Samppasport  Futurez

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 604418 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6350
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Hyvin sujuu. Aika paljon monenmoista nysväämistä tällaisen projektin kanssa.

Olisiko kuvia miten öljypohja asettuu etupalkkiin ja korkeapainepumppu rintapeltiin?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Hyvin sujuu. Aika paljon monenmoista nysväämistä tällaisen projektin kanssa.

Olisiko kuvia miten öljypohja asettuu etupalkkiin ja korkeapainepumppu rintapeltiin?
Eihän tämmösissä kovin suuria juttuja ::) :D

Öljypohjasta olinkin laittanut kuvan jo aiemmin(16.9).


Korkeapainepumpusta rintapeltiin jää noin sentti. Kunnon kuvaa siitä ei saa ennen kuin laatikko on paikallaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Toimisikohan tuossa miten etusumpullinen öljypohja, jos laittaisi etuvakaajan missä vähän reilumpi mutka? Esim. diesel tai prv - en kyllä tiedä miten paljon antaa tilaa.

Mutta hyvä toteutus tämäkin, ja hienoa tekemistä kuten aina. :)
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Toimisikohan tuossa miten etusumpullinen öljypohja, jos laittaisi etuvakaajan missä vähän reilumpi mutka? Esim. diesel tai prv - en kyllä tiedä miten paljon antaa tilaa.
Jos 960 sumpun kääntäisi eteen ja muokkaisi sopivaksi tai tekisi vastaavan leveän joka mukailee vakaajaa. Ois siinä silti aika paljon hommaa.


Liimasin avaimen epoksilla kasaan ja hyvin pelaa. Sitten oiskin tehtävä toinen samanlainen ja voisi teettää yhden normaalin vara-avaimen. Tein kaasupolkimentelineen, tai voiko rosterinpalaa pienellä kanttauksella varustettuna sanoa telineeksi :D Polkimen muoto on vähän vääränlainen, mutta saa olla.


Vahvistin Cemmin telinettä ja tein siitä rintapeltiin pultattavan. Suhautin maalia päälle ja huomenna siitä voisi ottaa kuvan.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2022, 23:56:59 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Laitoin Cemmin paikalleen ja moottorinohjainlaitekin löysi paikkansa. Moottorinohjainlaitteen jalan vasen pää tuli suoraan ruuvilla LH:n sytkäboksintelineeseen. Toiseen päähän muotoilin pellin johon jalka liu'utetaan paikalleen ennen kuin vasen pää ruuvataan kiinni. Boksi kaipaa vielä lisätukea jottei se pääse heilumaan pystysuunnassa.

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Tiistaina ja eilen jatkoin johtohommia ja sen jäljiltä auton sisällä johdot on kytketty Cemmin päävirtoja lukuunottamatta. Aloittelin konehuoneen johdotuksia ja joitakin muutoksia on sielläkin tehtävä miten piuhat niputtaa. Esim. samassa nipussa on alunperin ilmamäärämittari, tukikumien alipaineenohjaussolenoidi, imulämpö/ahtopaineanturi, hehkujen virta. Ilmamäärämittari tulee koneen oikealle puolelle, joten se on erotettava muista ja hehkujen virtajohto menee väliliitoksen sijaan suoraan konehuoneen sähkökeskukseen. Plus muut mitä nyt tarvitseekaan.

V70 ilmanputsarikotelo sopisi suht hyvin oikean ajovalon taakse, mutta se tietysti vaatii pesurinsäiliön siirtoa vaikka konttiin.

Eilen vaihdoin valkeaan kytkimen pääsylinterin. Se homma onkin odotuttanut itseään. Löysin yhden osakasan mukana tulleen puretun sylinterin, kasasin vanhan sylinterin jousella ja tapilla. Kunnon ilmausta ei ehtinyt tekemään, mutta tähän hätään toimii noinkin. Pikaisella vilaisulla vanhan sylinterin seinämissä ei näkynyt syytä vuodolle. Tiivisteissä ei näkynyt selvää vikaa, mutta jossain kohtaa se on.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Tänään ei joutanut kuin vaihtamaan kytkinlevyn ja pulttaamaan laatikon kiinni. Alustavan mittauksen perusteella haarukan kuulaa ei ehkä tarvitse nostaa. Viritin asetelman jouset uudestaan(SAC) ja aloin mallaamaan levyä paikalleen. 960 levyä ei voinutkaan käyttää, koska siinä on kapeampi kitkapinta ja toiselta puolelta keskiön niitit tulevat ulommas kuin kitkapinta. 960 levyä esiin kaivellessa tuli vastaan loppupään x70I levy ja silloin jo mietin kumpaa käyttää. Nyt se tuli käyttöön kuitenkin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Perjantaina valkealla töistä palatessa rampista kiihdyttämisen jälkeen nelonen tippui kokonaan pois pelistä. Kotona tutkailin tilannetta ja puola oli päättänyt luovuttaa. Vika tosin ei ollut puolassa vaan tulpan posliinissa oli kaksi pientä pystyhalkeamaa. Sitä ei tiedä tippunut jo ennen ostoa vai onko tullut rikottua asentaessa.

Eilen ja tänään jatkoin punaisen sähköjen parissa ja niiden osalta alkaa hommat olemaan hiljalleen sinnepäin. Sovitin ilmanputsarikotelon oikean ajovalon taakse. Pohjasta piti laikata siivu pois jotta kotelon sai tarpeeksi alas ja tekaisin alle tuen. Pientä hienosäätöä piti tehdä telineeseen jotta syyläri mahtuu omalle paikalleen. Moottorin päälikopasta katkaisin takaa palan, muotoilin vähän ja testasin paikalleen. Takapään kiinnitystappeja voisi nostaa hieman johtosarjan takia.

Näyttää jo enemmän konehuoneelta, ei puutu enää kuin loput ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi


Valkeaan vaihdoin töiden jälkeen, jälleen, kardaanin takaristikon. Johan edelliseen oli tullut ihan kiitettävä välys :D Lievästi eroa tappien paksuudessa. Onkin rungoltaan vielä järeämpi kuin se mikä oli Englantilaisen jäljiltä, pikkaisen pitää muotoilla pesien nurkkia reunoja jotta saa ujutettua paikalleen. Muistutukseksi itselle tähän, nivelen malli Febi 38415 eli 75mm leveä ja 27mm kupit.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Sama havainto kardaanin nivelestä. Vaihdoin kesällä motonetistä samannäköisen nivelen ja pari tuhatta ajettuna tuntuu olevan todella väljä. Ajokin ollut kokolailla rauhallista. Mistä hait tuon uuden nivelen ja paljon sillä oli hintaa?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Sama havainto kardaanin nivelestä. Vaihdoin kesällä motonetistä samannäköisen nivelen ja pari tuhatta ajettuna tuntuu olevan todella väljä. Ajokin ollut kokolailla rauhallista. Mistä hait tuon uuden nivelen ja paljon sillä oli hintaa?
PP-marketista otin, ei tarvinnut tilailla ulkomailta kun tulee töihin suoraan. Aeromotorsilta on ollut halvempi, muttei kannata yhtä tilata koska kokonaishinta jää samaan 55e paikkeille.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Eilen tiirailin testerin kanssa livedataa ja eipä Cem tunnistanutkaan avainta. Alkujaan meinasin purkaa antennirenkaan kokonaan ja koetin nostaa piirilevyä irti kuorista. Tänään palastelin sen ja kuoreen valettujen tappien jatkeena on ohuet langat joista toinen tai molemmat varmaankin katkesi kun piirilevy veti tappeja ylöspäin :buck2: Tänään otin purkuautosta toisen antennirenkaan ja sillä tunnisti.

Kaadoin 6l öljyä koneeseen ja laitoin öljytikun paikalleen. Tyhjensin bensat tankista ja laskin dieseliä läpi järjestelmästä jotta saa loputkin bensat pois. Linjat kiinni ja sehän lähti käyntiin sekä vastasi kaasuunkin. Öljytaso on noin 2dl vajaa ylärajasta. Seuraavaksi jäähdytyslinjat ja pakoputkisto kuntoon. Termarikotelossa on sopiva paikka ruuvata vaikka 850 lämpöanturi tai D24 anturi johon riittää latta-abiko.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1055
  • www.vrcf.fi
Toi D5 näyttää NIIN väärältä 240:n konehuoneessa...  ;)  Mutta siitä huolimatta jatkakaa samaan malliin.  O0
« Viimeksi muokattu: 15.10.2022, 14:15:16 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Päälikopan kanssahan se näyttää ihan sopivalta :P

Tein D24 mittarianturille paikan termarikoteloon. Samalla kohtaa on esim. bensaturboissa nestekierron lähtö.


Kardaanin etupätkän tein jo kertaalleen muuhun käyttöön lyhentämästäni etupätkästä ja 700/900 takapätkästä.


Jäähdytysjärjestelmä alkaa olemaan valmis. Alavesiletkun sain tehtyä etuvedon alavesiletkusta 90 mutkan kera. Ylävesiletku puolivälistä katkaisemalla etuvedon ylävesiletkusta. Toinen lämppärinletku etuvedon toisesta Ardicin letkusta. Toiseen letkuun ja paisarille oli muita laatikosta löytyneitä pätkiä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6350
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Näinkö oikein joissain kuvissa, että tässä on tehostamaton hammastanko? Meinaatko vaihtaa tehostettuun, kun tuo pumppukin tuossa on valmiina?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Joo toistaiseksi on tehostamaton kun on sellaisena tehtaalta tullut. Vaihdan tehostettuun.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

RallyBaron  Samppasport