Kulkukoira  Proturbo

740 -90 nuolivalo

  • 3 Vastauksia
  • 1330 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
740 -90 nuolivalo
« : 24.03.2015, 22:42:55 »
b230f automaattilaatikolla, välillä mittaristossa palaa nuolivalo ja välillä ei vaihda isommalle vaihteelle. Ovatko yhteyksissä? Mikä kepin sivussa oleva nappi on?

Mistä kannattaa lähteä tutkimaan polttoainemittarin toimimattomuutta, onko jokin yleinen heikkolenkki joka kannattaisi tarkistaa ensin?


Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 740 -90 nuolivalo
« Vastaus #1 : 24.03.2015, 22:47:07 »
No se kepin sivussa oleva nappihan poistaa isoimman vaihteen käytöstä. Eli nuolivalo palaa kun isoin pykälä on estetty.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 -90 nuolivalo
« Vastaus #2 : 24.03.2015, 22:51:19 »
Yleisin mittaristovian syy on kylmäjuotokset.

Itse olen yhden 700 ja 900 mittariston kylmäjuotokset korjannut.

Eli tinakolvi käteen, pikkuisen tuoretta tinaa kolvin päähän ja käy kaikki tinaukset läpi (painaa kolvin kärjen tinaukseen ja kun tina on sulanut, siirtyy seuraavaan juotokseen).

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 -90 nuolivalo
« Vastaus #3 : 24.03.2015, 23:15:07 »
dneproshin kertoikin jo tuon nuolivalon funktion, ja bensamittarin toimimattomuus ei ole vika vaan ominaisuus, ei se toimi missään muussakaan vanhamittaristoisessa. Ei myöskään yleensä korjaannu juotoskorjauksella, ne mittarit nyt vaan on tuhannen paskoja ja sillä hyvä. Niin kauan kun nopeus/trippi toimii niin älä koske mittaristoon, ne pääosin vaan huononee kun niihin hiton hauraisiin johdinliuskoihin mennään koskemaan. Yhtään bensamittaria ei ole juotoskorjaamalla tullut kuntoon, muita mittarivikoja olen nähnyt aukaisemalla aiheutetun puolisen tusinaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Proturbo  Autodiagnoosi