Autodiagnoosi  Carcom Oy

Äänestys

Miten osallistun kesätapahtumaan

Tulen paikalle ja osallistun tapahtuman järjestämiseen ja ajan ehkä radalla
Tulen paikalle ja aion ajaa radalla
Tulen paikalle ja aion vaan hengailla
Tulen paikalle ja osallistun tapahtuman järjestämiseen, sekä hengailuun

Ratapäivät Botniaring 3.8.2013 - järjestelyt ym keskustelut ja ilmoittautumiset

  • 197 Vastauksia
  • 77677 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Paul t4

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2887
  • Valtra Racing Club Finland
Viime vuonna tuli sanomista liian isosta musiikin soitosta. Onko homma hoidettu erillisellä alueella?
Vai soittaako porukka nätisti musiikkia pienellä?  ;)
Toivotaan  ;)
"My hovercraft is full of eels"
 XC70 D5 AWD A - 04 (2:en hengen paku)
ex S40 T4 - 98
ex 240 2.3 GL a - 86

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6848
  • Kaikkee sitä...
Ja misä?  :o

 :D

Noku joku piti lomat jo viimekuussa... :-\
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7969
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa Lättähäntä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vedetäänkö tuolla köyttä?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vedetäänkö tuolla köyttä?

Viimevuonna jäi tuo etuveto - käteenveto kilpailu tekemättä, mutta sen sijaan vedettiin Tiinaa vuorotellen...
Taisi olla siten, että etuvetoporukka ei saanut tarpeeksi väkeä vetoon, niin ei sitä sitten järjestetty.


Mulla on yksi spesiaali pokaali, jonka tulee saamaan joku yhdistyksen jäsen, vielä en oo päättänyt, että kuka ja millä perusteella, mutta kiertopalkinnoksi se tulee sitten, eli ensivuonna joku muu saa sen..  Onhan tässä vielä hyvin aikaa päättää, mihin se menee :)

Eli isäni sairaseläkkeellään harrastaa terästaidetta ja tuollaisia se värkkäilee ja teki yhden annettavaksi kiertopalkinnoksi vrcf:lle

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Kuinka väki on kiillotellu ja puunannu autojaan huomista varten? Minä en yhtään, suoraan ajosta.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Kuinka väki on kiillotellu ja puunannu autojaan huomista varten? Minä en yhtään, suoraan ajosta.

Pyh, isommat kurat huuhtelin pois.
Hiekkatietä kun joutunee ajelemaan jonkun verran, niin eiköhän tuo taas paskaannu aamulla. >:(
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Monta iltaa on jynssätty paskaa maalipintaa. :p

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Itsekkin käytin tätä varten autoni pesussa pari kolme viikka sitten

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Täynnä paskaisia kädenjälkiä, katsastusremontti päättyi tuntia ennen liikkeelle lähtöä :D
No kun halvalla sai.

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Amatsooni pakattu, aamulla pannaan rauta hankaan ja kohti jurvaa. :3/4 jättää sen:
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Amazonilla lähtään aamulla körryyttään jurvaa kohti..
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Paikalla -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Ja Romu buukattu täyteen eli 1+3, kuudelta Mikkelistä lähtö.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8935
  • Kartanoita kartano täynnä
kuudelta Mikkelistä lähtö.

Taidetaan tässä maassa startata keskimääräistä useampi Volvo huomisaamuna tuohon aikaan   *kahvia-> :3/4 jättää sen:

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8935
  • Kartanoita kartano täynnä
Näitä jaellaan tiedoksi ja allekirjoitettavaksi teltalla samassa paikassa jossa ilmoittaudutaan radalle.

Lainaus
Sääntöjä ja ohjeita VRCF ry:n (V Racing Club Finland ry) järjestämille ratapäiville

Nämä ohjeet ja säännöt ovat voimassa VRCF ry:n järjestämissä ratatapahtumissa. Näitä ohjeita ja sääntöjä voidaan tarkentaa tai muuttaa vielä erikseen annettavilla ohjeilla sekä määräyksillä esim. itse tapahtuman aikana. Ohjeita on ehdottomasti noudatettava. Ohjeiden noudattamatta jättäminen voi aiheuttaa rajoituksia itse tapahtumaan tai aiheuttaa vastoin sääntöjä toimineen henkilön poistamisen radalta.

