Tervehdys palstalle taas! Entinen Volvoisti sortui hetkeksi VAGgilaiseen mutta routa porsaan kotiin ajaa.
Tämän topicin alta varmaan saisin apua ongelmaani. Ostin parisen viikkoa sitten jo mukavan paljon ajetun XC90 D5 vuosimallia 2004 elämäni ensimmäiseksi nelikoksi. Kävin motomaatilla teettämässä järjestelmätestin kun hälytinjärjestelmässä vikaa ja ajattelin sitä kautta pääsevän alkuun asian korjaamiseksi.
Testeri poisti järkyttävän määrän vanhoja vikakoodeja mutta yksi epämiellyttävä yllätys paljastui ja vika on päällä jatkuvana kun ei poistunut.
Järjestelmä: Monitoiminto, neliveto DEM ( tasauspyörästön elektroniikkamoduuli (DEM))
Koodi: 0006 Pumpun moottori Jatkuva.
Eli vaikuttaisi siltä että Haldexpumppu olisi tullut tiensä päähän? Elekman sivuilta löysin ohjeet pumpun mittaamiseksi. Mittasin pumpun napojen välille resistanssiksi 17,8 ohmia. Ohjearvo GenIII pumpulle on 2,7 ohmia.
Yhtään varma en ole tuosta Gen-nron paikkansa pitävyydestä joten onko sille helppoa keinoa tunnistaa auton alta irrottamatta pumppua?
Entäpä voiko tuo vikakoodi liittyä pumpun kyljessä olevasta ohjausboxista? jostain olin lukevinani että H7 hehkulla voisi kokeilla syöttääkö virtaa tms mutta tyhmälle ja autojen kanssa kokemattomalle kaikki täytyy vääntää rautalangasta.
Niin ja siis myyjä tulee vastaan maksamalla pumpun ja suodattimen, mä maksan työn (n.2h) ja öljyt. Lähinnä sitä ajan postauksellani takaa, että kannattaako luottaa suoraan tuon vikakoodin antamaan vikaan pumpussa vai voiko paineanturit yms olla silti syypää. Ja toisekseen tuon pumpun Gen-nron tunnistamisessa.