rajoittajalle meneminen tai jopa rengasmelu aiheuttaa äänipiikin niin peli seis ???
Noin se tuntuu ympäristö ihmisten mielestä menevän... minähän se onnistuin ihan täysin vakiolla T4:lla ylittämään annetun rajan ensimmäisenä.
-
Tulihan siellä kävästyä katselemassa, radalle ei tuolla amalla toki kehdannut mennä häiritsemään muiden ajoa :D 500km ajoa, ja kyllä vaan amalla uskaltaa näköjään tehdä vieläkin pitkiä reissuja :)
Saitko Suoli auton kuntoon?
-
Saitko Suoli auton kuntoon?
Juu sai se. Käytätti vaan hakemassa laakerin mikkelistä.
-
Kyyl. Auto tuli kuntoon reilulla avustuksella. Monia apukäsiä ja työkalujen lainaajia oli onneks paikalla S*
-
Tuli itekkin hämmästeltyä kotimatkalla huonoa suorituskykyä, ahtopaineet ei noussu kuin about 0.6bar paikkeille, oli sitten bypassin letku lähtenyt karkuun :idiot2:
-
Tuolla muutama heikkolaatuinen kännykällä otettu kuva.
https://imgur.com/a/YmT2FmU
(https://i.imgur.com/e1bhDPK.jpg)
Ja muutama videonpätkä..
https://www.youtube.com/watch?v=-AMWHEgvRKw
https://www.youtube.com/watch?v=T5yIx6BLhVM
https://www.youtube.com/watch?v=MUQ1zhnyT84
lataaminen huonontaa kuvanlaatua entisestään ja tuulisuojattu mikkikin ois kiva..
-
Tässä videota CRSC:n puolelta katsottuna. :)
https://youtu.be/HJmwD0sqLgQ (https://youtu.be/HJmwD0sqLgQ)
Jatketaan yhteistyötä, niin saadaan jäsenille enemmän ajomahdollisuuksia puolin ja toisin. :)
-
Radan varrelta jotain materiaalia. https://youtu.be/56KqjN4ER1w Toinenkin pätkä oli rakenteilla mut alkoi herjailemaan ettei tila riitä :idiot2: katotaan sitä sit myöhemmin...
Varikolla jossain vaiheessa kävelty
https://youtu.be/DW3N9BPohjk
Incar:a Lankun kyydistä.
https://youtu.be/gpeXMTfKXRs
-
Radan varrelta jotain materiaalia. https://youtu.be/56KqjN4ER1w Toinenkin pätkä oli rakenteilla mut alkoi herjailemaan ettei tila riitä :idiot2: katotaan sitä sit myöhemmin...
Varikolla jossain vaiheessa kävelty
https://youtu.be/DW3N9BPohjk
Incar:a Lankun kyydistä.
https://youtu.be/gpeXMTfKXRs
Ei tullut kenttähuollosta videokuvaa? :D
-
Ei tullut kenttähuollosta videokuvaa? :D
Siitä ei tullut otettua :D
Kunnon reality tv:tä jos sinne olis goprota tunkenut väliin :D
-
Kunnon reality tv:tä jos sinne olis goprota tunkenut väliin :D
Asiantuntevan kommentoinnin ja juonnon kera tottakai.
Pikkasen oli näköjään nopeuseroa takasuoran jälkeisessä mutkassa englantilaisella muihin :D
-
https://youtu.be/waCT9MfdRec
https://youtu.be/pB_gkFaif-M
Pari pätkää lisää.
-
Asiantuntevan kommentoinnin ja juonnon kera tottakai.
Pikkasen oli näköjään nopeuseroa takasuoran jälkeisessä mutkassa englantilaisella muihin :D
ensikertalaisena katoin joka kerta kun tulin siihen mutkaan että se vetää tiukasti vasempaan kun on se huolto tie siinä... jotenkin korvien välissä huutaa jarruta vaikka olis kestänyt hyvin pitää vauhtia yllä.
-
https://youtu.be/waCT9MfdRec
https://youtu.be/pB_gkFaif-M
Pari pätkää lisää.
Juhui mun fuckkeri oli päässy vilmille! :D
-
Noin se tuntuu ympäristö ihmisten mielestä menevän... minähän se onnistuin ihan täysin vakiolla T4:lla ylittämään annetun rajan ensimmäisenä.
Hmm. Näyttää täten siis siltä että pitää tyytyä itse katsojan rooliin näissä tapahtumissa jos meinaa tulla.
Videot kattoneena oma käyttis pitäis tuon kylkiputken sijaan varmaan sillä katti+keskipönttö+ulostulo puskurille putkellakin sellasta mekkalaa, että takasuoralta kuuluis äänet enempi ko Lankun volvosta.
Tai sit pitäs ko putkella tuolla b200f:llä ajaa sukkasillaan, eikä veellä raikkarille asti.
Saati nykysellä kylkirännillä ilman kattia, jossa vain motonetin/bilteman lyhin pyöreä 3" vaimennin ja 3" ulostuloon lekalla lyöty t4 x40:in akselin kohilla oleva "resonaattori".
Saati aikanaan valmistuva harraste screamereineen :-\
Noh valintakysymyksiä nuo pakoputket ::)
Mitenkään tässä yleisillä syrjäteillä hiljaseen aikaan perseilyä puolustele kuitenkaan..
Mutta kun nuita pykäliä tuntuu olevan, niin jokseenkin ymmärrän miksi jotkut sitäkin harrastaa ratapäiville menon sijaan :-\
-
Kyllä kylkiputkellakin saa tarpeeksi hiljaisen. Tarmo_L:n 242 antoi viime syksynä 3" putkistolla kahdella lyhyellä läpivirtaavalla 90db Motoparkin pääsuoralla 0,7bar paineella, aika rankka nokkakin vielä. Tosin siinä on mun tekemät pöntöt kun Simonssin pikkupöntöillä antoi jo joutokäynnilläkin reilusti kovemman melun ;D
-
Mitenkään tässä yleisillä syrjäteillä hiljaseen aikaan perseilyä puolustele kuitenkaan..
Mutta kun nuita pykäliä tuntuu olevan, niin jokseenkin ymmärrän miksi jotkut sitäkin harrastaa ratapäiville menon sijaan :-\
Katsastuspykäläthän on kiristynyt ja saattavat mittailla noita meluja katsastuksessakin.
-
Kyllä kylkiputkellakin saa tarpeeksi hiljaisen. Tarmo_L:n 242 antoi viime syksynä 3" putkistolla kahdella lyhyellä läpivirtaavalla 90db Motoparkin pääsuoralla 0,7bar paineella, aika rankka nokkakin vielä. Tosin siinä on mun tekemät pöntöt kun Simonssin pikkupöntöillä antoi jo joutokäynnilläkin reilusti kovemman melun ;D
Juu kyllä pöntöilläkin on väliä vs nui mnet/biltema hinnat alkaen tarvikkeet jotka lahookin jo parissa vuodessa ympärvuotisella käytöllä.
Ja juu katsastusta oottaessa mitä sielä sanoo, tolla mainitulla taakse asti menevällä on leimaltakin päästy viime jouluna ilman moitteita.
Liekö viittii kylkiputkella lähtä ees koittaan, ainakaan ennenko keksis jonku ulkokuoriltaan mahollisimman ohuen mutta vaikka 1,20m pitusen vaimentimen :D