Vastuut ja vakuutukset

Ajoharjoittelu radalla tapahtuu omalla vastuulla. VRCF ry ei ota mitään vastuuta mahdollisessa onnettomuus- tai vahinkotilanteessa. Radalla ajamisen edellytyksenä on vastuuvapauslomakkeen täyttäminen ja allekirjoittaminen. Vastuuvapauslomakkeella rata-ajoon osallistuva vapauttaa yhdistyksen ja sen toimihenkilöt kaikesta vastuusta minkä tahansa vahingon sattuessa. Lisäksi sitoutuu noudattamaan kaikkia tapahtuman järjestäjän ja radan ylläpitäjän antamia ohjeita ja määräyksiä rata- sekä varikkoalueella tai niiden välittömässä läheisyydessä. Jokainen on itse velvollinen selvittämään omasta vakuutusyhtiöstään autovakuutuksensa voimassaolon radalla ajettaessa. Käytännöt vaihtelevat vakuutusyhtiöittäin.

Mikäli ratapäivään osallistuva kuljettaja tai kuljettajan ajoneuvo aiheuttaa vaurioita radalle (esim. rengasvallin vauriot, radan puhdistustarve tms), kuljettaja on velvollinen korvaamaan vahingosta aiheutuvat kustannukset.

Radalla ajaminen

Promilleraja kerhon ajotapahtumissa on ehdoton nolla. Radalle menijä on vastuussa siitä, että auto on teknisesti kunnossa. Ennen radalle pääsyä auto myös tarkastetaan yhdistyksen tai yhdistyksen valtuuttaman tahon toimesta. Auton sisätiloissa ja tavaratilassa ei saa olla mitään irrallaan olevaa tavaraa, kaikki irtain tulee poistaa ennen radalle ajoa. Ajon aikana on kaikkien autossa olevien (max. 2 henkilöä/auto) käytettävä kypärää sekä turvavöitä. Auton ajovalojen tulee olla päällä radalla ajettaessa.

Auton ei tarvitse olla katuliikenteeseen rekisteröity eikä katsastettu. Voimassaoleva liikennevakuutus on kuitenkin oltava. Vakuutuksen voimassaolosta on pyydettäessä esitettävä todistus.

Radalle mennään ja poistutaan ainoastaan ratavarikon tai muun sen sijasta erikseen osoitetun reitin kautta. Radalle saa mennä vasta saatuaan luvan VRCF:n hallituksen nimeämältä edustajalta. Radalle menijän tulee noudattaa erityistä varovaisuutta ja itse varmistaa, että rata on vapaa. Radalle mentäessä ja sieltä poistuttaessa tulee käyttää hyvissä ajoin suuntamerkkiä.

Suurin suositeltava kierrosmäärä yhdellä kerralla ajettavaksi on n. 5 kierrosta. Määrä riippuu radan pituudesta sekä ajovauhdista. Kuljettajan havaitessa renkaissa tai jarruissa pidon heikkenemistä, on tällöin ajettava varikolle jäähdyttelemään ja tarkastamaan auton tekninen kunto.

Rata on yksisuuntainen! Mahdollisen pyörähdyksen jälkeen kuljettajan tulee varmistua oikeasta ajosuunnasta. Väärään suuntaan ajaminen on kaikissa olosuhteissa kiellettyä. Kun radalla ajettaessa nopeampi ajoneuvo saavuttaa hitaamman ja ryhtyy ohitukseen on ohittajalla aina vastuu tilanteesta. Ohittajan on siis noudatettava erityistä varovaisuutta. Suositeltavaa on, että muuta liikennettä tarkkaillaan aktiivisesti taustapeileistä ja tehdään tarvittaessa tilaa nopeammalle siirtymällä radan reunaan suuntamerkillä osoittaen, että takana tuleva on havaittu ja ohitus voidaan suorittaa. Kaikenlainen kilpailu on ehdottomasti kielletty. Mikäli radalla ajava havaitsee radalla jotain turvallisuutta vaarantavaa, on palattava välittömästi varikolle ja tiedotettava ratatoimihenkilöitä asiasta. Radalle pysähtyminen ei ole sallittua.

Mikäli tekninen tms. vika estää varikolle ajon, on auton hätävilkut kytkettävä toimintaan. Autosta ja radalta on poistuttava riittävän kauaksi turvalliselle alueelle ja odotettava lisäohjeita. Autoa ei saa itse ryhtyä siirtämään omatoimisesti ongelmatilanteissa.

Jokainen radalla ajava on velvollinen hoitamaan yhden liputusvuoron VRCF:n hallituksen valtuuttaman henkilön niin pyytäessä.

Sääntörikkomukset

Jokainen ratapäivään osallistuva kuljettaja on velvollinen ilmoittamaan VRCF:n edustajalle havaitsemistaan sääntörikkomuksista.

