Ateho  Elekma

b200en tilalle b230f ja joku meni vikaan

  • 14 Vastauksia
  • 5573 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ikuisuus projekti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
b200en tilalle b230f ja joku meni vikaan
« : 11.02.2014, 22:59:34 »
eli en äkkiseltään löytäny tietoja joten kysäisen. kaveri vaihtoi omaan 360glt volvoonsa b230f motin
ja nyt ei pelitä vedossa rökeltää,rätkää ja paukkaa :D. autossa on edelleen 360 oma ruisku ja puola mutta b230f jakaja?

tulisko toimimaan tolla omalla ruiskullaan et sais koneesta esim b230en
jakaja oli ennen lohkossa nyt kannessa eli olisko vika nyt puola/jakaja systeemissä kun ovat eri vehkeistä

b230f on peräisin vm91 740sestä

mites vauhtipyörän ja kampuranasento tunnistimen laita

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: b200en tilalle b230f ja joku meni vikaan
« Vastaus #1 : 11.02.2014, 23:06:36 »
Onko puolanjohto oikeanlainen?

Voi 740 jakajan napa olla erinlainen kun sianpään puolan napa joten kummankaan piuha ei välttämättä ihan suoraan sovi...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: b200en tilalle b230f ja joku meni vikaan
« Vastaus #2 : 11.02.2014, 23:07:48 »
eli en äkkiseltään löytäny tietoja joten kysäisen. kaveri vaihtoi omaan 360glt volvoonsa b230f motin
ja nyt ei pelitä vedossa rökeltää,rätkää ja paukkaa :D. autossa on edelleen 360 oma ruisku ja puola mutta b230f jakaja?

tulisko toimimaan tolla omalla ruiskullaan et sais koneesta esim b230en
jakaja oli ennen lohkossa nyt kannessa eli olisko vika nyt puola/jakaja systeemissä kun ovat eri vehkeistä

b230f on peräisin vm91 740sestä

mites vauhtipyörän ja kampuranasento tunnistimen laita
Eli mikä ruisku siinä nyt on? B230E on K-jet eli mekaaninen ruisku. Vai oliko siinä alunperin tämä 360:in LE-jet eli sähköruisku?
« Viimeksi muokattu: 11.02.2014, 23:41:16 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa ikuisuus projekti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: b200en tilalle b230f ja joku meni vikaan
« Vastaus #3 : 11.02.2014, 23:14:05 »
360 oma

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: b200en tilalle b230f ja joku meni vikaan
« Vastaus #4 : 11.02.2014, 23:22:00 »
Eli siis sähköruisku joka on peräisin 2,0 koneesta. Se vanha konekkin on siis B200F ;)
Jakajalla ei käytännössä ole väliä kunhan johdot istuu keskenään. Yksi mikä tulee mieleen niin 2,0 koneeseen ohjelmoitu ruiskuboksi ei osaa syöttää riittävästi polttoainetta 2,3 koneelle.

Onko vika vain täyskaasulla vai myös osakaasulla?

Edit: Eli siis joo. B200E meinaa 300 sarjassa Lambdatonta sähkö ruiskua.
Joten se ei osaa kompensoida sitä isompaa moottoria ja menee laihalle. Vaihtakaa sinne siitä 740:stä LH jet niin johan rokkaa ;)
Tai vaihtoehtoisesti pitää saada se alkuperäinen ruisku syöttämään lisää polttoainetta. Isommat suuttimet ehkä?
« Viimeksi muokattu: 11.02.2014, 23:44:47 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa ikuisuus projekti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: b200en tilalle b230f ja joku meni vikaan
« Vastaus #5 : 11.02.2014, 23:44:05 »
no olihanse tavallaan b200e sittenkin. joo jospa se olis sitten siinä 230 suuttimet ei auttanu ja boksikaan ei käyny kun eri ruiskut. pitääkö vaihtaa kaikki sähköt vai käykö liittimet metenkään tosta 300sesta. ja taivotaan et tajus säilyttää 740:pin raadon vielä ettei ole jo lusikka tehtaalla ;D

ja siis vika on yli 4000rpm jälkeen vedossa mut paikallaan ottaa kyl jenkaa
« Viimeksi muokattu: 11.02.2014, 23:45:57 kirjoittanut ikuisuus projekti »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: b200en tilalle b230f ja joku meni vikaan
« Vastaus #6 : 11.02.2014, 23:47:33 »
En tiedä 300:sen sähköistä, veikkaus että ei ne ihan suoraan käy.
Tuon ikäisessä 740:ssä voi sitten olla myös bendix regina moottorinohjaus. Niitä on arvottu siellä tehtaalla että laittavatko boschia vai bendixia :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: b200en tilalle b230f ja joku meni vikaan
« Vastaus #7 : 11.02.2014, 23:49:42 »
ja siis vika on yli 4000rpm jälkeen vedossa mut paikallaan ottaa kyl jenkaa
Jep, laihalla käy ja soppa loppuu. Vielä isompia suuttimia / bensanpaineiden nostoa tulisi mieleen.
Älkää nyt vedättäkö sitä ettette polta venttiilejä ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa ikuisuus projekti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: b200en tilalle b230f ja joku meni vikaan
« Vastaus #8 : 12.02.2014, 00:01:59 »
joo ei sil hirveesti viitis kurvailla et pysys jotenkin läjässä. täytynee selvittää mikä ruisku 740:sessä oli ja onko vielä tallessa.

asiasta toiseen itselläni myös ylimääräinen 360glt b200e tuon virittämistä oon suunnitellu mut ei taida vakona kärsiä mitään tehä jos ei se älyä syöttää bentsiiniäkään ;D

täytynee kattoo löytyykö 300:sen b200een ahtamisesta mitään, paljoo ei tarttis kestää mut omastani jos sais halpaa hupia vaikka jäälle.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b200en tilalle b230f ja joku meni vikaan
« Vastaus #9 : 12.02.2014, 10:39:45 »
Soppa loppuu. Vaihda sokeasti suuremmat suuttimet.
Mulla saattaisi olla suht sopivat suuttime.
YV tavoittaa

Onko vähäpäästöinen auto?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: b200en tilalle b230f ja joku meni vikaan
« Vastaus #10 : 12.02.2014, 10:56:02 »
Minkä vauhtipyörän sinne laitoitte?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: b200en tilalle b230f ja joku meni vikaan
« Vastaus #11 : 12.02.2014, 11:12:39 »
1. Minkä VUOTINEN 360GLT?


Ja

2. Millä ruiskulla ja sytytysjärjestelmällä? Renix vai Halli jakaja?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b200en tilalle b230f ja joku meni vikaan
« Vastaus #12 : 12.02.2014, 14:37:40 »
Renix toimii aino astaan omalla vauhtipyörällä ja Hall-jakajaa ei kiinnosta vauhtipyörä ollenkaan
Jos se auto kerran käy niin ei siellä väärä vauhtipyörä voi olla?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa ikuisuus projekti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: b200en tilalle b230f ja joku meni vikaan
« Vastaus #13 : 12.02.2014, 18:07:12 »
kuulemma 2.3sen vauhtipyörä. syttyjärjestelmä pitää tarkistaa.
vuosimalli oli 87 tai 88

no nyt ilmotti et siinä on renix. vaatii vissiin oman vautipyöränsä  ;D
« Viimeksi muokattu: 12.02.2014, 20:19:35 kirjoittanut ikuisuus projekti »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: b200en tilalle b230f ja joku meni vikaan
« Vastaus #14 : 12.02.2014, 21:46:53 »
jasso.

300 vauhtipyörässä on 44-2-2 eli 40 reikäinen vauhtipyörä. B230:siä on ollut 44-2-2 ja 60-2 (58 reikäinen) vauhtipyörillä. Kuulemma lähtee käyntiin väärällä vauhtipyörällä. Itsellä on ollut 360GLT B230 moottorilla, mutta siinä oli jakajasytytys hall-anturilla. Oli ihan vakioruiskulla, hyvin rokkas virinokalla.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Proturbo  Autodiagnoosi