Tämä taitaa olla aihe että niin monta tapaa kun tekijääkin.
Mutta pähkinän kuoressa ohjaus täytyy tapahtua joko männästä tai kiertokangest, kuten vastauksessaan Lankku viittas.
Edellisen moottorin kun tein B230 oli ohjaus kummassakin.
Männässä 0.3mm (puolelle jaettuna kahdella )ja kiertokangissa 0.6mm ja kankiin koneistin vielä öljyn pakenemis urat.
Näkisin ettei haittaa öljynpaineiden puolesta ei ole jos kanki on kapea mutta jos liian leveä ei öljy pääse pakenemaan tarpeeksi hyvin ja seurauksena on yleensä kiertokangen alapesän venyminen.
Yksi kuuluisa moottorinrakentaja meidän leveysasteella käytti vain pelkästään ylä ohjausta juurikin öljynpaineiden takia, syynä paksu öljy ja ulkoinen öljypumppu jossa normia kovemmat paineet.
Todistetusti alakerta kesti pitkästi toistatuhatta heppaa.
Mitä laakeria meinasit käyttää carillossa? Entä kampiakselin kaulan koko?