Carcom Oy  Elekma

Penta.

  • 18 Vastauksia
  • 13596 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Penta.
« Vastaus #15 : 08.09.2014, 08:49:28 »
Joo näin myöskin aattelin ,kun eihän siinä ole mitään järkeä että sen b23 päälle ois istutettu 531 . Tai eihän se ollu "olemassa" vielä silloin ennen 1984 .
Tais muuten mulla mennä nuo K ja H sekasin , osaako joku sanoa mikä keppi vakiona siellä AQ151 on ?
AQ151 = V-nokka
AQ131 = A-Nokka (2,3L 8v 1 kaasari)

Tässä kokonainen lista volvo penta PUNAKONEISTA, mukana on lähes joka malli, paitsi ultraharvinainen B20 pohjainen kisaversio tupla vaakaimuilla (B30 versio löytyy):
http://personal.inet.fi/atk/fredrik.rantala/VP1.html
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: Penta.
« Vastaus #16 : 08.09.2014, 14:42:41 »
Minä kiitän  -H- Tästä oli paljon apua

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2397
  • www.vrcf.fi
Vs: Penta.
« Vastaus #17 : 12.09.2014, 22:15:26 »
Penta B23 lohkon päällä on AINA tehtaalta 405 kansi, jos jotain muuta, on se vaihdettu. Koneen tyyppimerkintä AQ145, valmistettu 1979-1984. Pentan kannen tunnistaa aina siitä että pakopuolella 4.pytyn aukossa on rosterirengas, tosin saattaa koskea vain penta 531 kantta, eikä välttämättä B21/23 pentojen 160/398/405 kansia.


Penta 405 on myös 4. pakokanavassa Göranin kihlasormus.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Penta.
« Vastaus #18 : 15.09.2014, 23:32:14 »
Penta 405 on myös 4. pakokanavassa Göranin kihlasormus.
Ok, hyvä tietää, 398 kannessa joka oli AQ140 -83 päällä ei ollut tuota, oli senverta hapettunut ja venat senverta timmit ohjureissa, että tuskin oli vaihdettu tuota kantta koskaan, tai ainakaan auton käytetty kansi ei ollut kyseessä.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron