Autodiagnoosi  Carcom Oy

KG2T nokka-akselin asennus

  • 7 Vastauksia
  • 5404 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa migueli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
KG2T nokka-akselin asennus
« : 21.08.2013, 16:00:25 »
Onko kellään kokemuksia KG2T nokka-akselin asennuksesta. Onko suoraan sopiva -531 kanteen? Joutuuko lyhentämään venttiilejä, meneekö alkuperäisillä paininkupeilla jne ?

Poissa migueli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: KG2T nokka-akselin asennus
« Vastaus #1 : 01.09.2013, 11:12:05 »
Jouduttiin lyhentämään venttiilejä hieman että saatiin tarpeeksi paksut säätöpalat paininkuppeihin. Ohuemmilla säätöpaloilla nokat olisi ottaneet kiinni paininkupin reunoihin. Taitaa olla tässä nokassa nokka-akselin perusympyrä isompi kuin vanhassa??

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: KG2T nokka-akselin asennus
« Vastaus #2 : 01.09.2013, 11:15:00 »
Siihenhän se vähän viittaisi. Lainaa mikrometri jostain ja laita perusympyrän mitat jakoon?

Poissa migueli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: KG2T nokka-akselin asennus
« Vastaus #3 : 01.09.2013, 12:38:30 »
Jep, voin joskus myöhemmin mitata akselia...Mutta nyt täytyy ensin keksiä miksi tyhjäkäynti on aika huono?? Muuten nokka toimii hienosti, mutta tyhjäkäynnissä on sanomista. Liekö nokka-akselin "ominaisuus" vaiko löytyykö vika jostain muualta? Tyhjäkäynti on epätasainen ja ravistaa....
 

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: KG2T nokka-akselin asennus
« Vastaus #4 : 01.09.2013, 12:47:37 »
Heh.. Ei tolla kyllä alle 800rpm saa käymään mitenkään nätisti.
Tonnin hujakoille, jos säätää tyhjäkäynnin niin sit ehkä.

Mulla on tosin vähän miedompi nokka itsellä.. 0.04 vähemmän nostoo, 2 astetta vähemmmän ja nokkakulma 6 astetta vähemmän.
http://youtu.be/1rPbRKS8SIo

Poissa migueli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: KG2T nokka-akselin asennus
« Vastaus #5 : 01.09.2013, 12:56:30 »
Huomasin että tosiaan hieman lisää kierroksia niin käy heti paremmin. Käynti on samanlainen kuin tuossa sinun video pätkässä, jopa hieman huonompi :/ . Moottoria ohjaa alkuperäinen LH2.4 joten mitenkä tyhjäkäyntikierrosten nosto mahtaa onnistua?

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: KG2T nokka-akselin asennus
« Vastaus #6 : 01.09.2013, 13:00:32 »
Nii säädettävä ecu varmasti auttas aika paljon asiaan..
Nykyään itselläkin käy jo suht hyvin 800rpm kohdilla. Tossa videossa oli auto aikas rikkaalla viellä, kun en ollut koskenut seoksiin nokan vaihdon jälkeen.
Mut sit kun mennään 800rpm alle niin auto alkaa kyllä heilumaan puolelta toiselle  :D

Poissa spesialisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: KG2T nokka-akselin asennus
« Vastaus #7 : 12.09.2013, 10:20:33 »
Onko kellään kokemuksia KG2T nokka-akselin asennuksesta. Onko suoraan sopiva -531 kanteen? Joutuuko lyhentämään venttiilejä, meneekö alkuperäisillä paininkupeilla jne ?

Asenna-sinne spm solid kuppi ilman säätöpaloja.
kansipaja@hotmail.com

 

Kulkukoira  Proturbo