Elekma  Autoracing

volvo b20a viritys

  • 2 Vastauksia
  • 3010 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo 929

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
volvo b20a viritys
« : 21.10.2013, 12:44:10 »
tarkoituksena olisi virittää/piristää volvo b20a moottoria. toivomuksena olisi saada hevosia n. 130-150. mitä kannataisi tehdä kannelle? kuinka paljon voisi laskea ettei alkaisi kalkatteleen? mikä olisi ihanne puristussuhde kyseiselle moottorille? mikä nokka-akseli? vaikuttaako vauhtipyörän kevennys paljoa ja minkäverran sitä kannattisi keventää? tiedossaa olisi tupla kaasarit ja peltipakosarja. itse en ole aikaisemmin viritellyt noita joten tieto taitoa ei paljoa ole. auto on vm 74 :)
Volvo 242 vm74   Volvo 745 vm92

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo b20a viritys
« Vastaus #1 : 21.10.2013, 12:51:13 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=133.0

Kannattaa lukasta tuo siellä on paljon tietoa. Vauhtipyörän kevennyt ei vaikuta tehoihin, vaan koneen herkkyyteen.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa spesialisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo b20a viritys
« Vastaus #2 : 22.10.2013, 08:39:44 »
tarkoituksena olisi virittää/piristää volvo b20a moottoria. toivomuksena olisi saada hevosia n. 130-150. mitä kannataisi tehdä kannelle? kuinka paljon voisi laskea ettei alkaisi kalkatteleen? mikä olisi ihanne puristussuhde kyseiselle moottorille? mikä nokka-akseli? vaikuttaako vauhtipyörän kevennys paljoa ja minkäverran sitä kannattisi keventää? tiedossaa olisi tupla kaasarit ja peltipakosarja. itse en ole aikaisemmin viritellyt noita joten tieto taitoa ei paljoa ole. auto on vm 74 :)

Tarvitset yläkerran jossa on totaalivirtausta 160 cfm imusarjat ja kaasuttimet paikoillaan, hyvät venttiili työt ja kiinittäisin erityis huomioo venttiilin varren tiivistyksiin ja ohjurityöhön...
Harmitaa aina niin penteeleesti kun porukat näkee vaivaa ja laitaa rahaa tehon saavuttamiseen ja sitten ohjain työt on jätetty väliin ja penkitys tulos sen mukainen..
Oikeesti maailmalla kilpa autot pyrkii ajamaan mahdollisimma puhtaalla bensiinillä ja ölyn pääseminen palotilaan tiputtaa oktaani lukua ja aiheutaa muuta haittaa..Peruspuristuksen nostaminen ei ole ratkaisu asiaan.
10:1 peruspuristus riitää sun tapauksessa hyvin...Dynaaminen puristus jossain siellä 7,5:1 luokaa.. Nokan valitset sen mukaan sinne 6000 rpm tasoon.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy