Futurez  Kulkukoira

volvon vauhti pyörä kevyempi

  • 16 Vastauksia
  • 5887 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa O-P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
volvon vauhti pyörä kevyempi
« : 11.02.2015, 16:05:17 »
eli mikä vauhti pyörä heittämällä  volvo B230f pottapyörän tilalle onko,
 turbosssa kevyempi tai miten vaikee ois normi vautipöyrä laittaa?
tiedän että päälle 300€ saa vakka kuinka kevyen mutta ei viitti siviili vehkeeseen ostella sellasia :)

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon vauhti pyörä kevyempi
« Vastaus #1 : 11.02.2015, 18:11:55 »
Ei taida olla mitään vaihtoehtoa tuohon, kun litussakaan ei ole triggeröintiä ja turbossa on sama pottapyörä tai jos m90 laatikko niin taitaapi olla kaksoismassa vauhtis.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1403
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon vauhti pyörä kevyempi
« Vastaus #2 : 11.02.2015, 20:50:21 »
Tekee littuun triggerikehän...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: volvon vauhti pyörä kevyempi
« Vastaus #3 : 11.02.2015, 20:56:26 »
Eikös 240:ssa ole littupyörä myös LH2.4 kaverina.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa O-P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon vauhti pyörä kevyempi
« Vastaus #5 : 12.02.2015, 12:28:32 »
paljos toi normi littu pyörä painaa :) ? kun eikös potta pyörä oo melkein 14 kiloa vai onko joskus väärin kullu :) on se irti ollu mut ei punnittu :)

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon vauhti pyörä kevyempi
« Vastaus #6 : 12.02.2015, 12:32:01 »
Mites tuollainen muuten onnistuisi että sovittelisi triggerikehän littupyörään? Saisiko automaatin vetolevystä sitä peltistä ehkäpä sovellettua?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: volvon vauhti pyörä kevyempi
« Vastaus #7 : 12.02.2015, 12:34:52 »
Mites tuollainen muuten onnistuisi että sovittelisi triggerikehän littupyörään? Saisiko automaatin vetolevystä sitä peltistä ehkäpä sovellettua?
Tätä pitäisi joskus kokeilla. Pitäisi vaan saada aikaiseksi sorvata se peltikehä irti ensin
No kun halvalla sai.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon vauhti pyörä kevyempi
« Vastaus #8 : 12.02.2015, 13:10:51 »
Tätä pitäisi joskus kokeilla. Pitäisi vaan saada aikaiseksi sorvata se peltikehä irti ensin

Eikös se oo ihan muutamalla pistehitsillä kiinni?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon vauhti pyörä kevyempi
« Vastaus #9 : 12.02.2015, 13:18:23 »
paljos toi normi littu pyörä painaa :) ? kun eikös potta pyörä oo melkein 14 kiloa vai onko joskus väärin kullu :) on se irti ollu mut ei punnittu :)

Tällä puntarilla näytti:
Littu: 9,4kg ja Potta 60-2: 12,9kg
Vauhtipyörät oli pesty ennen punnitusta.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2015, 13:20:10 kirjoittanut järviin »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: volvon vauhti pyörä kevyempi
« Vastaus #10 : 12.02.2015, 13:21:16 »
Eikös se oo ihan muutamalla pistehitsillä kiinni?
Mitä muistan sitä ihmetelleeni niin kyllä se oi ihan hitsattu
No kun halvalla sai.

Poissa O-P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon vauhti pyörä kevyempi
« Vastaus #11 : 12.02.2015, 20:25:08 »
kiitos että joku halus vaivaa nähdä  :) loppujen lopuks toi paino ero ei vielä hirvee mut kylsen varmaan jo koneen luonteessa huomaa ja voihan tota littu pyörää vielä vähän kevittää varmaan :)

 Mites toi kytkin saadaan pelaan normaalisiti kun littu pyörän vaihtaa vai olikos noita laakereita eri mittasian että sillä saadaan se liike samaksi kytkin haarukkaan?? 

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon vauhti pyörä kevyempi
« Vastaus #12 : 12.02.2015, 21:09:29 »
Mitä muistan sitä ihmetelleeni niin kyllä se oi ihan hitsattu

Mulla on ollu kaikki vetolevyt niittaamalla kasassa. Yhestä ton triggerikehän irrotin ja olisin sen littuun laittanut. Sorvia joutus pyörälle näyttämään että kehä mahtus ympärille, joten tilasin sitte Blingfactoryltä pyörän.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: volvon vauhti pyörä kevyempi
« Vastaus #13 : 12.02.2015, 21:20:17 »
Mulla on ollu kaikki vetolevyt niittaamalla kasassa. Yhestä ton triggerikehän irrotin ja olisin sen littuun laittanut. Sorvia joutus pyörälle näyttämään että kehä mahtus ympärille, joten tilasin sitte Blingfactoryltä pyörän.
Tossa on starttikehäkin kunnon saumalla kiinni :o
No kun halvalla sai.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: volvon vauhti pyörä kevyempi
« Vastaus #14 : 14.02.2015, 23:10:54 »
kiitos että joku halus vaivaa nähdä  :) loppujen lopuks toi paino ero ei vielä hirvee mut kylsen varmaan jo koneen luonteessa huomaa ja voihan tota littu pyörää vielä vähän kevittää varmaan :)
Kumpikin ollut kiinni 2,5L 16v turbopannussa, eikä luonteessa minkäänlaista eroa.

Vielä eroa pitäisi suurentaa se, että pottapyörä oli vakio sorvaamaton ja littupyörästä sorvattu veks muutama lastu.

Traktori mikä traktori, tosin se 1000kg koppa liikkuu aika kiukkuseen tolla profiililla löytyvällä voimamäärällä, vaikka vertaa uusimpiin "Motorsport" sakemanneihin. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

RallyBaron  Samppasport