Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Hemulis - 21.09.2011, 13:13:44

Otsikko: Käyntihäiriöiden selvitys
Kirjoitti: Hemulis - 21.09.2011, 13:13:44
Ajattelin infota omasta tapauksestani, koska täällä on paljon porukoilla ilmennyt vastaavia ongelmia.

Eli, yhtenä aamuna töihin lähtiessä auto käynnistyi normaalisti, mutta yskähteli heti liikkeelle lähtiessä rajusti. Tyhjäkäynti olematon ja röpötti julmetusti.

Soitto hinurille ja auto pajalle. Vikakoodit IMM ja ECU. Kummastakaan ei vikaa löytynyt, joten pitkien tutkailujen jälkeen ECU:lta lähtevä johtosarja syyniin. Siellä 2 hapettunutta johtoa hankasi toisiinsa. Johtosarja irti ja piuhat kuntoon.

Aina ei näköjään vika löydy viallisista komponenteista, joten siksi ihan vinkkinä tämä tarina.









Otsikko: Vs: Käyntihäiriöiden selvitys
Kirjoitti: Koo Pee - 22.09.2011, 00:04:50
Ajattelin infota omasta tapauksestani, koska täällä on paljon porukoilla ilmennyt vastaavia ongelmia.

Eli, yhtenä aamuna töihin lähtiessä auto käynnistyi normaalisti, mutta yskähteli heti liikkeelle lähtiessä rajusti. Tyhjäkäynti olematon ja röpötti julmetusti.

Soitto hinurille ja auto pajalle. Vikakoodit IMM ja ECU. Kummastakaan ei vikaa löytynyt, joten pitkien tutkailujen jälkeen ECU:lta lähtevä johtosarja syyniin. Siellä 2 hapettunutta johtoa hankasi toisiinsa. Johtosarja irti ja piuhat kuntoon.

Aina ei näköjään vika löydy viallisista komponenteista, joten siksi ihan vinkkinä tämä tarina.

Kiitän vinkistä>mitä useampi sähköpiuha ja tietokone, sitä enemmän vikoja olen havainnut  vanhojen ajoneuvojen suhteen...

Nimim. komponentit vaihettu 850:, moottorin ohj.boxi, IMM,antureita asentoon ja lämpöön ym. ABS,lamda,nokka ja kampitunnistus,kaasuläpän asento jne.. ihanan halpaa varsinkin jos vika oliskin johdossa alkaapi sylettää :P?