Samppasport  Futurez

B230f + 531 RE85 koneen suunnittelua

  • 11 Vastauksia
  • 5497 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vipe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
B230f + 531 RE85 koneen suunnittelua
« : 25.04.2015, 13:55:33 »
Elikkäs B230f lohko, jossa on paikallaan h-profiilit ja turbon männät, myös 531 kansi löytyy jo.
Nyt mietin että kumpi olisi järkevämpi tapa saada puristussuhde sopivaksi viinalle. Vaparin mäntien hankinta vai dekkitasosta koneistaa tavaraa pois?
240 Turboprojekti
740 vaparikäyttis

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: B230f + 531 RE85 koneen suunnittelua
« Vastaus #1 : 25.04.2015, 16:26:33 »
Mulla sama kombo, niin ajattelin ajaa, jotain 8,5:1 puristus tossa on. Ahtoa lykätään niin paljon kun HX35 kopio antaa, pitää kestää ajaa lappu laudassa 10min veneessä.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: B230f + 531 RE85 koneen suunnittelua
« Vastaus #2 : 25.04.2015, 19:20:57 »
Elikkäs B230f lohko, jossa on paikallaan h-profiilit ja turbon männät, myös 531 kansi löytyy jo.
Nyt mietin että kumpi olisi järkevämpi tapa saada puristussuhde sopivaksi viinalle. Vaparin mäntien hankinta vai dekkitasosta koneistaa tavaraa pois?

B230FB männät on muistaakseni 9,3 puristeiset ja ei heikoimmasta päästä.
citikka

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B230f + 531 RE85 koneen suunnittelua
« Vastaus #3 : 25.04.2015, 19:24:14 »
B230FB männät on muistaakseni 9,3 puristeiset ja ei heikoimmasta päästä.
B230FB männät on tasan samat kuin B230F:ssä. Matalampi puristus tulee 531 kannesta (isompi palotila).

Poissa vipe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: B230f + 531 RE85 koneen suunnittelua
« Vastaus #4 : 26.04.2015, 12:45:57 »
Onko nuo vaparin männät tarpeeksi kestävät? Taitaa olla vähän ohuemmat kun turbon ?
Mietin tota dekkitason laskua sen takia kun on jo olemassa hyvä kuntoiset turbon männät.
240 Turboprojekti
740 vaparikäyttis

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230f + 531 RE85 koneen suunnittelua
« Vastaus #5 : 26.04.2015, 13:29:31 »
Vaparin männässä vajaa 10mm tavaraa ohuimmassa kohtaa
Mites jos lisäisi iskua ja madaltaisi niitä turbon mäntiä?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: B230f + 531 RE85 koneen suunnittelua
« Vastaus #6 : 26.04.2015, 15:09:46 »
Vaparin männässä vajaa 10mm tavaraa ohuimmassa kohtaa
Mites jos lisäisi iskua ja madaltaisi niitä turbon mäntiä?

Muistanko väärin vai oliko niin että laen vahvuudessa ei koskemattomana ole ainakaan suurta eroa turbon ja vaparin välillä. Vaparin männän jos madaltaa puristukseltaan vastaavaksi kuin turbon niin aika ohueksi menee.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230f + 531 RE85 koneen suunnittelua
« Vastaus #7 : 26.04.2015, 21:36:59 »
SJS ja 8-pätkä ovat nyt ihan ahdoissaan
Missä kohti on mainittu että koneeseen tulee ahdin?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: B230f + 531 RE85 koneen suunnittelua
« Vastaus #8 : 26.04.2015, 21:44:22 »
SJS ja 8-pätkä ovat nyt ihan ahdoissaan
Missä kohti on mainittu että koneeseen tulee ahdin?

Jos ei erikseen mainita niin kokoonpanoksi on syytä olettaa 240+Holset.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa vipe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: B230f + 531 RE85 koneen suunnittelua
« Vastaus #9 : 26.04.2015, 23:09:34 »
Juu, niinkin oleellinen homma unohtu mainita, että kyseessä turbo kone.
Niinkun melkeen joka toisessa vastaan tulevassa 240 tähänkin tulee hx40 :D
240 Turboprojekti
740 vaparikäyttis

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230f + 531 RE85 koneen suunnittelua
« Vastaus #10 : 27.04.2015, 17:56:48 »
Mikä mahtaa olla tavoite puristus_suhde?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa vipe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: B230f + 531 RE85 koneen suunnittelua
« Vastaus #11 : 27.04.2015, 18:50:36 »
Mikä mahtaa olla tavoite puristus_suhde?
siinä 9,5:1 paikkeilla olis varmaan hyvä
240 Turboprojekti
740 vaparikäyttis

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron