Ateho  Elekma

b200et Moottorin tehon kesto?

  • 26 Vastauksia
  • 9697 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hakkis91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
b200et Moottorin tehon kesto?
« : 05.01.2014, 12:04:28 »
Mitäs kyseinen moottori kestää vakio alakerralla ?

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et Moottorin tehon kesto?
« Vastaus #1 : 05.01.2014, 12:26:34 »
Todennäkösesti sisältää linnunluu kiertokanget jolloin kestää sen 200hp järkevästi.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et Moottorin tehon kesto?
« Vastaus #2 : 05.01.2014, 12:29:19 »
Jos 13 mm kanget, niin 300 hp.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: b200et Moottorin tehon kesto?
« Vastaus #3 : 05.01.2014, 12:57:20 »
Ja tarkennuksena, kiertokankiahan on 2 tehdasmallia, 9mm paksuinen kestää sen just 200hv/350Nm turvallisesti, 250hv/400Nm hajottaa kanget aika nopeaan, tyyliin pari vetoa.

Paksumpi kankimalli kestää 100% varmasti 300-350hv/500Nm, ehkä jopa enemmän, mutta niitä on vain 1989 loppuvuodesta eteenpäin valetuissa lohkoissa tehdasasenteisena.

Joku tosin saattanut vaihtaa paremmat kanget tuohon, koska B200ET valmistus loppui kai jossain 1988 paikkeilla. Mutta tämä epätodennäköistä ja selviää vain varmasti irroittamalla öljypohja, tai kokeilemalla "kepillä" jos kanget katkeavat. ;)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: b200et Moottorin tehon kesto?
« Vastaus #4 : 05.01.2014, 13:08:16 »
Laitetaan tähänkin kankikeskusteluun, että tällä http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=257212 saa ainakin jonkinlaista osviittaa kummat siellä on
No kun halvalla sai.

Poissa hakkis91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et Moottorin tehon kesto?
« Vastaus #5 : 05.01.2014, 14:27:55 »
Okeii no tartteepi tuo öljypohja availla. mistähän noita vahvempia kankia tuohon koneeseen kannattais etsiskellä mitkä kestäis sen 350-400 hv ?? mitenkäs sitten männät kestääpi?
« Viimeksi muokattu: 05.01.2014, 14:31:07 kirjoittanut hakkis91 »

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et Moottorin tehon kesto?
« Vastaus #6 : 05.01.2014, 14:52:47 »
Vahvempia kankia löytyy tältä foorumilta runsaasti, kun selailee kierrätyskeskusta. Männät kestänee tuon saman kuin kangetkin, kunhan säädöt on kohillaan ja ei pääse nakuttamaan.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa hakkis91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et Moottorin tehon kesto?
« Vastaus #7 : 05.01.2014, 15:33:31 »
juu elikkäs mäntien pitäs kestää joku 350 hv mitenkäs  sitten että kannattaako ruveta etsimään volvon motronic ohjausta vai joku ihan muu moottorin ohjaus ?

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: b200et Moottorin tehon kesto?
« Vastaus #8 : 05.01.2014, 15:46:26 »
juu elikkäs mäntien pitäs kestää joku 350 hv mitenkäs  sitten että kannattaako ruveta etsimään volvon motronic ohjausta vai joku ihan muu moottorin ohjaus ?

Jotain muuta. Motronicilla toimii 250hv vielä ihan hyvin, mutta siitä ylöspäin alkaa käytettävyys kärsiä ja säätömahdollisuudet ovat aika rajalliset. Lastuja ei saa kuin vakiokokoonpanolle, bensaa tietysti saa lisää suuttimia isontamalla, mutta sitä on sitten läpi kierrosalueen enemmän (=alipainealueella liikaa).

Edit. Jos tehotavoite on 350+ niin kannattaa ottaa B230 aihioksi.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: b200et Moottorin tehon kesto?
« Vastaus #9 : 05.01.2014, 15:59:11 »
Kai nuo linnunluut kestää mitä vakio turbolla ja 1bar paineilla saa irti b200et + ms2 + e85? Saako noita kankii vaihettuu ilman et nostaa konetta pois? 740 korina
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et Moottorin tehon kesto?
« Vastaus #10 : 05.01.2014, 16:06:27 »
Voi olla että onnistuu, mutta on niin paljon työläämpi ettei kannata edes harkita.. Helpompi vaihtoehto on vaan nostaa kone pois :)
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa hakkis91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et Moottorin tehon kesto?
« Vastaus #11 : 05.01.2014, 19:22:30 »
no siis teho taivoite on siinä 300hv hujakoilla et luulis nyt tuon b200et koneen olevan passeli . sit vissiin järkevin olis moottorijohjaukseks sen megasquirt 2 ??

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et Moottorin tehon kesto?
« Vastaus #12 : 05.01.2014, 19:28:45 »
LH2.4:llakin pääsee uudelleen ohjelmoituna varmasti ja turvallisesti tohon 300hv hujakoille. Tosin se mega ois monipuolisempi vaihtoehto
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa hakkis91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et Moottorin tehon kesto?
« Vastaus #13 : 05.01.2014, 20:13:27 »
Okeii  ;D kumpi nyt ois parempi lähtee tekee toi b200et vai b230a lohko??

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et Moottorin tehon kesto?
« Vastaus #14 : 05.01.2014, 20:40:48 »
Niin no kyllähän aihiona "isolohko" parempi olis. Tuottaa vähän enemmän työtä mm. ahtimen öljylinjat ja puristussuhde kun alunperin vapaasti hengittävä. Loppujen lopuksi omaa päätäntää mitä koneelta haluaa  :P
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Futurez  Kulkukoira