Jos ratapäivään osallistuja rikkoo sääntöjä, häntä voidaan huomauttaa asiasta. Toistuvista sääntörikkeistä osallistuja voidaan poistaa ratapäivältä palauttamatta ajomaksua.

Lippumerkinannot

Lippuja voidaan käyttää radalla ajavien ohjeistamiseen ja tiedottamiseen. Lippumerkinantoja on ehdottomasti noudatettava kaikissa tilanteissa.

Musta-valkoruutuinen lippu: Ajotapahtuman tai sen osan päättyminen, radalla ajo on loppu ja radalta on poistuttava. Voit ajaa kesken olevan kierroksen loppuun.

Vihreä lippu: Ilmoittaa pääsystä radalle. Radalle menijän tulee vielä itse varmistua siitä, että rata on vapaa ja noudatettava erityistä varovaisuutta.

Keltainen lippu: Merkinanto vaarasta. Heilutettuna viestittää, että radalla on vaaratilanne. Hiljennä ajovauhtiasi. Keltaisen lipun alueella on ohittaminen ehdottomasti kielletty.

Punainen lippu: Ilmoittaa radalla olevasta suuresta vaarasta. Valmistaudu pysähtymään tarvittaessa. Ajettava suurta varovaisuutta noudattaen varikolle.

Musta lippu: Näytetään radalla liikkuvalle ajoneuvolle, jonka on tultava seuraavalla kierroksella ratavarikolle lisäohjeita/puhuttelua varten. Autossa saattaa olla myös ulkoinen vika, joka on korjattava mahdollisimman pikaisesti.

Varovaisuusperiaate

Kaikkien radalla liikkuvien on tarvittaessa kaikki mahdollinen onnettomuuksien välttämiseksi. Kenelläkään ei siis ole mitään oikeuksia, ainoastaan velvollisuuksia huomioida muut ja toimia huolellisesti. ÄLÄ SIIS HÖLMÖILE ! ! !

VASTUUVAPAUSLOMAKE

Ajo on ajoharjoittelua, jolloin kilpaileminen ja ajanotto on ehdottomasti kielletty. Ajo tapahtuu omalla vastuulla.

Olen ymmärtänyt ajoharjoittelun tapahtuvan omalla vastuullani ja allekirjoituksellani vapautan VRCF ry:n, sen toimihenkilöt ja yhteistyökumppanit kaikesta vastuusta minkä tahansa vahingon sattuessa sekä sitoudun noudattamaan tässä ohjeessa ja radalla ratatoimihenkilöiden toimesta annettuja ohjeita ja määräyksiä. Lupaan ajaa ajotaitoni huomioiden vaarantamatta omaa ja muiden turvallisuutta rata- ja varikkoalueella sekä näiden välittömässä läheisyydessä.

Ymmärrän myös, että annettujen ohjeiden ja määräysten noudattamatta jättäminen saattaa aiheuttaa ajo-oikeuteni eväämisen kyseisessä tapahtumassa.

________________   ____ . ____ . 2013   _______________________________________
Paikka ja aika         Allekirjoitus ja nimenselvennys

Ajoharjoitteluun osallistuminen edellyttää tämän lomakkeen palauttamista täytettynä VRCF ry:n hallituksen määräämille/valitsemille ratatoimihenkilöille.

Lainaus
Yleisiä teknisiä ohjeita ja muistutuksia
 
Tarkista öljyt. Moottorilämpöjen noustessa uudetkin koneet saattavat kuluttaa öljyä. Tarkista myös mahdolliset öljyvuodot.
Täytä tankki, sillä radalla kuluu normaalia enemmän polttoainetta, näin estät bensapumppua haukkaamasta ilmaa.

Rengaspaineilla on suuri merkitys ajo-ominaisuuksiin ja renkaiden kulumiseen. Renkaiden ilmanpaineita on syytä nostaa noin 0,5 bar tai käyttää valmistajan suosittelemia maksimikuorman arvoja.

Jarrupalat ja -nesteet on syytä tarkistaa etukäteen. Vanhat jarrunesteet kiehuvat jo parin kierroksen jälkeen, mikä johtaa jarrujen heikkenemiseen ja jopa häviämiseen.

Jarruletkujen kunto on myös syytä tarkistaa.

Paremmat jarrunesteet ja jarrupalat ovat suositeltavia.

Vanhemmissa autoissa jäähdytysjärjestelmän puhtaudesta tulisi huolehtia ylikuumenemisen estämiseksi.

Palatessa radalta varikolle, älä missään vaiheessa käytä käsijarrua.

Jätä turbolliset autot käyntiin muutamaksi minuutiksi ennen auton sammuttamista, jotta turboahdin ehtii jäähtyä.

 

Ateho  Elekma