Räpläämättömällä K-Jetillä penkitin 173hv aikoinaan. Kone oli B230 pentan kampuralla eli vajaa 2,5l. kansi 405 jonka kanavia vähän vingulla kairasin. n. 10,5:1 puristissuhde ja H nokka. Vakio imusrarja ja pakosarja/pakoputki.
Vähän laihalla kävi (AFR 13,7 täyskaasuvedossa penkissä). Olisi varmaan ohjauspainetta laskemalla tai kutosen määränjakajalla saanut lisää bensaa yläkierroksille ja muutaman hv lisää?
H-nokkan vaihdoin jossain vaiheessa tommoseen:
http://folkraceshop.se/volvo-b21-b23-b230-fs280Perstuntumalla vähän tehokkaampi ala/keskirekisterissä ainakin. Yläkierroksilla varmaan vielä laihemmalla kuin ennen. Pahvihan siitä korkkas vuoden sisällä.
En ehkä yli 300 asteista nokkaa laittaisi K-Jettiläiseen, varsinkin kun nuo 150-170hv tehotavoitteet on saavutettavissa vähemälläkin.