Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B230F vaparin nakutus?

  • 11 Vastauksia
  • 6045 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa moromä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
B230F vaparin nakutus?
« : 23.03.2015, 22:04:59 »
Laskeskelin että jos kannesta on otettu 2,5mm niin nokka myöhäistyy 2,4 astetta, eikös näin saa hieman huipputehoa vai miten se meni?
Tossahan nyt puristus nousee aika paljon. Mahtaako olla nakutuksen vaaraa? Joutuuko nakuanturin alle heittämään jotain kupariprikkoja niinkun jossain turbovehkeissä?
Minkälainen sytytyksen ajotus olis hyvä? Mitä bensaa kannattas käyttää? mitä tulppia? Joku puhu että pari yksikköä kuumemmat tulpat ja shellin v-poweria tankkiin. Motonetin oktaanibuusteri kuulostas järkevämmätä ja halvemmalta, sekin muistaakseni laskee nakutuksen vaaraa.




-B230 lohko, laakeroitu ja rengastettu
-M kanget
-Turbon öljypumppu
-Kevyesti portattu 530 jota madallettu 2,6mm, reinzin pahvi
-K nokka
-Kuplaan tarkotetut jäykät venttiilinjouset
-LH2.4 johon jossain vaiheesa jp stylingin bensa ja ezk lastut. rajotin siirtyy 7500rpm
-Hieman kevennetty pottapyörä
-Turbon kytkin
-Jonkun aikaa joutuu varmaan ajamaa vakiopakosarjalla mut tarkotus olis raakilta ostaa 4-1 sarja
-viskoflekti vaihtuu sähköseks

Paljonkohan tulee tehoja? :idiot2:


« Viimeksi muokattu: 23.03.2015, 22:14:44 kirjoittanut moromä »

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F vaparin nakutus?
« Vastaus #1 : 23.03.2015, 22:53:45 »
Laskeskelin että jos kannesta on otettu 2,5mm niin nokka myöhäistyy 2,4 astetta, eikös näin saa hieman huipputehoa vai miten se meni?
Tossahan nyt puristus nousee aika paljon.


nokka myöhäsellä => imuventtiili menee myöhemin kiinni => puristuspaine pienenee.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230F vaparin nakutus?
« Vastaus #2 : 24.03.2015, 08:03:38 »
Nokka myöhästyy 5 astetta 2,5mm kannen laskulla.
Veto alue alkaa vielä myöhemmin mitä K-nokan vakio ajoituksella
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa moromä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F vaparin nakutus?
« Vastaus #3 : 24.03.2015, 08:33:57 »
No huhhuh. Ihme ettei naulannu vielä pyöritellessä. :idiot2:
Tuo 5 astetta kuulostaa sen verra hurjalta että pitää varmaa säädettävä nokkapyörä hommata. Ja kun tosiaan sitä kantta on höylätty 2,6mm

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230F vaparin nakutus?
« Vastaus #4 : 24.03.2015, 09:08:26 »
No huhhuh. Ihme ettei naulannu vielä pyöritellessä. :idiot2:

Meinaatko että venttiili osuu mäntään?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa moromä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F vaparin nakutus?
« Vastaus #5 : 24.03.2015, 09:09:14 »
Tätä juuri

Poissa moromä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F vaparin nakutus?
« Vastaus #6 : 24.03.2015, 11:08:56 »
Siis ite laskin et 110xpii on ympärysmitta. Sit se jaettuna 360 on yks milli asteina. Sit ku sen kertoo 2,6 tulee muutos. Eli 2,49 astetta

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F vaparin nakutus?
« Vastaus #7 : 24.03.2015, 11:25:15 »
yv:tä
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa moromä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F vaparin nakutus?
« Vastaus #8 : 24.03.2015, 18:59:00 »
Vielä kiinnostais sytkän ajotus? Mitkä tulpat? Mitä bensaa? Re85 kiinnostais ainaki. Hyötyjä/haittoja tälläseen moottoriin?

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F vaparin nakutus?
« Vastaus #9 : 25.03.2015, 00:37:45 »
Siis ite laskin et 110xpii on ympärysmitta. Sit se jaettuna 360 on yks milli asteina. Sit ku sen kertoo 2,6 tulee muutos. Eli 2,49 astetta

Nokka pyörii puolella nopeudella kampiakseliin nähden, joten kampiakselin asteissa 5.

Poissa moromä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F vaparin nakutus?
« Vastaus #10 : 25.03.2015, 06:08:34 »
Nokka pyörii puolella nopeudella kampiakseliin nähden, joten kampiakselin asteissa 5.

Eikös nyt puhuta kuiteskin nokan ajotuksesta. Esim vx3 on 3 astetta aikaistettu, nokan asteina?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F vaparin nakutus?
« Vastaus #11 : 25.03.2015, 06:45:30 »
Eikös nyt puhuta kuiteskin nokan ajotuksesta. Esim vx3 on 3 astetta aikaistettu, nokan asteina?

Nokan ajoituksesta

 

Samppasport  Futurez